پست الکترونیک جمعه ٠٧ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان در پی خروج از قرنطینه


معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:خروج از قرنطینه باعث افرایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان شد.

 

آبادان نیوز : معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:خروج از قرنطینه باعث افرایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان شد.

به گزارش آبادان خبر ، یلالی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه زمانی که شهرستان آبادان از شرایط قرنطینه خارج شد و اصناف و بازار بازگشایی شدند ما در رابطه با بحث فاصله گذاری و رعایت پروتکل بهداشتی و خروج از منزل بی دقتی کردیم گفت: مردم  قضییه را تمام شده می دانستند و این امر باعث افزایش شمار مبتلایان شد و این موضوع حتی به اصناف و اماکن و ادارات هم سرایت کرد .

او افزود:دلیل دیگر افزایش روند مبتلا به ویروس کرونا  محدودیت کیت ها بود که تنها از بیماران بستری در بیمارستان‎ها نمونه گیری انجام میشد و از بقیه نمیتوانستیم آزمایش‎ بگیریم .

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان  گفت:با ایجاد زیر ساخت ها یعنی تولید کیت داخلی و تامین آن به میزان قابل قبول استراتژی به حالت تهاجمی تر تغییر پیدا کرد به طوری که هم اکنون اگر کسی مبتلا به ویروس کرونا شد از تمام اطرافیان نزدیک وی نمونه گیری لازم صورت می گیرد و مهمتر از آن ما به جاهایی که تجمع فراوان داشتند مثل زندانها و سرای سالمندان رفتیم و این موارد باعث شد که ما سیر صعودی در چند روز اخیر داشته باشیم.

یلالی ادامه داد:بیش از ۹۳ درصد از جمعیت آبادان را از لحاظ اینکه دارای علائم هستند یا نه غربالگری کردیم، در فاز دوم غربالگری هدف جمعیت بالای ۱۵ سال است، اگر بصورت آماری بخواهیم اشاره کنیم ۹۹ درصد فاقد مشکل بودند نیازمند مراقبت در منزل ۶۹صدم درصد و تعداد ارجاع حدود یک دهم درصد بودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: