پست الکترونیک چهارشنبه ١٢ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > برگزاری بزرگ‌ترین رویداد آزاد بین‌المللی شطرنج ایران در آبادان


کد خبر: ٢٩٣٩٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/06/23-١٠:٢٢

مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند خبر داد؛

برگزاری بزرگ‌ترین رویداد آزاد بین‌المللی شطرنج ایران در آبادان

کعبی: بزرگ‌ترین رویداد آزاد بین‌المللی شطرنج ایران در آبادان برگزار می شود.

 

آبادان نیوز _ مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند شامگاه چهارشنبه (22 شهریور ماه) در گفتگویی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: اولین دوره رقابت های آزاد بین المللی شطرنج جام اروند"یادواره شکست حصر آبادان" از تاریخ پنجم لغایت ۱۱ مهر ۱۴۰۲ در تالار اَنِکس(مهمانسرای نفت) برگزار خواهد شد.

عبدالله کعبی ضمن اشاره به استقبال ورزشکاران در این دوره، گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۴۰۰ شطرنج باز داخلی و خارجی در این رویداد به رقابت بپردازند.

مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند از سطح بالای این رقابت ها خبر داد و افزود: حدود ۶۰ ورزشکار خارجی صاحب عنوان از کشورهای اتریش، اسپانیا، هلند، انگلیس، روسیه، ترکیه، ارمنستان، گرجستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، افغانستان، پاکستان، هند، بنگلادش، فیلیپین، عمان، عراق و ایران در این رویداد، روی صفحه شطرنج پیکار خواهند کرد.

کعبی ضمن اشاره به اینکه این رویداد بزرگ با مدیریت هیات شطرنج منطقه آزاد اروند و مشارکت اداره کل ورزش و جوانان اروند و فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، بیان کرد: این رویداد ورزشی که برای اولین مرتبه در تقویم فدراسیون جهانی شطرنج ثبت شده و در پلتفرم‌های مشهور جهانی به صورت زنده پخش خواهد شد، در چهار جدول(اساتید - ۱۹۰۰ و بالاتر، کمتر از ۱۹۰۰، کمتر از ۱۴ سال و بلیتز) برگزار خواهد شد و مبلغ ۲۹۰ میلیون تومان جایزه به افراد برتر اهدا خواهد شد.

مقام عالی ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند بااشاره به اینکه برگزاری رویدادهای بین المللی سبب ایجاد ظرفیت های زیرساختی، اعتباری و حرفه ایی تر شدن ورزش در منطقه آزاد اروند خواهد شد، ادامه داد: با توجه به اهمیت و بازتاب این رویداد در رسانههای معتبر دنیا، انتظار این است که مسوولان اروند و خوزستان با قید فوریت بخشی از هزینه‌های این رویداد بزرگ ملی را تقبل نمایند و در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این رقابت ها یاری رسان شوند.

او تصریح کرد: بیش از 20 هیات ورزشی اروند نیز پتانسیل‌های لازم برای سازماندهی و برگزاری رویدادهای بین المللی را در سطح منطقه دارند که بلفعل کردن این پتانسیل و ظرفیت نیازمند حمایت‌های بیشتر مسوولان منطقه ایی و استانی در همه سطوح است.

کعبی افزود: ورزش منطقه آزاد اروند از لحاظ ظرفیت‌های علمی، نیروی انسانی کارآمد و استعدادهای نخبه ورزشی، در کشور پیشتاز بوده و هست و برای توسعه آن نیاز به توجه جدی و حمایت‌های مسوولین در سطح ملی داریم.

او با اشاره به اینکه باید سرانه ورزشی اروند به نقطه استاندار برسد، اظهار کرد: مشکل ها و مسایل مغفولی که از گذشته تلنبار شده بسیار است به ویژه در بخش زیرساختی و  اماکن ورزشی که باید تجهیز و تعمیر شوند تا از فرصت های پیش رو و ظرفیت های انسانی بهره مند شویم.

مدیر کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند در پایان ضمن تشکر از توجه ویژه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند به مقوله ورزش و جوانان و دغدغه مندی ایشان در این حوزه، اضافه کرد: ورزش هزینه نیست، بلکه حوزه سرمایه گذاری است؛ خیلی از مناطق در آرزوی داشتن استعدادهای ورزشی هستند در حالی که شهرستان های آبادان و خرمشهر علاوه بر استعدادهای درخشان دارای نام آوران و نخبگان ورزشی در همه سطوح هستند اما همه این ظرفیت ها نیازمند توجه و حمایت است و از بخش های مختلف مدیریتی دو شهرستان انتظار بیشتری داریم که پای کار جوانان و ورزشکاران اروند بیایند تا شاهد افتخار آفرینی استعدادهای اروند در سطوح ملی و بین المللی بیش از پیش شویم./ اخبار آبادان

منبع: برنا

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: