پست الکترونیک دوشنبه ١٠ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > نوربخش‌غفاری: آغاز فاز دوم مرمت مجموعه بناهای تاریخی نفت آبادان


کد خبر: ٢٩٥٥٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/07/08-١٠:٣٥

سرپرست اداره میراث فرهنگی آبادان از آغاز فاز دوم مرمت مجموعه بناهای تاریخی محدوده پایشگاه آبادان خبر داد،

 

آبادان نیوز _ سیدشمس‌الدین نوربخش‌غفاری در گفت‌وگویی، با اشاره به این‌که فاز اول مرمت بناهای تاریخی مجموعه نفت سال گذشته به پایان رسیده بود گفت: فاز دوم عملیات مرمت آثار تاریخی مجموعه نفت آبادان در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با همت و تلاش اداره میراث فرهنگی و با همکاری شرکت پالایش نفت آبادان فاز دوم مرمت این بناهای تاریخی در آینده نزدیک و با تایید کمیسیون فنی اداره کل میراث فرهنگی استان آغاز خواهد شد.

او با تاکید بر این‌که هدف اصلی اداره میراث فرهنگی حفاظت و مرمت از بناهای تاریخی است، اضافه کرد: همچنین توسعه و رونق گردشگری از هدف‌های مهم احیا و مرمت بناهای تاریخی این شهر است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آبادان تاکید کرد: با سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهایی که آثار تاریخی در تملک دارند همکاری لازم را انجام خواهیم داد تا بتوانیم هرچه بیشتر از بناهای تاریخی حفاظت کنیم و خدمات مطلوبی را به گردشگران ارایه دهیم.

نوربخش‌غفاری خاطرنشان کرد: قدمت و ارزش‌ تاریخی، اجتماعی و فرهنگی آثار تاریخی مجموعه نفت آبادان این آثار را به یکی از دارایی‌های مهم تاریخی و فرهنگی کشور تبدیل کرده است./ اخبار آبادان

منبع: ایسنا

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: