پست الکترونیک شنبه ٠٨ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > تنها ۱۹ درصد دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان بومی هستند


کد خبر: ٤٠٥٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/02/07-١١:٥٣

معاون آموزشی، دانشجویی و پژوهش دانشکده علوم پزشکی آبادان: در زمان حاضر ۱۹ درصد از دانشجویان این دانشکده از بومیان منطقه اند که رقم قابل تاملی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز:محمد محبوبی  با اشاره به تحصیل ۵۹۵ دانشجو درهفت رشته مختلف پزشکی در این دانشکده افزود:۶۰ درصد این دانشجویان دختر و مابقی پسرهستند ضمن آنکه ۷۲ درصد از این دانشجویان در خوابگاههای این دانشکده اسکان دارند.

به گزارش آبادان نیوز:به نقل از مهر، وی با بیان اینکه در سال ۹۴ سرانه افزایش رشد دانشجو در کشور چهار درصد بود، اظهار کرد: با توجه به شتاب و رشد مد نظر ما، این سرانه در دانشکده علوم پزشکی آبادان به ۴۴ درصد در سال گذشته رسید.

وی تصریح کرد: در سال ۹۴ موضوع تجهیز آزمایشگاههای علوم پزشکی با هزینه کرد اعتباری معادل سه میلیارد تومان را داشتیم، این کار به دلیل وجود توانایی و امکان تربیت دانشجویان در رده های پزشکی و حتی ارشد سایر رشته های علوم پزشکی انجام شد.

وی راه اندازی مرکز مهارتهای بالینی در سال گذشته را یادآور شد و گفت: بنا بر اذعان متخصصان وزارت بهداشت و آموزش عالی چنانچه در آینده نیز با همین شتاب به پیش برویم این مرکز یکی از بهترین مراکز مهارتهای بالینی کشور شود که شاید هم اینک نیز در خاورمیانه تک باشد، ما با سرعت و با هزینه کردهایی که انجام دادیم توانستیم یکی از بهترین مراکز را تجهیز کنیم.

معاون آموزشی، دانشجویی و پژوهش دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در سال ۹۴ رشته های بهداشت عمومی، هوش بری، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی و فوریتهای پزشکی را به رشته هایمان اضافه کردیم ضمن آنکه مقدمات راه اندازی رشته های مهندسی بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای و فنآوری اطلاعات سلامت نیز فراهم شده و امید می رود تا امسال بتوانیم این رشته ها را نیز بگیریم.

اخذ ساخت خوابگاه ۴۰۰ نفره

محبوبی با بیان اینکه فعالیتهای فرهنگی و ورزشی زیادی در سطح دانشگاه به انجام رسیده است، اظهار کرد: امسال موافقت ساخت یک خوابگاه ۴۰۰ نفره را برای آبادان گرفتیم که در زمان حاضر در مرتبه آزمایش خاک قرار دارد.

وی تصریح کرد: در سراسر کشور تنها ۲۰ دانشگاه با حداقل پنج هزار دانشجو برای هر دانشگاه توانستند مجوز ساخت خوابگاهها را بگیرند اما با رایزنیهای انجام شده مجوز ساخت خوابگاه ۴۰۰ نفره برای آبادان را گرفتیم.

به گفته وی برای ساخت این خوابگاه با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان، سه میلیارد تومان آن از سوی وزارتخانه و مابقی نیز از طریق دانشکده علوم پزشکی آبادان و منابع محلی تامین و پرداخت می شود.

معاون آموزشی، دانشجویی و پژوهش دانشکده علوم پزشکی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجازه پنج ساله دو خوابگاه (ویژه خواهران و ویژه برادران) افزود: در زمان حاضر مجتمع عالی سلامت را در آبادان با تربیت ۵۵ دانشجو در رشته های اتاق عمل، مبارزه با بیماریها، تکنسین سلامت دهان و بهداشت خانواده را داریم .

وی اضافه کرد: موافقت اصولی مجتمع آموزش عالی سلامت شادگان را نیز گرفته ایم که امیدواریم امسال بتوانیم در این مرکز نیروی مورد نیاز را تربیت کنیم.

وی تقویت زیرساختهای پژوهشی را با بهره گیری از توان موجود این دانشکده متذکر شد و تصریح کرد: با توجه به نیاز منطقه به انجام پژوهش های اصیل و اینکه ما هیئت علمی کافی در اختیار نداریم لذا تفاهمنامه ای را با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جهت شناسایی مشکلات منطقه منعقد کردیم.

وی همچنین با اشاره به جذب ۲۰ عضو هیئت علمی در سال گذشته، یادآور شد: اتفاق مهمی که سال گذشته رخ داد و جزو افتخارات دانشکده به شمار می رود آنکه «کمیته اخلاق در پژوهش» را مستقل کردیم که این در زمره یکی از شاخص های توانمندی دانشگاهها است که بتوانند به خود تفویض اختیار کنند تا امکان دادن کد اخلاقی به پژوهش برایشان فراهم شود.

معاون آموزشی، دانشجویی و پژوهش دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: زیرساختهای آموزشی کردن بیمارستانها را فراهم کردیم و در تلاشیم تا بیمارستانها را نیز به درجه آموزشی شدن برسانیم هرچند که ما بیش از سه الی چهار سال است که دانشجوهایمان(بغیر از پرستاری) در بیمارستانها آموزش می بینند، اما برای انجام این کار به طور رسمی نیاز به اخذ مجوز داریم که هم اینک نیز در شرف انجام است.

خرید بیش از ۲۰۰ میلیون تومان کتاب

محبوبی با بیان اینکه در سال ۹۴ بیش از ۲۰۰ میلیون تومان کتاب با عناوین مختلف برای کتابخانه مرکزیمان خریداری کردیم، افزود: ما حتی برای بیمارستانهای مان کتاب خریداری کردیم و آنها را در بخشهای مختلف بیمارستانها قرار می دهیم تا به این ترتیب از استاندارد عقب نمانیم.

وی اظهار کرد: چهار دانشگاه در سطح کشور تنوع غذای دانشجویانشان را برای ناهار دو نمونه و برای  صبحانه چهارتایی کرده اند که یکی از آنها دانشکده علوم پزشکی آبادان است که با صنعتی کردن آشپزخانه مان و تنوع دهی به لیست غذایمان در این ردیف در وزارت بهداشت به عنوان یکی از دانشگاههای برتر به شمار می رویم.

وی در بخش دیگری از از عدم توانمندی در جذب هیئت علمی مورد نیاز و نداشتن چارت دانشگاهی به عنوان عمده ترین مشکلات دانشکده علوم پزشکی آبادان نام برد و گفت:به طور مثال ما در زمان حاضر ۲۹ دانشجوی پزشکی بومی داریم که امکان جذب هیئت علمی مورد نیاز برای آنان وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد تا روزی امکان تقویت چارت های دانشکده فراهم شود ضمن آنکه با تربیت نیروهای پزشکی و پیراپزشکی مشکلات دانشکده علوم پزشکی آبادان طی چند سال آینده رفع شود.

وی در پایان تعامل و همراهی بیشتر رسانه ها با بخش آموزش، پژوهش و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان را خواستار شد.

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،خبر  آبادان،آبادان،آبادان نیوز،نیوز آبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: