پست الکترونیک پنج شنبه ١٣ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > پارالمپیک توکیو| شروع طلایی کاروان ایران در روز هفتم با درخشش ‌بانوان/ متقیان و جوانمردی طلایی شدند/ بیابانی به مدال نقره رسید


نمایندگان کشورمان در روز هفتم بازی‌های پارالمپیک توکیو در ۵ رشته به رقابت با حریفان پرداختند که موفق به کسب ۲ مدال طلا و یک نقره شدند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ در روز هفتم بازی‌های پارالمپیک توکیو امروز (سه‌شنبه، هشتم شهریورماه) نمایندگان کشورمان در رشته‌های پارادوچرخه سواری، پارادوومیدانی، پاراتیروکمان، پاراتیراندازی و والیبال نشسته به رقابت با حریفان خود پرداخته‌اند که موفق به کسب ۲ مدال طلا و یک نقره شدند.

در شروع مسابقات این هاشمیه متقیان بود که در مسابقات پرتاب نیزه موفق به کسب مدال طلا شد تا ششمین طلای کاروان سردار دل‌ها به نام یک بانوی ورزشکار ضرب شود. این نخستین مدال و نخستین طلای بانوان کاروان کشورمان  در این رقابت‌ها بود.

پس از آن ساره جوانمردی در پاراتیراندازی دومین مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد تا هم طلای پارالمپیک قبلی را تکرار کرده باشد و هم کاروان کشورمان شروعی طلایی را در روز هفتم رقم زده باشد. جوانمردی در پارالمپیک ریو نیز موفق به کسب ۲ مدال طلا شده بود.

سومین نشان ایران در امروز توسط رمضان بیابانی در رقابت‌های تیراندازی باکمان کامپوند مردان به دست آمد تا این رشته نیز با مدال نقره بیابانی خود را در جمع مدال‌آوران کاروان ورزش کشورمان به ثبت برساند.

*کسب مدال نقره توسط بیابانی

در پایان رقابت‌های تیراندازی باکمان کامپوند مردان بازی‌های پارالمپیک رمضان بیابانی موفق به کسب مدال نقره شد و دست منشازاده از مدال کوتاه ماند.

سینا منشازاده در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف «جیری فورسبرگ» از فنلاند رفت. وی که پیش از این در مرحله یک شانزدهم نهایی حریف روسی خود را با نتیجه ۱۳۰ بر ۱۴۳ شکست داده بود در این دیدار با نتیجه ۱۴۵ بر ۱۴۳ مغلوب جیری فوسبرگ فنلاندی شد و از دور مسابقات حذف شد.

رمضان بیابانی در مرحله یک هشتم نهایی با «پیوتر مونتاگو» از بلژیک رقابت کرد و مقابل این حریف ۱۴۳ بر ۱۴۲ به برتری دست یافت و گام به مرحله یک‌چهارم نهایی گذاشت. بیابانی در یک چهارم به مصاف «بایر شیگائف» از روسیه رفت و پس از تساوی ۱۴۳-۱۴۳ در تیر طلایی موفق شد مقابل این کماندار به برتری برسد و راهی نیمه‌نهایی شود.

وی در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۱۴۶ بر ۱۴۴ مقابل چین لیانگ از چین به پیروزی رسید و فینالیست شد، اما در دیدار نهایی مقابل دیگر کماندار چینی با نتیجه ۱۴۷ بر ۱۴۳ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

 

پارالمپیک توکیو| شروع طلایی کاروان ایران در روز هفتم با درخشش ‌بانوان/ متقیان و جوانمردی طلایی شدند/ بیابانی به مدال نقره رسید

کهتری: باخت منشازاده همه را غافلگیر کرد

علی سینا منشازاده یکی از شانس‌های کسب مدال ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو صبح امروز با باخت در برابر فورسبرگ فنلاندی از حضور در جمع هشت نفر برتر تیر وکمان بازماند. 

«مجید کهتری» بعد از این باخت با ابراز ناراحتی از حذف علی سینا منشازاده اظهار داشت: اگر بگویم در بین کمانداران ایرانی منشازاده بیشترین شانس برای رسیدن به سکو داشت اغراق نیست، اما متأسفانه وی با اختلاف 2 امتیاز به حریف فنلاندی باخت و حذف شد.

وی گفت: همه از این باخت غافلگیر شدند و باید علل آن را در آینده بررسی کنیم. 

بعد از این بازی منشازاده حاضر به صحبت با خبرنگاران نشد.

 

پارالمپیک توکیو| شروع روز هفتم با طلاهای ‌دو ‌‌بانوی کاروان ایران/ متقیان و جوانمردی طلایی شدند

 

 

 

 

متقیان به مدال طلا رسید/ قهرمانی با چاشنی رکوردشکنی

هاشمیه متقیان با دستیابی به مدال طلای پرتاب نیزه کلاس ادغامی F55 و F56 بانوان به جمع مدال‌آوران کاروان سردار دل‌ها اضافه شد.

مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از صبح امروز (سه‌شنبه) با رقابت ورزشکاران در مواد مختلف پیگیری شد که یکی از آن‌ها پرتاب نیزه کلاس ادغامی F۵۵ و F۵۶ بانوان بود.

نماینده کشورمان در این رقابت هاشمیه متقیان معاوی بود که با حدنصاب ۲۴.۵۰ متر در بین ۹ ورزشکار پارالمپیکی دیگر رتبه نخست و مدال طلا را به خود اختصاص داد.

در این رقابت که از ساعت ۱۰:۱۲ (به وقت محلی) آغاز شد، متقیان پنجمین پرتابگری بود که در میدان حاضر شد. او کار خود را با پرتاب‌های ۲۲.۹۴ و ۲۲.۹۸ متری آغاز کرد و در پرتاب سوم نیزه را به میزان ۲۴ متر و ۵۰ سانتیمتر پرتاب کرد که با این حدنصاب رکورد جهان را ارتقا بخشید.

متقیان در پرتاب چهارم نیزه را به طول ۲۴.۱۴ متر پرتاب کرد و در پرتاب پنجم حدنصاب ۲۴.۴۲ متر را برجای گذاشت. او در نهایت با پرتاب نیز به طول ۲۲.۸۸ متر به کار خود پایان داد و در انتظار پرتاب رقبای خود از الجزایر، لتونی، آلمان و برزیل ماند.

همچنین ریسا روچا ماچادو از برزیل با حدنصاب ۲۴.۳۹ متر و دیانا دادزیت از لتونی با رکورد ۲۴.۲۲ متر دوم و سوم شدند.

 

پارالمپیک توکیو| شروع روز هفتم با طلاهای ‌دو ‌‌بانوی کاروان ایران/ متقیان و جوانمردی طلایی شدند

 

 

 

متقیان: فقط طلای پارالمپیک را کم داشتم/ برای این مدال از ریو تا اینجا فقط تمرین کردم

هاشمیه متقیان پس از دستیابی به مدال طلای پرتاب نیزه کلاس ادغامی F55 و F56 بانوان در مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک توکیو اظهار داشت: نمی‌توانم احساسم را بیان کنم و به زبان بیاورم. واقعاً وقتی به این موضوع فکر می‌کنم، گریه‌ام می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این مدال طلا از پارالمپیک ریو تا به اینجا هر روز تمرین کردم. حتی در زمان شیوع کرونا هم تمریناتم را قطع نکردم. رمز موفقیت من فقط تمرین، تمرین و تمرین بود.

این بانوی طلایی ایران خاطر نشان کرد: تمام خانم‌های معلول می‌توانند روزی مدال‌آور پارالمپیک شوند، اگر برنامه و نقشه راه خوبی داشته باشند و البته خوب و درست تمرین کنند. من مدال طلای آسیا، بازی‌های پاراآسیایی و جهانی را داشتم و در بین مدال‌هایم فقط همین یک مدال طلا کم بود که امروز به آن رسیدم.

 

پارالمپیک توکیو| شروع روز هفتم با طلاهای ‌دو ‌‌بانوی کاروان ایران/ متقیان و جوانمردی طلایی شدند

جوانمردی قهرمان شد

در مرحله نهایی تپانچه 10 متر پارالمپیک توکیو ساره جوانمردی تیرانداز ایران در رقابت با هفت حریف دیگر خود به عنوان قهرمانی رسید. 

در این مرحله که از ساعت 12 امروز سه شنبه (به وقت توکیو) در سالن آساکا برگزار شد، جوانمردی با کسب 239.2 امتیاز بالاتر از ورزشکار ترکیه و مجارستان قهرمان شد.

این تیرانداز ایران در مرحله مقدماتی با کسب 572 امتیاز با اقتدار به فینال رسیده بود. 

به این ترتیب جوانمردی به سومین مدال طلای خود در بازی های پارالمپیک دست یافت. او در دوره گذشته در ریو هم دو مدال طلا گرفته بود.

جوانمردی: خوشحالم هم طلا گرفتم هم رکوردشکنی کردم

ساره جوانمردی بعد از کسب مدال طلای تیراندازی تپانچه 10 متر زنان پارالمپیک توکیو گفت: رقابت های خیلی سختی بود. خیلی خوشحالم طلای ریو را با رکوردشکنی تکرار کردم. هم رکورد مقدماتی و هم رکورد فینال را ارتقا دادم.

تیرانداز طلایی ایران تاکید کرد: پنج سال بسیار سخت را پشت سر گذاشتیم چون به دلیل همه گیری کرونا معلوم نبود مسابقات پارا برگزار می شود یا نه. کرونا برای ما نوساناتی ایجاد کرد که باعث تشویش و نگرانی شد. نمی دانستیم بازی ها برگزار می شود یا نه. خوشبختانه پارالمپیک برگزار شد و توانستم هم طلا بگیرم و هم رکوردشکنی کنم. 

جوانمردی روز شنبه هم در ماده 50 متر خفیف هم به مصاف حریفان خود در پارالمپیک می رود. وی در این خصوص گفت: امیدوارم آنجا هم عملکرد خوبی از خود نشان بدهم و مثل پارالمپیک ریو مدال بگیرم. این ماده بین خانم ها و آقایان برگزار می شود.

وی در پایان در پاسخ به این سئوال که برای آینده چه برنامه ای دارید؟ تصریح کرد: در حال حاضر به خاطر خستگی بیش از حد می‌خواهم استراحت کنم و پس از آن بهترین تصمیم را درباره آینده می‌گیرم.

پارالمپیک توکیو| شروع روز هفتم با طلاهای ‌دو ‌‌بانوی کاروان ایران/ متقیان و جوانمردی طلایی شدند

ایران پس از کسب مدال طلای هاشمیه متقیان، به رده دوازدهم جدول توزیع مدال‌های پارالمپیک توکیو صعود کرد.

کهتری: مدال بیابانی آغاز راه توسعه پاراکامپوند است

مجید کهتری سرمربی کمانداران اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو با اشاره به این موفقیت گفت: اتفاق تاریخی بود و این مهم در حالی رقم خورد که کمانداران ایرانی از پارالمپیک ریو به بعد در اردو حضور پیدا کردند. کسب مدال نقره پارالمپیک با کمتر از ۵ سال فعالیت نشان از آن دارد که ما ظرفیت‌های زیادی در این رشته داریم.

او با اشاره به نتیجه بیابانی در مسابقات کامپوند پارالمپیک عنوان کرد: در بازی برابر نماینده روسیه ملی‌پوش ما پنج امتیاز عقب بود و این یعنی حذف، اما او توانست بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد و در تیر پایانی بازی را مساوی و درنهایت در تیر طلایی بر این رقیب مقتدر غلبه کرد. رنگ مدال بیابانی می‌توانست طلایی باشد، اما رقیب چینی وی بسیار عالی بود و این موجب شد تا نماینده ما به مدال نقره بسنده کند.

کهتری با بیان اینکه این مدال آغاز راه توسعه کامپوند ورزشکاران پارالمپیکی است افزود: حضور علی سینا منشازاده و رمضان بیابانی نشان از آن دارد ما ظرفیت زیادی برای توسعه این رشته را داریم. بی‌تردید این مدال آغاز راه توسعه تیر وکمان در بخش کامپوند است و مشتاقان زیادی را به سمت این رشته سوق خواهد دارد. امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم استعدادیابی لازم در این بخش را انجام دهیم تا در دوره بعدی شاهد حضور ورزشکاران بیشتری در خط مسابقه باشیم.

باخت منشازاده یکی دیگر از محور‌های مصاحبه کهتری بود. او در این زمینه گفت: این باخت خستگی را به تن من گذاشت. انتظار حضور هر ۲ نماینده ایران را در فینال داشتم.

شعبانی بهار: مدال‌های خوشرنگتری در راه است

غلامرضا شعبانی بهار پس از کسب مدال نقره رمضان بیابانی در کامپوند انفرادی ٢٠٢٠ توکیو گفت: آن شا الله در روز‌های آینده مدال‌های بیشتری در راه خواهد بود. این مدال نیز حاصل تلاش شبانه‌روزی ورزشکاران و کادر اجرایی است و خوشحالم که برای اولین بار در تاریخ توانستیم مدال نقره کامپوند پارالمپیک را کسب کنیم.

وی افزود: انشالله این مدال سرآغازی خواهد بود برای کسب مدال‌ها و افتخارات بیشتری در تیراندازی با کمان خواهد بود. ما امیدواریم که در رقابت‌های آینده و در ریکرو مدال‌های بیشتری را کسب کنیم. زهرا نعمتی و غلامرضا رحیمی در انفرادی و در رشته میکس حضور دارند و به کسب مدال توسط این ورزشکاران بسیار امیدواریم.

رییس فدراسیون تیروکمان درباره علت حذف سینا منشأ زاده نیز گفت: علی سینا از شانس‌های اصلی کسب مدال بود، ولی متاسفانه نتوانست برای مراحل بالاتر صعود کند. او در هر حال تلاش خود را انجام داد. در برآورد‌های ما شانس منشازاده بیشتر از بیابانی بود، ولی نتوانست که در این رقابت‌ها مدال کسب کند.

وی در پایان با یاد سردار حاج قاسم سلیمانی که کاروان ایران به یاد و نامش مزین است، گفت که انشاءالله این مدال‌ها شایسته نام سردار دل‌های عزیز ایران اسلامی باشد.

 

پارالمپیک توکیو| شروع طلایی کاروان ایران در روز هفتم با درخشش ‌بانوان/ متقیان و جوانمردی طلایی شدند/ بیابانی به مدال نقره رسید

بیابانی: از همه حریفانم انتقام گرفتم/ تیر طلایی را خدا به هدف زد

رمضان بیابانی دارنده تک مدال نقره تاریخ پارالمپیک ایران پس از کسب موفقیت گفت: رقابت فینال دشوار بود. انصافا حریف چینی بهتر از من عمل کرد و من نیز شاید، چون از نظر فکری بدلیل رسیدن به فینال به ارامش رسیده بودم نتوانستم مثل رقابت‌های قبل فینال ظاهر شوم.

وی ادامه داد: باید تلاشم را بیشتر کنم تا در آینده مدال‌های خوشرنگ تری بگیریم. تمام حریفان در این رقابت‌ها را میشناختم و توانستم از خیلی از کسانی که پیش از این ایرانی‌ها را شکست دهند انتقام بگیرم.

بیابانی در پاسخ به اینکه چرا نتوانست مثل رقابت نیمه نهایی عقب ماندن را جبران کند تاکید کرد: شاید دلیل این اتفاق فشار فینال بود.

وی با تقدیم مدالش به توانخواه‌های کشور، رهبری و مردم ایران از همه مسوولان فدراسیون تیروکمان، جانبازان و کمیته پارالمپیک تشکر کرد.

بیابانی درباره تیر طلایی که باعث شد به نیمه نهایی صعود کند نیز گفت که این تیر را خدا به هدف زده است. چرا که او در شرایط نامطمئنی شلیک کرده است.

یازدهمی دوچرخه‌سوار ایران در تایم تریل انفرادی

در ادامه مسابقات دوچرخه سواری پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و در جاده تایم تریل امروز مهدی محمدی نماینده ایران با زمان ٥٣:٤٩:٦٥ از خط پایان عبور کرد و یازدهم شد.

در این مرحله از رقابت‌ها که از ساعت ۱۳:٤٧ به وقت توکیو آغاز شد، ورزشکاران هلند، اوکراین و استرالیا به ترتیب اول تا سوم شدند. محمدی پیش از این در ماده پیست تعقیبی انفرادی ۴۰۰۰ متر از رسیدن به مرحله نهایی بازمانده بود.

این دوچرخه سوار صبح روز جمعه در جاده استقامت هم حضور خواهد داشت.

برنامه ادامه رقابت‌های نمایندگان ایران به شرح زیر است (ساعت اعلام شده به وقت تهران است):

دوشنبه نهم شهریور:

*والیبال نشسته:

ایران - چین در سومین بازی از گروه B - ساعت ۱۴

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،ورزشی،خبر ورزشی،اخبار ورزشی،پارالمپیک توکیو

منبع : میزان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: