پست الکترونیک پنج شنبه ١٣ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > کرونا جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال آلمانی را درگیر کرده است


کد خبر: ٢٢١٤٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/05/23-١٢:٠٦

موسسه روبرت کُخ آلمان در آمار هفتگی جدید خود اعلام کرد: میزان ابتلا به کرونا در هفته گذشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت میان جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال به ۶۰ نفر رسیده است. این در حالی است که این آمار برای کل جمعیت آلمان ۳۰ نفر است.

 

به گزارش آبادان خبر، موسسه روبرت کخ آلمان درخواست کرده که به خصوص جوانان حتی با نشانه‌های بسیار خفیف بیماری کووید ۱۹ حتما آزمایش بدهند. این درخواست به خصوص برای کودکان و کسانی است که واکسینه نشده‌اند.

این گزارش افزود: با وجود این که تعداد آزمایش های پی‌سی‌آر انجام شده در مطب پزشکان در هفته‌های گذشته بسیار کاهش داشته اما آمار آزمایش های مثبت بالا رفته است.

در هفته گذشته اکثر موارد ابتلا به ویروس سارس-کوو ۲ در ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، متعلق به رده سنی زیر ۵۰ سال بوده است.

همچنین آمار ابتلا در میان کودکانی که واکسینه نشده‌اند، در عرض چند هفته به شدت افزایش یافته است. آمار ابتلا در میان سالمندان بالای ۶۰ سال اما همچنان تک‌رقمی است.

وضعیت بیمارستان‌ها

به گزارش دویچه وله: میانگین سنی بیمارانی که به دلیل ابتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستان بستری می‌شوند نیز در مقایسه با ابتدای سال جاری کاهش داشته است. در ابتدای سال جاری میانگین سنی بستری شدگان کرونا ۷۷ سال بود در حالی که در هفته گذشته میانگین سنی بستری‌شدگان به ۴۸ سال رسیده است.

موسسه روبرت کخ دلیلی برای این کاهش سن بیماران ذکر نکرده است اما حدس زده می‌شود که این کاهش سنی به این دلیل است که شروع واکسیناسیون با افراد سالمند بود و به همین دلیل در حال حاضر سالمندان بیشتر از جوانان و نوجوانان واکسینه شده‌اند.

گستردگی سویه دلتا

به گزارش موسسه روبرت کخ، در سراسر آلمان تقریبا تمامی موارد ابتلا به کووید-۱۹ مربوط به سویه دلتای این ویروس است. این نوع جهش‌یافته ویروس کرونا بسیار مسری‌تر از  انواع دیگر این ویروس است.

در یک نمونه‌گیری تصادفی ۹۸ درصد تست‌های مثبت، سویه دلتای ویروس کرونا بوده‌اند.

موسسه روبرت کخ پاسخ به این سوال را که کسانی که از سفر به آلمان بازگشته‌اند چه میزان در بالا رفتن آمار ابتلا نقش داشته‌اند، بسیار دشوار دانسته است چرا که داده‌ها برای پاسخ به این پرسش کافی نیستند.

آنچه که تاکنون مشخص شده این است که در فاصله زمانی ژوئیه تا ۸ اوت هفت هزار مورد ابتلا به دلیل سرایت در خارج از آلمان و در همین فاصله زمانی ۲۶ هزار مورد در داخل آلمان بوده است. اکثر موارد سرایت در خارج از آلمان مربوط به کسانی بوده که به اسپانیا، ترکیه و کوزوو سفر کرده‌اند.

وضعیت در ایالت‌های آلمان

به گزارش موسسه روبرت کخ، به استثنای برمن، شاخص ابتلا در یک هفته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جعیت در تمامی ایالت‌های آلمان بالا رفته است. در بسیاری از ایالت‌ها این شاخص دورقمی شده و بالاترین آمار با رشد ۱۱۰ درصدی، متعلق به استان مکلنبورگ-فورپومرن در شرق آلمان است.

آمار تست‌های آزمایشگاهی

بر اساس گزارش موسسه روبرت کخ، در هفته گذشته کمترین میزان تست پی‌سی‌آر با رقم ۵۸۸ هزار و ۴۰۴ تست در حدود ۲۰۰ آزمایشگاه ثبت شده است. از بهار امسال تعداد این تست‌ها در هفته زیر یک میلیون بوده است.

حدود چهار درصد از تست‌های پی‌سی‌ار مثبت بوده که  به نسبت رقم پایینی است اما با این حال مدت‌ها بود که به این حد نبوده است.

کرونا در جهان تاکنون ۲۰۶ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۵۰۲ نفر را مبتلا کرده که از این تعداد ۴ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۲۷۴ نفر جان باخته اند.

 

کرونا،آلمان،کووید ۱۹،واکسن کرونا،واکسیناسیون،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:ایرنا 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: