پست الکترونیک جمعه ٠٧ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > اختلال هراس و اشکال آن


کد خبر: ١٦١٨٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/27-٢٣:٣١

بیشتر افراد دارای اختلال هراس درجاتی از فضای باز هراسی را نشان می دهند .

 

آبادان خبر _ اصطلاح فضای باز هراسی اغلب مورد سوء فهم قرار گرفته است. برخی به اشتباه فکر می کنند که این اصطلاح اشاره به ترس ار فضاهای باز دارد‌.سایرین فکر می کنند که این مشکل ، ترس از ترک کردن خانه است ؛ هر چند درصد کمی از افراد دارای اختلال فضای باز هراسی ممکن است از فضای باز بترسند. ترس از فضاهای باز در میان افرادِ دارای اختلال فضای باز هراسی کاملا نادر است.
علاوه بر آن تنها اشکال شدید فضای باز هراسی آن است که با ناتوانی ترک‌ خانه ارتباط دارد.فضای باز هراسی، ترس از وضعیت هایی است که ممکن است فرار از آن مشکل باشد یا اینکه هنگام تجربه ی حمله هراس یا علائم هراس، کمک کننده ای در دسترس نباشد (ترجمه تحت اللفظی فضای باز هراسی، ترس از بازار است) انواع وضعیت هایی که افراد دارای اختلال فضای باز هراسی از آن اجتناب می کنند شامل :

مکان های پرجمعیت :سوپرمارکت ها،تئاترها،پاساژها و مکان های ورزشی 
مکان های بسته و مکان هایی که قرار از آنها مشکل است :

تونل ها ؛اتاق های کوچک، آسانسورها،هواپیماها،متروها،اتوبوس ها،آرایشگاه ها و صف های طویل
رانندگی:مخصوصا در بزرگراه ها و روی پل ها،در ترافیک های سنگین و در مسافت های طولانی؛ همچنین مسافرت با ماشین نیز ممکن است مشکل باشد.
از خانه دو  بودن:برخی در خانه خود احساس ایمنی می کنند و دور شدن از آن را مشکل می دانند. در موارد نادر ترک کردن خانه ممکن است کاملا غیر ممکن باشد. 
تنها بودن:بویژه در وضعیت های مذکور 
برای برخی فضای باز هراسی به صورت خفیف رخ می‌دهد. -مثلا فقط ممکن است از پروازهای خارجی دچار ترس شوند- یا ممکن است هیچ اجتنابی از فضای باز نکنند.
برای گروه دیگر فضای باز هراسی ممکن است خیلی شدید باشد و مانع انجام هر کاری در خارج از خانه شود. برای بیشتر افرادی که از اختلال هراس رنج میبرند، سطح اجتناب از فضای باز، در حد وسط بین شدید و خفیف قرار دارد.  

خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: