پست الکترونیک جمعه ٠٧ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > اولین نمایشگاه گل و گیاه آبادان


کد خبر: ٣٨١٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/12/16-١٢:٥٦

جشنواره‌ای از رنگ‌های آسمانی روی زمین

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز:گویا خدا بهار را تنها برای این آفریده است که گل‌ها برویند. گل‌ها برویند تا شاید زمختی زمین کمتر به چشم آید و ساکنان این کره خاکی هم بیشتر قدردان چنین نعمت‌های آسمانی باشند، به‌خصوص در این عصر که چهره زمین چندان شباهتی به آنچه باید باشد، ندارد و شاید تنها برپایی جشنواره ی رنگ‌ها بتواند کمی به‌صورت رنگ‌پریده زمین، طراوت ببخشد و به او هویت دهد.

10 الی 18 اسفند، اولین نمایشگاه گل و گیاه، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه های شهرداری آبادان در حال برگزاری است. هدف از این نمایشگاه، معرفی توانمندی‌های تولیدکنندگان در زمینه تولید و پرورش انواع گل و گیاهان آپارتمانی و فضای باز، حمایت از تولیدکنندگان گل و گیاه کشور، ترویج فرهنگ گیاه‌پروری و جلب مشارکت‌های مردمی در افزایش سرانه فضای سبز عنوان شده است.

 

 

نخستین نمایشگاه گل و گیاه آبادان با حضور شهردار آبادان 

به گزارش آبادان نیوز:دکتر محمودرضا شیرازی در مراسم آغاز به کار اولین نمایشگاه گل و گیاه که در محل دائمی نمایشگاههای تخصصی شهرداری آبادان برگزار شد گفت: «امسال که سال همدلی و همزبانی است به داشته های خودمان که همان برپایی این نمایشگاه است افتخار کرده و از تلاشگران این عرصه تشکر می کنم».

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از شهروندان آبادانی تقدیر کرد. تشکر شیرازی از آن رو بود که مردم در حفظ و نگهداری فضای سبز بوستان‌ها و میادین شهر با مدیریت شهری همکاری داشته‌اند.

به گفته شهردار آبادان، هر انسان منصفی اگر آبادان 5 یا 6 سال قبل را با هم‌اکنون مقایسه کند از رشد خوب سرانه‌های فضای سبز در نقاط مختلف شهر سخن خواهد گفت.

شیرازی خاطرنشان کرد: شهرداری آبادان برای توسعه فضاهای سبز، برنامه‌ریزی خوبی داشته است چنان‌که از سال 89 تا به امروز 374 هکتار فضای سبز به سرانه فضای سبز شهر آبادان افزوده شد.

وی سرانه فضای سبز شهروندان آبادانی در سال 89 را 4 مترمربع با 96 هکتار عنوان نمود که در حال حاضر به 16 مترمربع و 470 هکتار فضای سبز شهری افزایش یافته است.

شهردار آبادان افزود: سرانه فضای سبز براساس استانداردهای بین‌المللی 20 تا 25 متر مربع است که امیدواریم با یک برنامه دقیق در سال‌های آینده به این رقم دست پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر آبادان نیز در این مراسم اظهار داشت: باید صنعت گل و گیاه حمایت و فرهنگ‌سازی در خصوص خرید گل و گیاه انجام شود چرا که هنوز گل و گیاه در سبد زندگی مردم ما جایی ندارد.

سلمان برقول ادامه داد: 18 تولید کننده گل و گیاه از استان هایی همچون البرز و مازندران با عرضه ی بیش از 150 نوع گل و گیاه در این نمایشگاه تولیدات خود را در قالب 55 غرفه در معرض نمایش و فروش گذاشته اند.

وی فعالیت این نمایشگاه ها را 10 روز عنوان کرد و افزود: امکان خرید گل و گیاه عرضه شده در این نمایشگاه‌ها نیز فراهم شده است.

برقول در ادامه تصریح کرد: امیدواریم با برپایی نمایشگاه‌های گل و گیاه، شهروندان نیز از طراوت و زیبایی این نعمت الهی بهره‌مند شوند و علاقه به طبیعت را بیش از پیش بازیابند و از خمودگی و رخوت زندگی شهری فاصله بگیرند.

نمایشگاه  گل و گیاه آبادان تا 18 اسفندماه از ساعت 11 صبح تا 23 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

 

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،خبر  آبادان،آبادان،آبادان نیوز

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: