پست الکترونیک شنبه ٠٨ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > توجه خاص به سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروندپس از برجام


کد خبر: ٥١٥٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/06/09-١٠:٠١

زمانی : در حوزه سرمایه گذاری خارجی پس از برجام توجه خاصی به منطقه آزاد اروند شد

 

 

 

 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در حوزه سرمایه گذاری خارجی پس از برجام توجه خاصی به منطقه آزاد اروند شده و کشورهای زیادی علاقمند به سرمایه گذاری در این منطقه هستند.

به گزارش پایگاه خبری آبادان نیوز :  اسماعیل زمانی در همایش خوزستان و دولت یازدهم در اهواز با موضوع بررسی آثار اقتصادی برجام در حوزه انرژی و سرمایه گذاری گفت: برای توسعه منطقه با سرمایه گذاران اروپایی وارد مذاکره شده ایم و بر این اساس در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی با سرمایه گذارن آلمان در حوزه سرمایه گذاری صنایع پایین دستی پتروشیمی مذاکره کرده ایم.
وی با اشاره به ارتباط با سرمایه گذاران خارجی بیان کرد: یکی از محورهای اصلی بهبود کسب و کار در شرایط پسابرجام ورود سرمایه گذاران خارجی در حوزه های انرژی است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: همچنین چشم اندازی را برای افق 20 ساله این منطقه طراحی و تدوین کرده ایم تا منطقه آزاد دارای جمعیت 2 میلیون نفری شود.
او با بیان این که توسعه صنایع انرژی بر و آب بر فولاد را مد نظر قرارداه اند گفت: در این حوزه 2 فولادسازی در دست اجرا است و نیروگاه های متعدد را طراحی کرده ایم. 
زمانی تصریح کرد: در نیمه جنوبی آبادان بیشترین تراکم آب در سه رودخانه پرآب کشور از جمله اروند، کارون و بهمنشیر در منطقه آزاد اروند قرار دارند که توسعه صنایع انرژی بر و آب بر در منطقه آزاد اروند در اولویت این سازمان قرار گرفت. 
وی با بیان این که در صنایع بالادستی تقاضا برای سرمایه گذاری زیاد است گفت: با حضور سرمایه گذار خارجی پالایشگاه دوم آبادان را کلید زده ایم و با توجه به اینکه منطقه آزاد اروند در مرکز بزرگترین حوزه نفتی جهان قرارگرفته است لازم است شهرک انرژی در منطقه آزاد اروند در دستورکار وزارت نفت قرار گیرد و نیازمند تهیه خوراک برای احداث صنایع پایین دستی در منطقه آزاد هستیم. 

 

 

آبادان نیوز ،اخبار آبادان ،اخبار منطقه آزاد اروند ،

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: