پست الکترونیک جمعه ٠٧ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > وزیر نفت مسئله خوراک پالایشگاه دوم خوزستان را برطرف کند


کد خبر: ٥١٥٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/06/09-١١:٤٢

مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: از وزیر نفت خواستاریم که مسئله خوراک پالایشگاه دوم خوزستان را برطرف کند.

 

 

مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: توسعه صنایع پایین دستی نفت و گاز مورد توجه قرار گرفته و از وزیر نفت خواستاریم که مسئله خوراک پالایشگاه دوم خوزستان را برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری آبادان نیوز ، اسماعیل زمانی امروز در همایش آثار پیامدهای اقتصادی برجام بر انرژی و سرمایه‌گذاری در استان خوزستان اظهار داشت: با توجه به شرایط و تغییرات اقلیمی جایگاه توسعه صنایع انرژی بر و آب بر دیگر در حوزه مرکزی کشور نبوده و باید به سمت  حوزه‌های آبی کشور حرکت کند.

وی با بیان اینکه آبادان و خرمشهر بیشترین تراکم آب را دارا هستند، افزود:  آبادان و خرمشهر می‌توانند اصلی‌ترین حوزه توسعه اقتصادی کشور باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با وجود اینکه مدت‌ها از دوران جنگ گذشته ولی متاسفانه بیشترین بازسازی‌ها مربوط به اماکن مسکونی و عمومی بوده و به همین منظور نتوانستیم جمعیتی که قبل از دوران جنگ در آبادان و خرمشهر سکونت داشته‌اند را پس از جنگ نگه‌ داریم.

وی با بیان اینکه نماندن مردم در شهرهای خرمشهر به معنای ناامیدی مطلق و عدم موفقیت در نگهداری زیر ساخت‌های اقتصادی، توسعه کسب و کار و بازسازی بعد از جنگ است، گفت: در چشم انداز 20 ساله‌ای که در نظر داریم آبادان و خرمشهر جمعیتی 2 میلیون نفری در صورت توسعه اقتصاد و کسب و کار خواهند داشت.

زمانی با اشاره به اینکه 2 فولادسازی بزرگ در دست اجرا داریم و همچنین نیروگاه‌های متعددی طراحی کرده‌ایم، عنوان کرد: حوزه سرمایه‌گذاری خارجی پس از برجام به این منطقه توجه خاصی پیدا کرده است.

وی میزان سرمایه‌گذاری‌ها را در حوزه نفت و گاز با روند افزایشی مطرح کرد و افزود: توسعه صنایع پایین دستی نفت و گاز مورد توجه قرار گرفته و از وزیر نفت خواستاریم که مسئله خوراک پالایشگاه دوم خوزستان  را حل کند.

 

آبادان نیوز ،اخبار منطقه آزاد اروند ،خبر خوزستان ،اخبار خوزستان ،خرمشهر ،آبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: