پست الکترونیک جمعه ٠٧ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > اداره کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند راه اندازی میشود


کد خبر: ٥٠٥٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/05/21-١١:٢٨

طبق توافق صورت گرفته با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد در سازمان منطقه آزاد اروند راه اندازی می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری آبادان نیوز: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند با بیان اینکه راه اندازی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سازمان در حال پیگیری است گفت: طبق توافق صورت گرفته با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد در سازمان منطقه آزاد اروند راه اندازی می شود.

 اسماعیل زمانی  در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان های آبادان و خرمشهر در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهرافزود: با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال رایزنی در این زمینه هستیم که بعد از امضای تفاهم نامه در این خصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد اروند زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر شود.
وی اظهار داشت:مدیرکل این اداره از سوی سازمان منطقه آزاد اروند انتخاب و حکم آن توسط وزیر فرهنگ و ارشاد صادر می شود و اداره های شهرستان های آبادان و خرمشهر زیرمجموعه آن خواهند بود
زمانی گفت:در ساختار جدید ، واحد خبرنگاران و روزنامه نگاران به عنوان یک صنف خبری زیرنظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد با مشخصات و ضوابط معین معرفی و حق و حقوق آنها مشخص و پیگیری می شود.
وی بیمه خبرنگاران امری ضروری برای سلامت برطرف شدن دغدغه های ذهنی آنان توصیف کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد اروند بیمه تکمیلی خبرنگاران شهرهای آبادان و خرمشهر طبق ضوابط کارکنان این سازمان برعهده می گیرد.
 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:در صورتی که خبرنگاران تعاونی مسکن واحدی در شهرستان های آبادان و خرمشهر تشکیل دهند این سازمان آماده واگذار زمین مناسب و معرفی آنها به بانک های عامل برای دریافت وام ساخت مسکن با کم بهره است.
زمانی در بخش دیگری سخنان خود، حرفه خبرنگاری یک حرفه استثنایی، پرخطر، سخت و زیان آور بیان کرد و اظهار داشت:شجاعت خبرنگاران و مسئولیت پذیری آنها در جهت اطلاع رسانی به قشرهای جامعه قابل تحسین است.
وی گفت:آگاهی رساندن به جامعه بشری از دغدغه های مهم یک خبرنگار است و این قابل تقدیر است.
مدیر عامل منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنان خود به احداث دروازه های منطقه آزاد اروند در ابتدای محدوده این سازمان اشاره کرد و گفت:با نصب گیت های گمرک در ابتدای محدوده سازمان منطقه آزاد اروند اهداف این سازمان در منطقه تحقق واقعی پیدا خواهند کرد.
وی افزود:حصار اطراف منطقه آزاد اروند تکمیل و در حال مذاکره با گمرک برای استقرار گیت های موقت تا بهره برداری از گیت های دایمی هستیم تا مردم ساکن در شهرستان های آبادان و خرمشهر بتوانند از امتیاز منطقه آزادبهره مند شوند که تحقق این مهم به طور قطع بر کسب و کار و ارتقای سطح زندگی در خطه جنوبی خوزستان تاثیرگذار خواهد بود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند یکی از رسالت های مهم خبرنگاران را امید بخشی به مردم دانست و گفت: یکی از مسئولیت های مهم در منطقه آزاد اروند زنده نگه داشتن روحیه امید، کار و تلاش در بین مردم شهرهایآبادان و خرمشهر است.
سید مرتضی نعمت زاده افزود:اگر در بخش هایی از کار انتقاد وجود داشته باشد نباید روحیه امید به آینده بهتر را فراموش کنیم و اگر مسایل و مشکلات را عنوان می کنیم چهره زیبای اروند و شهرستان های آبادان و خرمشهر که میراث شهدا در هشت سال دفاع مقدس است را سیاه نمایی نکنیم.
وی توسعه منابع انسانی را لازمه اقتصادی منطقه آزاد اروند لازم دانست و بر ارتقای سطح فرهنگی، آموزشی و علمی خبرنگار تاکید کرد و افزود:به منظور ارتقای سطح علمی و هم افزایی علمی خبرنگاران در حوزه فرهنگی و گردشگری این آمادگی را داریم که برای خبرنگاران دوره های آموزشی برگزار کنیم.
به گزارش پایگاه خبری آبادان نیوز : در پایان این برنامه از جمعی از خبرنگاران شهرهای آبادان و خرمشهر از سوی سازمان منطقه آزاد اروند با همکاری اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی این دو شهرستان تجلیل شدند. 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: