پست الکترونیک شنبه ٠٨ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > منطقه آزاد اروند و وزارت صمت تفاهمنامه همکاری امضا کردند


کد خبر: ١٢٦٣٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/10/01-٠٠:٤٩

منطقه آزاد اروند و وزارت صنعت معدن و تجارت برای توانمندسازی منابع انسانی و تعالی سازمانی بنگاه‌های اقتصادی سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه وزارت صمت در این منطقه شنبه تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

 

منطقه آزاد اروند و وزارت صنعت معدن و تجارت برای توانمندسازی منابع انسانی و تعالی سازمانی بنگاه‌های اقتصادی سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه وزارت صمت در این منطقه شنبه تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش  آبادان خبر ، این تفاهمنامه با هدف ایجاد شرایط همکاری بین سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت صمت در زمینه آموزشی، پژوهش های کاربردی، مشاوره و فرهنگ بهره وری به منظور توسعه منابع انسانی حوزه صمت در راستای افزایش رقابت پذیری و بهبود فضای  کسب و کار و توسعه کارآفرینی و افزایش بهرهوری با حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در منطقه آزاد اروند منعقد شد.

تسهیل در استفاده از فناوری و نوآوری‌های داخلی در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی از طریق آموزش نیروهای متخصص و کارآموزده از اهداف دیگر این تفاهمنامه است.

 کمک به شکل‌گیری، انسجام و تقویت حلقه‌های زنجیره تولید تا صادرات با استفاده از آموزش عناصر و نیروهای ماهر و متخصص از دیگر اهداف تفاهم‌نامه مذکور می باشد.

 معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت شنبه شب در جریان انعقاد این تفاهمنامه گفت: با توجه به ظرفیتها و پتانسیل‌های موجود در منطقه آزاد اروند و مجموعه دستگاه‌ها و دانشگاهها و موسسات علمی طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در منطقه آزاد اروند هدف‌گذاری شده است.

برات قبادیان افزود:با انعقاد این تفاهم‌نامه انتظار می رود هر چه سریع‌تر اجزای این تفاهمنامه به قرارداد تبدیل شودو با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی فعال  در بالابردن راندمان و بهره‌وری فعالیتهای اقتصادی تاثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه مجموعه وزارت صمت در استان و سطح کشور از منطقه آزاد اروند پشتیبانی می‌کندگفت: امید است با پشتیبانی از منطقه آزاد اروند موجب رشد اقتصادی در ۲ سال آینده شود و این طرح که یکی از طرح‌های تحول گرایانه است در مدت اندکی جهش اقتصادی خوبی به ویژه با توجه به ارتباط بین‌المللی در ارتباط با صادرات می‌توان صادرات غیرنفتی و تولیدی را جایگزین نفت کنیم.

جذب ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند در این نشست به جذب سرمایه‌گذار خارجی در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت:با جذب ۲ سرمایه‌گذار خارجی و  سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلار برای بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

سیدعلی موسوی شمار فعالان اقتصادی در منطقه آزاد اروند را ۲هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: حدود ۶۰ اتحادیه و ۲ اتاق اصناف در شهرهای آبادان و خرمشهر فعالیت دارند و از وضعیت کسب و کار کوچک به دلیل ورود گردشگران خارجی عمدتا عراقی برخوردار است.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه در مجموع هفت منطقه آزاد کشور منطقه آزاد اروند در بخش سرمایه گذاری، ترانزیت کالا، صادرات کالاهای غیرنفتی و صادرات مجدد و واردات کالاهای مسافری وضعیت مناسبی دارد.

موسوی افزود: ۶۵ درصد صادرات مناطق آزاد کشور از طریق منطقه آزاد اروند و بنادر آبی شهرهای آبادان و خرمشهر و بندر خشک شلمچه انجام می شود.

وی ادامه داد: با تدابیر وزیر صمت و حذف ثبت سفارش کالا از مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی بیش از ۱۳۰ میلیون دلار واردات مواد اولیه و ماشین آلات از منطقه آزاد اروند انجام شده و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته وضعیت خوبی دارد.

 

 

 

 

 

 

مناطق آزاد،خبر مناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه آزاد اروند،خبرمناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه  آزاداروند

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: