پست الکترونیک پنج شنبه ٢٠ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > تصویب تامین مالی طرح توسعه پالایشگاه آبادان در کمیته شورای پول و اعتبار


کد خبر: ٤١٧٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/02/21-١١:٤٨

معاون وزیر نفت: تامین مالی طرح توسعه پالایشگاه آبادان در کمیته شورای پول و اعتبار به تصویب رسید

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز:مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این خبر در زمینه پروژه های در دست ساخت پالایشی کشور گفت: این طرح ها بیش از ١٤ هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد و شرکت ملی پالایش تعدادی پروژه پالایشگاهی در دست اقدام دارد که به لحاظ اهمیت باید هرچه سریعتر تکمیل و یا آغاز شوند که برای تامین منابع مالی آن از روشهای مختلفی استفاده خواهیم کرد.

 

به گزارش آبادان نیوز:به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش  و پخش فراورده های نفتی آبادان،مهندس عباس کاظمی با اشاره به این که تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام، اولویت نخست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی است افزود: هفته گذشته تامین مالی طرح توسعه پالایشگاه آبادان در کمیته شورای پول و اعتبار به تصویب رسید، که با این اقدام  طرح در دو فاز با اعتباری بالغ بر ٣ میلیارد دلار اجرا خواهد شد که برای شروع فاز یکم آن با چینی ها به توافق رسیده ایم.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: منابع پیش بینی شده برای اجرای فاز نخست طرح توسعه پالایشگاه آبادان، حدود یک میلیارد و ١٥٠ میلیون دلار برآورد شده که از طریق خط اعتباری چین (فاینانس) تامین خواهد شد.

مهندس کاظمی، منابع مالی برآورد شده برای اجرای فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان را یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم این میزان اعتبار از محل منابع تامین کنندگان مالی در کشور چین تامین شود.

مدیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، با اشاره به پیشرفت ٢٠ درصدی طراحی تفصیلی طرح گفت: امیدواریم عملیات اجرایی این طرح که با هدف کاهش تولید نفت کوره و افزایش کیفیت دیگر فرآورده ها طراحی شده است، ظرف ٤ یا ٥ ماه آینده شروع شود.

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،آبادان،آبادان نیوز،نیوزآبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: