پست الکترونیک جمعه ٠٧ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > پارالمپیک توکیو| رکوردشکنی امیری؛ طلاهای کاروان سردار دل‌ها دو رقمی شد


حامد امیری دهمین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را در بازی‌های پارالمپیک توکیو به ارمغان آورد.

 

به گزارش آبادان خبر؛ یازدهمین روز از بازی‌های پارالمپیک توکیو در حالی آغاز شد که نمایندگان کشورمان این روز را با طلای حامد امیری طلایی آغاز کردند.

رکوردشکنی امیری؛ مدال طلای کاروان سردار دل‌ها دو رقمی شد

مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک توکیو در ماده پرتاب نیزه کلاس F54 در ورزشگاه المپیک این شهر در حال برگزاری است و حامد امیری نماینده ایران در این رشته با پنج ورزشکار دیگر از کشورهای مختلف به رقابت می‌پردازد. 

در این رشته عبدالرضا جوکار ملی‌پوش اسبق پارادوومیدانی ایران با ۲۲.۰۸ رکورددار پارالمپیک به شمار می‌رود و رکورد جهانی آن نیز در دست آلفنسو از جاماییکا است.

حامد امیری که یکی از امید‌های کسب مدال کاروان ایران به شمار می‌رود در نخستین پرتاب با حدنصاب ۳۱.۲۷ رکورد پارالمپیک را جابجا کرد.

امیری در ۶ پرتاب خود رکورد‌های زیر را به ثبت رساند.

پرتاب اول: ۳۱.۲۷

پرتاب دوم: ۲۹.۴۹

پرتاب سوم: ۲۹.۹۹

پرتاب چهارم: ۳۱.۳۵

پرتاب پنجم:۲۸.۱۶

پرتاب ششم: خطا

هر چند که امیری در پرتاب نخست از رکورد جهانی و پارالمپیکی این دسته عبور کرد، اما وی در پرتاب چهارم توانست بهترین رکورد خود را ثبت کند؛ ۳۱.۳۵ بهترین رکورد حامد امیری در ۶ پرتاب بود و وی با این رکورد موفق شد مدال طلای خود را در بازی‌های پارالمپیک قطعی کند.

در رقابت‌های پرتاب دیسک کلاس F۵۴، الکسی از روسیه با حدنصاب ۳۱.۱۹ به مدال نقره رسید و جاستین از آمریکا با حد نصاب رکورد ۳۱.۹ به مدال برنز رسید.

در مسابقات این دسته ورزشکارانی از روسیه، اسلواکی، مکزیک، آمریکا و یونان حضور داشتند.

پارالمپیک توکیو| رکوردشکنی امیری؛ طلاهای کاروان سردار دل‌ها دو رقمی شد

امیری: مدالم با عشق تقدیم سردار دل‌ها

حامد امیری بعد از کسب مدال طلای پارالمپیک با بیان اینکه حدود سه ماه بدنسازی نداشتم و تنها پرتاب کردم گفت: مصدومیت پشت بازو موجب شد تا من حتی اعلام کنم توانایی رسیدن به پارالمپیک را ندارم اما خدا کمک کرد و برگشتم. من پرتاب هایم را دلی و برای مردم انجام دادم و مدالم را نیز با عشق به سردار دل ها تقدیم می کنم.

او ادامه داد: باید از بهمن رضایی رییس انجمن پارادوومیدانی، محمد شروین اسبقیان رییس فدراسیون و محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک تشکر کنم که به من اعتماد کردند. مدالم پاسخ اعتماد آنان است. باید بگویم تمرینات سختی در ۲ سال پیش داشتم و از تمام کسانی که همراه و یاورم بودند تشکر کنم. این مدال تنها برای امیری نیست بلکه متعلق به تمام زحمت کشان ورزش پارالمپیکی ایران است.

دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو در زمینه رکورد شکنی خود گفت: رکورد قبلی پرتاب نیزه کلاس F54 متعلق به یک ایرانی بود و افتخار می کنم به عنوان عضو کوچکی از ورزش، آن را به نام کشورم ارتقا دادم. کسب مدال پارالمپیکی بسیار سخت تر از آیتم‌های مردان اهنین است.

محمدی به دليل لغزندگي به پايان خط نرسيد

مسابقات دوچرخه سواری استقامت جاده کلاس C ۴_۵ پارالمپیک توکیو امروز جمعه در پیست فوجی برگزار شد و مهدی محمدی به همراه ۲۴ رکابزن دیگر در خط شروع مسابقه قرار گرفت.

در این رقابت که زیر بارندگی شدید برگزار شد محمدی در حالی که سه دور تا پایان رقابتش داشت به دلیل لغزندگی زمین خورد و از ادامه کار بازماند.

علاوه بر محمدی چهار دوچرخه سوار دیگر هم به سرنوشت مشابهی دچار شدند.

خوشبختانه حال محمدی خوب است و مشکلی ندارد.

محمدی پیش از این در تایم تریل جاده یازدهم شده بود و در پیست تعقیبی انفرادی هم به مدال نرسیده بود.

محمدی: نتوانستم دوچرخه را كنترل كنم

مهدی محمدی در اين خصوص گفت: سه دور تا پايان رقابتم بود كه زمين خوردم و نتوانستم ادامه بدهم. زمين لغزنده بود و نتوانستم دوچرخه را كنترل كنم كه همين باعث شد سر يكي از پيچ ها زمين بخورم.

 

پارالمپیک توکیو| رکوردشکنی امیری؛ طلاهای کاروان سردار دل‌ها دو رقمی شد

پوررهنما به نیمه نهایی صعود کرد/ حذف رقیبان سرسخت!

رقابت‌های پاراتکواندوی پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو از صبح امروز به وقت محلی در سالن B مجموعه ماکاهاری در حال برگزاری است و طی این رقابت‌ها نماینده کشورمان توانست در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر حریفی از ترکیه به پیروزی دست پیدا کند. 

پوررهنما، دارنده چهار عنوان قهرمانی جهان که در دور اول رقابت‌ها استراحت داشت در اولین دیدارش در راه کسب طلا، به مصاف فاتح سلیک از ترکیه رفت و توانست با برتری قاطع با نتیجه ٣٧ بر ٢١ به برتری دست یابد. 

نماینده کشورمان که در آخرین رنکینگ جهانی جایگاه سوم را در اختیار دارد، باید در دیدار بعدی و در مرحله نیمه نهایی به مصاف نورلان دومبایف از قزاقستان برود.

پیش از این ورزشکار قزاقستانی توانست در یک‌چهارم نهایی جان سامورانو تکواندوکار آرژانتینی و نفر اول رنکینگ جهانی را حذف کند. 

رقابت‌های پاراتکواندو برای نخستین بار در پارالمپیک برگزار می‌شود و با توجه به حذف ورزشکار آرژانتینی و آذربایجانی که نفرات اول و دوم آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی هستند، شانس نماینده ایران برای کسب مدال طلا بسیار بالاست.

رقابت‌های نیمه نهایی و فینال از ساعت ١٨ بوقت محلی برگزار خواهد شد. 

پوررهنما: به حریف ترک هیچ وقت نباخته بودم/ نمی‌توانم قول مدال بدهم

مهدی پوررهنما پارا تکواندو کار ایران بعد از برتری مقابل حریف ترکیه‌ای و رسیدن به نیمه نهایی گفت: بازیکن خوبی بود رنک چهار جهان هست و از خوب‌های دنیا اما چون شناخت خوبی از نوع مبارزه او داشتم، با قدرت شکستش دادم.

پوررهنما درباره شناختش از این حریف ادامه داد: ۴ الی ۵ بار بازی کردیم. هیچ وقت به این حریف ترک نباخته بودم. این بار هم با اختلاف شکست دادم.

او درباره حریفش در مرحله نیمه نهایی افزود: در نیمه نهایی با قزاقستان نیمه نهایی مبارزه می کنم، بر خلاف حریف ترک اصلا این قزاق رو نمی‌شناسم. از کلاس دیگه‌ای وارد شده ولی امیدوارم با عبور از این حریف هم به فينال برسم. 

او در پاسخ به این‌که باید روی مدال طلای او حساب کرد، گفت: هیچ قولی نمی دهم. همه چیز روی شیاپ چانگ مشخص می‌شود. کما این‌که تکواندو کار آذربایجان رو کسی فکر نمی‌کرد ببازد اما باخت.

هدیه‌ای معنوی برای اعضای کاروان سردار دل‌ها / تشکر خانواده شهید سلیمانی از انتخاب عنوان کاروان

خانواده شهید سلیمانی ضمن آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای نمایندگان کشورمان در بازی‌های پارالمپیک، هدیه‌ای معنوی برای اعضای کاروان در نظر گرفته‌اند که پس از بازگشت کل کاروان به ایران اهدا خواهد شد.

یادآور می‌شود سردار قاسم سلیمانی، قهرمان ملی ایران در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۰ دقیقه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

فرهنگ در کاروان سردار دل‌ها/ تجلیل از متقیان برای عشق به ایران، پرچم و سرود ملی

هاشمیه متقیان، مدال آور طلایی دو و میدانی پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ از سوی کمیته ملی پارالمپیک برای عشق به ایران، پرچم و سرود ملی، شایسته دریافت هدیه معنوی کاروان فرهنگی ورزشی سردار دل‌ها شناخته شد.

وطن دوستی این بانوی طلایی ایران در مراسم اهدای مدال هنگام به اهتزار درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران و نواخته شدن سرود ملی، جلوه‌ای زیبا و احساسی مقدس را به نمایش گذاشت که به عنوان‌نماد غرور ملی ایرانیان، مورد توجه کمیته ملی پارالمپیک قرار گرفت.

با توجه به اینکه متقیان به ایران بازگشته، کمیته ملی پارالمپیک قبل از فرا رسیدن اربعین سالار شهیدان، هدیه‌ای معنوی شامل یک حلقه انگشتری ساخته شده از سنگ حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به وی تقدیم خواهد کرد.

متقیان به مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک در آبان ماه نیز دعوت شد تا از وی تجلیل به عمل آید.

 

پارالمپیک توکیو| رکوردشکنی امیری؛ طلاهای کاروان سردار دل‌ها دو رقمی شد

 

صعود ایران به رده دوازدهم جدول مدالی با طلای امیری

یازدهمین روز از بازی‌های پارالمپیک توکیو با کسب دهمین مدال طلا برای کاروان ایران و همچنین رکوردشکنی حامد امیری در ماده پرتاب وزنه پیگیری شد تا کاروان ورزش ایران به رده دوازدهم جدول مدالی صعود کند.

در حال حاضر کاروان ورزش ایران با ۱۰ مدال طلا، ۸ مدال نقره و یک مدال برنز در رده دوازدهم ایستاده و چین ۷۷ مدال طلا، ۴۶ مدال نقره و ۴۴ مدال برنز مقتدرانه در صدر این جدول قرار دارد.

بریتانیا و کمیته ملی پارالمپیک روسیه هم با ۳۶ و ۳۲ مدال طلا در رده‌های دوم و سوم ایستاده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،ورزشی،خبر ورزشی،اخبار ورزشی،پارالمپیک توکیو

منبع : میزان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: