پست الکترونیک چهارشنبه ١٩ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > جوان خرمشهری که در کما بود به زندگی بازگشت


کد خبر: ٢٢٩٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/04/22-٠٨:٣٠

رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)خرمشهر گفت:جوان خرمشهری که به مدت یک ماه در کما به سر می برد، به زندگی بازگشت.

 

آبادان نیوز :رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)خرمشهر گفت:جوان خرمشهری که به مدت یک ماه در کما به سر می برد، به زندگی بازگشت.

به گزارش آبادان نیوز : علی نشاط شامگاه گفت:با تلاش پزشک و مراقبت پرستاران بخش آی سی یو بیمارستان ولیعصر خرمشهر بیمار 18 ساله که به دلیل تصادف و خونریزی مغزی در بخش آی سی یو بیمارستان حضرت ولیعصر بستری بود، به زندگی بازگشت.

وی ادامه داد:این بیمار، با سطح هوشیاری بسیار پایین در بیمارستان بستری بود که پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

نشاط با تجلیل از تلاش های دکتر نیک نژاد جراح مغز و اعصاب پزشک معالج بیمار، گفت:پیگیری کادر درمانی پزشکی و لطف خداوند در بهبودی این بیمار تاثیر فراوانی داشت.

به گفته دکتر نیک نژاد جراح مغز و اعصاب، بیمار در اثر ضربه به سر دچار آسیب منتشر مغزی یا اصطلاحا آسیب منتشر آکسونی شده بود و به همین دلیل دچار کاهش سطح هوشیاری بود. 

وی اظهار داشت: علاوه بر بر این خونریزی مختصر در فضای ساب آراکنوئید و داخل بطنی داشت که به علت منتشر بودن و عدم ایجاد فشار بر روی مغز نیاز به اقدام جراحی در ابتدا نداشت.

نیک نژاد ادامه داد:خطر اصلی در این بیماران ایجاد ورم مغزی بود که می توانست به افزایش فشار داخل جمجمه و ازبین رفتن بافت مغز منجر شود.

پزشک معالج این بیمار ادامه داد:در بررسی های مجدد در سی تی اسکن تجمع خون و مایع مغزی نخاعی در زیر پرده های مغز مشاهده شد که به همین دلیل تحت عمل جراحی قرار گرفت و فشار از روی مغز برداشته شد. 

دکتر نیک نژاد افزود: این اقدام باعث بهبود وضعیت هوشیاری بیمار شد و بیمار از آی سی یو به بخش منتقل شد و خوشبختانه با حال عمومی خوب ترخیص شد.

نیک نژاد در پایان سخنانش به موتور سواران توصیه کرد:به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، نکات ایمنی را رعایت کرده و از کلاه ایمنی استفاده کنند.

بر اساس نگاه پزشکان، آسیب منتشر آکسونی به دلیل تکان شدید یا چرخش شدید سر ایجاد می شود.

 

 

 

 

بیمارستان ولیعصرخرمشهر ،خرمشهر، آبادان نیوز ، جراح مغز و اعصاب،حوادث ، آی سی یو ،خبرهای خرمشهر ،آبادان نیوز ،نیوز آبادان ،خبرهای خوزستان ،خوزستان ،اخبار خوزستان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: