پست الکترونیک دوشنبه ١٠ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > آخرین های اجتماعی آبادان


کد خبر: ٢٩٥٨٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/07/11-١٠:٥٨

بسته خبری اجتماعی

آخرین های اجتماعی آبادان

دراین بسته خبری به‌تشریح آخرین اخبار اجتماعی آبادان می پردازیم./ ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز _ آخرین‌های اجتماعی آبادان را با ما بخوانید.

 

دستگیری عاملان تیراندازی در خرمشهر

سرهنگ نجم‌الدین سهرابی فرمانده نیروی انتظامی خرمشهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ماموران انتظامی این فرماندهی موفق به شناسایی پنج نفر از عاملان تیراندازی غیرمجاز در سطح شهرستان شده که پس از هماهنگی با مقام قضایی طی چند عملیات مقتدرانه و ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان سه قبضه سلاح جنگی کلاش، دو قبضه سلاح شکاری، 30 فشنگ جنگی و 29 فشنگ شکاری غیرمجاز کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر در خاتمه خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه ماموران انتظامی به صورت شبانه روزی درحال برقراری امنیت هستند لذا از عموم شهروندان خواستار شدند که هر گونه تیراندازی یا موارد مشکوک را به مرکز فوریتهای پلیسی 110 اعلام کنند./ اخبار آبادان


جمع‌آوری 50معتاد متجاهر طی یک روز در آبادان

سرهنگ کیومرث کشوری، فرمانده انتظامی آبادان گفت: با اجرای طرح آرامش در شهر به مناسبت بازگشایی مدارس ماموران پلیس آبادان موفق شدند از ساعات اولیه امروز تا کنون ۵۰معتاد متجاهر را در این شهرستان جمع آوری کنند.

این مقام انتظامی گفت: این معتادان و خرده فروشان مواد مخدر در سطح معابر، محیط پیرامون مدارس، پارک‌ها و حاشیه شهر شناسایی شده بودند.

به‌گفته او در طرح‌های قبلی نیز ۳۵ معتاد متجاهر جمع آوری شد.

سرهنگ کشوری همچنین گفت: این معتادان پس از غربالگری و انجام معاینات پزشکی برابرماده ۱۶ به کمپ ترک اعتیاد مرکز استان خوزستان معرفی شدند.

او انجام سرقت‌های خرد نظیر تجهیزات معابر، پارک‌ها و مشاعات ساختمانی را ازجمله سوابق و اقدامات بزه از سوی معتادان متجاهر عنوان کرد و گفت: هدف پلیس از جمع آوری معتادان متجاهر، ابتدا ساماندهی  وهدایت آنان به سمت مراکز ترک اعتیاد باهمکاری سازمان‌ها و ادرات مربوطه و افزایش احساس امنیت در سطح شهرستان است.

فرمانه انتظامی آبادان گفت: ماموران کلانتری‌ها با محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر و توان عملیاتی یگان امداد با انجام اقدامات میدانی ابتدا ۹ خرده فروش مواد مخدر همراه با ۶ سارق را شناسایی و دستگیر کردند، در بازرسی از مخفیگاه آنان، مقادیری موادمخدر به صورت بسته بندی همراه با اموال مسروقه مشاعات ساختمانی کشف و ضبط گردید./ خبر آبادان


نبود درپوش فاضلاب، تهدیدی برای کودکان آبادانی

سال‌های گذشته در آبادان به خاطر نبود درپوش فاضلاب در خیابان ها کودکانی در این چاه ها بلیعده شدند و به کام مرگ فرو رفتند و هیچ یک از مسئولان شهری مسئولیتی در قبال این مرگها به گردن نگرفتند.

درچند سال اخیر 4 کودک در اثر سقوط به چاههای بدون در پوس در نزدیکی مدارس شهر ابادان به کام مرگ رفته اند و پرونده های این کودکان همچنان از سوی مراجعه قضایی تحت بررسری قرار دارد که 2 اداره آبفا و شهرداری هر یک تقصیر را به دوش دیگر نهاد ها می گذارند.

اما این روزها پس از بازگشایی مدارس و نزدیکی چاه های بدون درپوش در برخی از نقاط شهر آبادان، مردم را نگران کرده و خانواده کودکان در دفعات مختلف از مسئولان در خواست کمک و پیگیری کرده اند اما تا کنون هنوز هیچ اقدامی برای حل این مسئله صورت نگرفته است.

خانواده‌هایی که نگران این وضعیت بحرانی هستند در تماس باخبرنگار رکنا اظهار کردند تعداد چاه های فاضلاب روباز در شهر زیاد شده و همین امر باعث شده تا بیشتر نگران کودکانمان باشیم و ممکن است در تاریکی شبانه حوادث تلخی برای بزرگسالان هم رخ دهد ، در همین خصوص مکاتبات زیادی به اداره آبفا شهرستان انجام شده اما تا بدین لحظه اقدام مناسبی برای برطرف کردن این معضل بزرگ و خطرناک شهرتان آبادان صورت نگرفته است.

امیدواریم مسئولان مربوطه قبل از آنکه حادثه دلخراش دیگری برای کودکان به وجود آید، هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکل فاضلابهای بدون در پوش آبادان اقدام کنند./ اخبار آبادان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: