پست الکترونیک جمعه ٠٧ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > سحری، یک وعده اصلی غذایی است


کد خبر: ٢١٣٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/03/30-٢٠:٠٢

ايام ماه مبارك رمضان در فصل گرما و طولاني بودن روزها بايد سعي شود حداكثر استفاده را از وعده سحري كرد تا از کم آبي بدن و تشنگي در طول روزهداري جلوگيري شود.

 

 آبادان نیوز : یک کارشناس تغذیه گفت: با توجه به قرار گرفتن ايام ماه مبارك رمضان در فصل گرما و طولاني بودن روزها بايد سعي شود حداكثر استفاده را از وعده سحري كرد تا از کم آبي بدن و تشنگي در طول روزهداري جلوگيري شود. 

به گزارش آبادان نیوز : مجيد كارانديش اظهار كرد: با توجه به طولاني بودن زمان روزه​داري، اولين توصيه در رابطه با وعده سحري آن است که به عنوان يك وعده غذايي اصلي و مانند ناهار به آن نگاه شود.

 

وی گفت: بايد از مصرف زياد نمك در وعده سحري خودداري شود زیرا مصرف زياد نمك به ويژه همراه با وعده سحري موجب زياد شدن تشنگي در ساعات صبح شده و روزه​داري را با مشكل مواجه مي​كند.

 

کاراندیش افزود: بعضي از غذاها كه عمده آنها گروه كباب​ها هستند، موجب افزايش تشنگي در طول روزه​داري مي​شوند يعني اگر گوشت قرمز و سفيد به صورت كبابي همراه با وعده سحري مصرف شوند، احتمال افزايش تشنگي را زيادتر مي​كند به ويژه اگر همراه با ميزان زياد ادويه و نمك تهيه شود.

 

وي گفت: گنجاندن ميوه​ها و سبزي​ها همراه با وعده سحري با توجه به این که مقدار زيادي آب دارند، موجب تامين مقدار قابل توجهي از آب مورد نیاز بدن مي​شوند.

 

 

 

 


ماه مبارك رمضان ، کم آبي بدن ، تغذیه ،وعده سحري ،آبادان نیوز، نیوز آبادان ،خبرهای آبادان ،اخبار آبادان ،خبر ابادان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: