پست الکترونیک جمعه ٠٧ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > سیرابی دیگر استان‌ها از کارون و خوزستانی‌های در حسرت آب!


کد خبر: ٤٧١٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/04/15-٠٩:٢٥

رییس خانه کشاورز خوزستان گفت: طرح جامع تامین آب کشاورزی خوزستان تدوین و اجرا شود.

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز: مسعود اسدی در همایش نقش کشاورزی و مصرف بهینه آب در اقتصاد مقاومتی که با حضور جمع زیادی از کشاورزان، نخبگان، شوراها و دهیاران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی در اهواز برگزار شد، تنها راه حل مشکل کمبود آب در بخش کشاورزی خوزستان را اجرای طرح‌های انتقال آب درون حوزه‌ای برشمرد و اظهار کرد: اجرای این طرح‌ها، حق مسلم کشاورزان استان است.

 

وی افزود: در حالی‌که آب از سرچشمه‌های کارون به اقصی نقاط کشور منتقل می‌شود اما متاسفانه در مناطقی از خوزستان با محدودیت شدید منابع آبی روبرو هستیم. مناطقی مانند حمیدیه، الهایی و غیزانیه که در کنار رود کارون هستند نباید مشکل آب داشته باشند. هفتکل و لالی و اندیکا هم چنین وضعیتی دارند.

 

اسدی تصریح کرد: شادگان و آبادان هم با مشکل کم آبی روبرو هستند و بسیاری از نخلستان‌های این شهرها به دلیل کم آبی و شوری آب آسیب دیده‌اند. وقتی صدها کیلومتر کانال انتقال آب از سرشاخه‌های کارون برای استان‌های دیگر زده می‌شود آیا نمی‌توان 10 کیلومتر کانال انتقال آب درون حوزه‌ای در استان زد؟

 

وی با تاکید بر این‌که در فاز اول طرح‌های انتقال آب درون حوزه‌ای باید انتقال آب به شادگان و غیزانیه به مرحله مطالعه و اجرا در آید، گفت: خوشبختانه رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس، اهتمام و توجه ویژه‌ای به این طرح دارد.

 

اسدی در همین خصوص از پیگیری جدی تشکل‌های کشاورزی برای تحقق اجرای طرح‌های انتقال آب درون حوزه‌ای در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌ها حق مسلم کشاورزان است و از استاندار خوزستان نیز تقاضا داریم در این راستا و برای تحقق مطالبات جدی بخش کشاورزی، حامی کشاورزان باشد و از آن‌ها حمایت کند.

 

وی تنها راه توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور را اجرای منویات رهبری در باب اقتصاد مقاومتی برشمرد و بیان کرد: هر گونه تعلل در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ضربه‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

 

وی با تاکید بر اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بخش کشاورزی افزود: کشاورزی، محور و اساس اقتصاد مقاومتی و مدنظر مقام معظم رهبری است. اگر منویات رهبری در این رابطه به طور کامل اجرا شود، هیچ کشاورزی در استان و کشور نگران نخواهد بود.

 

اسدی با اشاره به این‌که کشاورزان سختکوش در کنار تحمل سختی‌ها و مشکلات زیاد، همواره در راه تولید و کشاورزی تلاش می‌کنند ابراز امیدواری کرد: با همت کشاورزان و پیگیری تشکل‌های کشاورزی شاهد پیشرفت کشاورزی استان باشیم.

منبع/ایسنا

 

 

 

 

 

اخبار آبادان،خبر خوزستان،آبادان،آبادان نیوز،نیوزآبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: