پست الکترونیک يکشنبه ١٦ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > آخرین‌های اجتماعی آبادان


کد خبر: ٢٨٧٠٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/24-١٠:٣١

بسته خبری اجتماعی

آخرین‌های اجتماعی آبادان

در این بسته خبری به تشریح آخرین اخبار اجتماعی آبادان می‌پردازیم./ ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوزآخرین‌های اجتماعی آبادان را ما بخوانید:

 

کشف انبار سلاح غیرمجاز در آبادان

سرهنگ کیومرث کشوری، فرمانده انتظامی شهرستان آبادان اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره تیراندازی غیرمجاز در مراسمات و درب منازل حاشیه شهرستان آبادان موضوع شناسایی عامل یا عاملان این تیراندازی‌ها به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: دراین راستا ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی آبادان با انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات میدانی موفق شدند 5 نفر از دارندگان سلاح های غیرمجاز و عاملان تیراندازی را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند . 

سرهنگ کشوری گفت: از مخفیگاه متهمان 5 قبضه سلاح جنگی شامل: 2قبضه کلاش ،2قبضه کلت کمری  یک قبضه سلاح امریکایی ام۱۶  و یک قبضه سلاح شورشی مجموعا 6 قبضه سلاح کشف و ضبط گردید. متهمان در بازجویی پلیسی به 3 فقره تیراندازی غیرمجاز در مراسمات و یک فقره تیراندازی به درب منازل اعتراف کردند.

رییس پلیس آبادان ضمن معرفی متهمان به دادسرا خاطرنشان کرد: پلیس  با افرادی که به هر نحو مخل نظم و امنیت شهروندان باشند بدون اغماض برخورد خواهد کرد./ آبادان خبر



سرهنگ کیومرث کشوری بیان کرد: به‌ دنبال یک فقره درگیری طایفه‌ای در سالیان گذشته، در ۹ آذر امسال ۲ نفر از طرف‌های مقابل درگیری در اقدام تلافی جویانه، طرف دیگر درگیری را هنگام تردد با یک دستگاه خودروی نیسان وانت با استفاده از سلاح گرم به قتل رساندند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای وقوع قتل، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با کار مستمر اطلاعاتی و اقدامات خاص پلیسی هویت و محل اختفا ۲ نفر از عاملان تیراندازی منجر به قتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی طی عملیاتی منسجم و ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی آبادان بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲ قبضه سلاح جنگی کلانشینکف، چهار تیغه خشاب و ۲۱ فشنگ جنگی کشف و ضبط شد.

سرهنگ کشوری با بیان اینکه متهمان در تحقیقات پلیس به قتل ارتکابی با انگیزه اختلافات قبلی اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند./ آبادان خبر


سرهنگ کارآگاه علی حسینی در مورد این شیوه کلاهبرداری هوشمندانه و جدید اظهار کرد: شیادان سایبری با ایجاد اکانت‌های جعلی در اپلیکیشن شاد با نام‌های مستعار "مدیر، ناظم و یا نام‌هایی شبیه به معلمان یک مدرسه" والدین و خانواده‌ها را در معرض یک کلاهبرداری با روشی تازه قرار می دهند.

وی افزود: این شیادان سایبری با سواستفاده از اسامی معلمان و جایگاه آنان در اپلیکیشن شاد اقدام به ارسال پیام به والدین می‌کنند و با استفاده از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی برای نصب اپلیکیشن‌های مختلف والدین را به ارسال کد ترقیب می‌کنند.

حسینی ادامه داد: خانواده‌ها مراقب باشند، این کدهایی که شیادان سایبری از آنان میخواهد که برایشان ارسال می‌کنند، همان کدهای نصب اپلیکیشن‌های مختلفی نظیر تلفن‌بانک برای خالی کردن حساب آن ها و همچنین کدهای ورود به شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس‌آپ، اینستاگرام و... می‌باشد که پس از نصب از مخاطبین آن‌ها درخواست پول می‌کنند.

این مقام انتظامی توصیه کرد: شهروندان و خانواده‌ها مراقب باشند؛ کد یا هر رمزی که برای آنان در شبکه‌های اجتماعی یا بصورت پیامک ارسال می‌شود را نباید برای شخص دیگری حتی نزدیکان خود ارسال کنند و همچنین اگر شخصی از نزدیکان آن‌ها در یک شبکه اجتماعی درخواست وجه می‌کند تا از صحت آن مطمئن نشدند مبلغی را ارسال نکنند.

رییس پلیس فتا استان خوزستان در پایان گفت: در صورت مشاهده هرگونه مصادیق مجرمانه در فضای مجازی بلافاصله موضوع را جهت بررسی با کارشناسان پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارید و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس‎ cyberpolice.ir ‎ و بخش مرکز فوریت‌های ‌سایبری گزارش دهید./ آبادان خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: