پست الکترونیک شنبه ٠٨ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > نخستین کلاس آمادگی برای زایمان فیزیولوژیک در خرمشهر افتتاح شد


کد خبر: ٢٩١٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/06/25-٠٩:٣٨

نخستین کلاس آمادگی برای زایمان فیزیولوژیک در خرمشهر در سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی (ع) و در طی مراسمی افتتاح شد.

 

آبادان نیوز : نخستین کلاس آمادگی برای زایمان فیزیولوژیک در خرمشهر در سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی (ع) و در طی مراسمی افتتاح شد.

به گزارش آبادان نیوز : کلاس آمادگی برای زایمان فیزیولوژیک با حضور رئیس مرکز بهداشت، مسئول بسیج ادارات خرمشهر و نمایندگانی از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان افتتاح شد.

رئیس مرکز بهداشت در این آیین افتتاحیه، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کلاس‌ها و هزینه کرد وزارت بهداشت و درمان، تامین سلامت مادران است و ما نیز تمام توان را برای نیل به این هدف به کار خواهیم گرفت.

مهرداد پاریان‌زیتونی با بیان اینکه ما مردم امروزی باید بیش از گذشته به فکر سلامت خود باشیم، افزود: نظام نوین سلامت برای سلامت همه ما فکر کرده و دارای برنامه است.

وی داشتن زایمان بدون عارضه را از اهداف محوری برگزاری کلاس‌های آمادگی برای زایمان فیزیولوژیک خواندو تصریح کرد: در این کلاس‌ها نکات لازم برای مادران آموزش داده می‌شود و شرکت در این کلاس‌ها این احساس را به مادر می‌دهد که از اطلاعات نو و دانش روز در زمینه زایمان برخوردار بوده و زمینه‌های استرس و نگرانی را به شدت کاهش می‌دهد.

*مشاهده آمار بیش از 90 درصد سزارین در برخی بیمارستان‌های خصوصی

کار‌شناس برنامه مادران معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در سخنان خود در این مراسم، با اشاره به گرایش مادران باردار به زایمان‌های غیرفیزیولوژیکی، اظهار کرد: آمار سزارین در طی 10 سال گذشته از پنج درصد به حدود 70 درصد افزایش یافت که در برخی بیمارستان‌های خصوصی این میزان به بیش از 90 درصد هم رسیده است.

فرخ نوری‌نژاد ادامه داد: این در حالی است که این آمار در کشورهای اروپایی کمتر از  25درصد است و این امر به عوارض سزارین و افزایش میزان مرگ و میر در زایمان غیرفیزیولوژیک به نسبت زایمان به روش طبیعی باز می‌گردد.

وی اجرایی کردن طرح گرایش به سوی زایمان فیزیولوژیک را در پی اجرای طرح تحول نظام سلامت دانست و افزود: تمام قوانین اجرایی در حوزه درمان در راستای حفظ سلامت مادران است که تحقق این امر در با آگاهی بخشی به مادران محقق می‌شود.

*آموزش و دریافت خدمات مشاوره‌ای رایگان

این کار‌شناس برنامه مادران به تشریح کلاس‌های آمادگی پیش از زایمان فیزیولوژیک و موارد مطرح شده در این کلاس‌ها پرداخت و گفت: این کلاس‌ها در قالب هشت جلسه 90 دقیقه‌ای تئوری و عملی بوده که در مرحله نخست این کلاس‌ها اطلاعات به صورت رایگان در اختیار مادران قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در جلسه سوم و چهارم نیز از پدر یا سایر نزدیکان نیز برای برخورداری از خدمات مشاورهای دعوت به عمل می‌آید.

نوری‌نژاد اضافه کرد: تعلیم برخی نرمش‌های برای تقویت عضلات بدن و نرمش‌های ریلکسیشن برای کنترل تنفس و آرامش مادران را از دیگر آموزش‌های ارائه شده در این کلاس‌های برشمرد.

وی در ادامه به برشماری اهداف برگزاری این کلاس‌ها پرداخت و گفت: از اهداف برگزاری کلاس آمادگی برای زایمان فیزیولوژیک، بالا بردن حس آرامش روانی و اطلاعات برای تجربه زایمان خاطره‌انگیز است.

کار‌شناس برنامه مادران معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطر‌نشان کرد: بودجه برگزاری این کلاس‌ها از سوی وزارتخانه تامین شده و دریافت این آموزه‌ها در صورت مراجعه به پزشک متخصص یا مراکز مشاوره هزینه‌ای را بر خانواده تحمیل می‌کرد که با شرکت در این کلاس‌ها به صورت رایگان می‌توان از این اطلاعات بهره جست.

وی همچنین از آموزش مامای همراه خبر داد و تصریح کرد: در مادرانی که مایل به همراه داشتن یک ماما در زمان زایمان هستند این شرایط فراهم شده است و یکی از نزدیکان مادر باردار 42 ساعت مورد آموزش قرار می‌گیرد و می‌تواند در زمان زایمان در کنار مادر حضور داشته باشد.

نوری‌نژاد در پایان از فراهم سازی محیط امن و لذت در بخش زایمان بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: در بیمارستان‌ها نیز یک سری تغییرات اعمال شده تا بتوان محیط امن و لذت بخشی برای زایمان داشته باشیم.

 

 

زایمان فیزیولوژیک ،آبادان نیوز ، زایمان فیزیولوژیک در خرمشهر،دانشکده علوم پزشکی آبادان،دانشکده پزشکی آبادان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: