پست الکترونیک يکشنبه ٠٩ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > تداوم مذاکرات طالبان برای تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان


کد خبر: ٢٢٢٣٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/05/29-١٠:٢٨

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با اشاره به تداوم مذاکرات برای تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان، گفت: همه افغان‌ها درچارچوب یک حکومت اسلامی جدید در نظر گرفته می‌شوند.

 

طبق گزارش آبادان خبر؛ سهیل شاهین در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی چین، با بیان اینکه، مذاکرات برای تشکیل یک دولت فراگیر که همه افغان‌ها را شامل شود؛ ادامه دارد گفت: همه افغان‌ها درچارچوب یک حکومت اسلامی جدید در نظر گرفته می‌شوند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر ادامه داد: مذاکرات ادامه دارد و حقوق همه افغان‌ها در نظر گرفته می‌شود و برخی از شخصیت‌ها را انتخاب خواهیم کرد تا حضورشان در دولت آینده مناسب باشد.

وی با بیان اینکه این چارچوب کلی خواهد بود و  زمانیکه که آن‌ها انتخاب می‌شوند، به همه اعلام گفت: برای این کار باید ابتدا یک دولت فراگیر افغان تشکیل شود.

شاهین ادامه داد: در حال حاضر، خلاء قدرت وجود دارد. هیچ زمانی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد. هیچ قانون اساسی وجود ندارد.

وی گفت: پیش نویس یک قانون اساسی جدید تهیه و سپس تصویب خواهد شد. این بدان معناست که کار‌های زیادی داریم که باید انجام شود؛ اما اکنون باید یک دولت فراگیر در افغانستان تشکیل شود که البته از طریق گفتگو با شخصیت‌ها و سیاستمداران افغان.

سخنگوی طالبان در پاسخ به ابراز نگرانی‌ها درباره این که افغانستان به پناهگاهی امن برای دیگران (تروریست ها) تبدیل خواهد شد، گفت: این نگرانی‌ها واقعی نیست.

وی افزود: ما متعهدیم که اجازه ندهیم کسی از خاک افغانستان حمله علیه کشور دیگری استفاده کند و اگر فردی نگران است می‌تواند تروریست‌ها را به ما نشان دهد و آنگاه ما وارد عمل خواهیم شد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر ادامه داد: در غیر این صورت بدون ارائه هیچ مدرکی و فقط ابراز نگرانی کردن بی معناست و نشان می‌دهد آن‌ها درباره واقعیت صحبت نمی‌کنند و بلکه تنها درباره نگرانی ها، ترس‌ها و دلواپسی‌هایی صحبت می‌کنند که در درون خود حس می‌کنند و این نگرانی‌ها در واقعیت، وجود ندارند.

شاهین درباره توافق دوحه گفت: ما متعهدیم که نه تنها اجازه ندهیم کسی از خاک افغانستان علیه کشور‌های همسایه استفاده کند، بلکه به هیچ گروه یا فردی اجازه نخواهیم داد علیه هیچ کشوری در دنیا از خاک افغانستان استفاده کند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر تاکید کرد: به همه کشور‌ها تضمین می‌دهیم و آن‌ها باید به تعهدات ما اعتماد کنند و ما این را در عمل نشان خواهیم داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،بین الملل،طالبان

منبع : میزان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: