پست الکترونیک شنبه ٠٨ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > تنظیم بازار با شتاب بیشتری عملیاتی شده است


کد خبر: ١٣١٨٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/12/15-١٠:٠٢

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان گفت: امسال به علت شیوع کرونا ویروس، اجرای سیاست های تنظیم بازار با شتاب و حجم بیشتری عملیاتی شده و از اول اسفند ماه مانورهای نظارتی و بازرسی در حال اجرا است.

 

آبادان نیوز :رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان گفت: امسال به علت شیوع کرونا ویروس، اجرای سیاست های تنظیم بازار با شتاب و حجم بیشتری عملیاتی شده و از اول اسفند ماه مانورهای نظارتی و بازرسی در حال اجرا است.

به گزارش آبادان خبر، حسین عیسی زاده دریس در خصوص نظارت بر بازار با توجه به تقاضای مصرف کنندگان در شرایط کنونی که برخی از اقلام بهداشتی و ضدعفونی نیاز جامعه است، گفت: متأسفانه بعضی کالاها در بازار مشمول خرید هیجانی شده اند که نشأت گرفته از شیوع ویروس کرونا است.

عیسی زاده دریس تصریح کرد: در همین راستا برای اینکه بتوانیم نظارت بیشتری بر داروخانه ها و مراکز توزیع کالاهای پزشکی داشته باشیم، اکیپ هایی از دانشگاه علوم پزشکی و بازرسی اصناف تشکیل داده ایم تا جهت بازدید از این اماکن در کنار ما باشند.

وی با بیان اینکه تا کنون برای۹ مرکز توزیع کالای پزشکی و داروخانه به علت گران فروشی پرونده تعزیراتی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: به شدت و با جدیت بر این مراکز نظارت داریم، اما تقاضای من از دوستان دانشگاه علوم پزشکی آبادان این است که قیمت ها را برای مردم مشخص کنند چرا که این اقلام در حیطه غذا و دارو است و کالاها پزشکی محسوب می شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان اذعان داشت: عملکرد واحد بازرسی اداره صنعت و معدن آبادان ازتاریخ۱۰/۱۲/۱۳۹۸لغایت۱۴/۱۲/۱۳۹۸ در خصوص بازرسی و نظارت بر واحدهای عرضه کننده مواده شوینده، ضد عفونی کننده ها، الکل، ماسک و دستکش شامل۲۱۰ واحد مورد بازرسی بوده که از این تعداد ۹ واحد صنفی متخلف و جمعا مقدار تخلفات صورت گرفته مبلغی بالغ بر ۷۶۵۰۰۰۰۰ریال است؛ به همین منظور گشت های مشترک با بسیج اصناف، سازمان غذا و دارو، تعزیرات حکومتی واصناف صبح و عصر فعال هستند.

عیسی زاده دریس اداره صمت آبادان از کاهش قیمت بعضی از اجناس به دلیل برگشت کالاهای صادراتی خبر داد و گفت: در حال حاضر شاهد کاهش قیمت بعضی از محصولات در بازار هستیم و پیش بینی می شود در هفته آینده این کاهش قیمت، بیشتر هم شود.

حسین عیسی زاده دریس در ادامه صحبت هایش به تعطیل شدن تالارها در این ایام نیز اشاره کرد و توضیح داد: همه تالارهایی که اقدام به عقد قرارداد با مشتری نموده اند را موظف کرده ایم به دلیل شرایط حاکم بر بازار، این قراردادها را لغو و مبلغ دریافتی را به مردم بازگردانند

او از فعال بودن طرح های نظارتی گفت و افزود: در تمام فروشگاه ها کالاهای اساسی باید با نرخ مصوب عرضه گردند؛ طرح های نظارتی و بازرسی صبح و بعدازظهر به شدت فعال بوده و کنترل های سیستمی از سوی دستگاه های مرتبط از طریق سامانه جامع انبارها انجام می شود.

حسین عیسی زاده از دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز درخواست کرد تا به داروخانه های سطح منطقه اعلام کنند محلول ضدعفونی کننده الکلی را بدون گلیسیرین به مردم نفروشند، چرا که این محلول خطرناک بوده و ممکن است منجر به ایجاد ناراحتی های پوستی شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مناطق آزاد،خبر مناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبرمناطق آزاد،اخبارمناطق آزاد،آبادان  نیوز،منطقه آزاد  اروند،آبادان خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: