پست الکترونیک يکشنبه ٠٩ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > پیام تبریک ریاست اداره آموزش و پرورش اروند کنار به مناسبت هفته سوادآموزی


رئیس اداره آموزش و پرورش اروندکنار به مناسبت هفتم دی ماه سالروز تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی پیامی صادر کرد.

 

آبادان نیوز _ پیام مهدی آلبوعلی به شرح ذیل است:

 

بسم‌ الله الرحمن الرحيم 

تشکیل نهضت سواد آموزی نیز مانند خیلی از نهادها و ارگان های کشور از ثمرات انقلاب اسلامی است که تحولی بزرگ در کشور ما پدید آورد. این روز را به همه دست اندرکاران و متولیان امر تعلیم وتربیت و سوادآموزی به ویژه آموزش دهندگان  و سوادآموزان عزیز شهر اروندکنار تبریک می گویم و برای آن ها بهترین ها را آرزو می کنم. 

خداوند متعال در قرآن کریم میان انسان های عالم و غیرعالم را مساوی نمی داند و تعلیم و تزکیه را از رسالت ها و ماموریت های پیامبران می داند.

پیامبر اعظم حضرت محمد صلی الله علیه وآله می فرمایند: «جوینده علم باشید حتی اگر در چین باشد و شرط آزادی اسیران را آموزش مهارت خواندن و نوشتن به افراد محروم از سواد تعیین می کنند». امیرمومنان حضرت علی علیه السلام، «دارایی عاقل را در علم و عمل او می شمرد».

مهمترین وظیفه ای که بر عهده دولت ها می باشد فراهم کردن امکانات برای برخورداری آحاد مردم ازفرصت های برابر آموزشی و مهارتی و تجهیز افراد جامعه به ابزار و مهارت خواندن و نوشتن می باشد ودراین مسیرنقش وجایگاه مردم وتشکل های مردمی وحلقه های میانی و شرکای سوادآموزی با این نگاه که آنان را به عنوان بخش موثری از سرمایه های اجتماعی باور داشته باشند. و زمینه دستیابی محرومین از نعمت سواد را به حقوقشان ممکن سازند./ اخبار آبادان 

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: