پست الکترونیک شنبه ٠٨ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > زارعی: افتتاح قرارگاه دائمی اربعین حسینی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند


کد خبر: ٢٩٩٧٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/09/09-١٠:٣٨

مدیرعامل منطقه آزاد اروند از افتتاح قرارگاه دائمی اربعین حسینی مناطق آزاد کشور در این منطقه خبر داد.

 

آبادان نیوز _ با حضور حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، قرارگاه دائمی اربعین حسینی مناطق آزاد کشور به دبیری منطقه آزاد اروند افتتاح شد.

برهمین اساس، سازمان منطقه آزاد اروند عهده‌دار دبیری ستاد اربعین حسینی میان مناطق آزاد کشور شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، در آئین افتتاح قرارگاه دائمی اربعین حسینی مناطق آزاد کشور، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، بیان کرد: به لطف خداوند متعال و همدلی که میان بخش‌های مختلف در منطقه آزاد اروند نمود یافت، یک اربعین باشکوه به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار شد و این خطه، میزبان خیل عظیمی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) بود.

مهندس علی زارعی افزود: هر ساله در همه مناطق آزاد کشور برای مراسم اربعین حسینی هزینه‌های خوبی صورت می‌گیرد و در کنار مأموریت اصلی مناطق آزاد که فعالیت‌های اقتصادی است، در حیطه مسائل فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌های متناسب به نیاز جامعه انجام می‌‎پذیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه آزاد اروند در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار گرفته است، با تدبیری که از سوی مشاور محترم رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور صورت گرفت، مقرر شد تا دبیرخانه قرارگاه دائمی اربعین حسینی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند تشکیل شود و یک هم‌گرایی و هماهنگی میان مناطق آزاد کشور با محوریت منطقه آزاد کشور انجام پذیرد تا فعالیت‌های این حیطه با دقت بیشتر و آینده‌نگری و برنامه بهتری صورت پذیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: این قرارگاه امروز کار خود را رسماً آغاز و فعالیت مربوط به اربعین حسینی به صورت متمرکز در این منطقه شروع خواهد شد. ان‌شاالله لطف و عنایت خداوند شامل حال ما شود تا بتوانیم هر سال بهتر، منسجم‌تر و با برنامه‌تر از سال‌های قبل مراسم جهانی اربعین حسینی را در مناطق آزاد کشور میزبانی و برگزار کنیم.

براساس این گزارش، این منطقه با دارا بودن پایانه مرزی شلمچه، یکی از شاهراه‌های پرتردد بین‌المللی را در غرب کشور داراست که سالانه بیش از دو میلیون تردد را در فرآیند اربعین حسینی به ثبت‌ می‌رساند./ اخبار منطقه آزاد اروند

منبع: روابط عمومی منطقه آزاد اروند

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: