پست الکترونیک شنبه ٠٨ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > پارالمپیک توکیو| طلای ارزشمند خسروانی در پرش طول و مدال برنز رضی در پاراوزنه‌برداری/ ناکامی‌های بسکتبال با ویلچر کامل شد


نمایندگان کشورمان در روز ششم بازی‌های پارالمپیک در ۶ رشته به رقابت با حریفان خواهند پرداخت.

 

به گزارش آبادان خبر؛ روز ششم بازی‌های پارالمپیک توکیو امروز (دوشنبه، هشتم شهریورماه) با رقابت‌های تیراندازی برای نمایندگان کشورمان آغاز خواهد شد. نمایندگان کشورمان در این روز در رشته‌های بسکتبال با ویلچر، پارادوومیدانی، پاراوزنه‌برداری، پاراتیروکمان، پاراتیراندازی و والیبال نشسته به رقابت با حریفان خواهند پرداخت.

عسگری از رسیدن به یک چهارم نهایی بازماند

فرزانه عسگری کماندار ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ امروز دوشنبه در مرحله یک هشتم نهایی کامپوند انفرادی با «ویرجیلیو» ایتالیایی به رقابت پرداخت.

عسگری در این مرحله با نتیجه ۱۳۵ به ۱۳۶ و با یک امتیاز کمتر نسبت به حریف خود شکست خورد و از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی بازماند.

راند اول این دیدار با نتیجه ۲۹ بر ۲۷ به سود کماندار ایتالیا به پایان رسید. در راند دوم عسگری موفق شد با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به برتری برسد. دو تیرانداز در راند سوم به تساوی ۲۸ – ۲۸ رسیدند و راند چهارم هم ۲۷-۲۷ تمام شد. در راند پنجم، اما عسگری یک امتیاز از حریفش کم آورد و ۲۶ به ۲۷ نتیجه را واگذار کرد.

 محمدرضا زندی دیگر نماینده ایران است که در ماده W۱ انفرادی مردان کار خود را از ساعت ۱۷:۳۰ در مرحله یک هشتم آغاز می‌کند. 

عسکری: رقابت پایاپایی با حریف ایتالیایی داشتم/ امیدوار به آینده هستم

فرزانه عسگری در خصوص مسابقه با حریف ایتالیایی اظهار داشت: ابتدا باید بگویم حریف ایتالیایی جایگاه بالاتری نسبت به من در رنکینگ داشت با این حال رقابت نزدیکی با این کماندار داشتم.

وی افزود: من با اختلاف یک امتیاز به حریفم باختم و اگر یکی از تیرهایم را به جای هفت، می توانستم 9 بزنم بازی را با پیروزی پشت سر می گذاشتم با این حال در یک مقطعی تمرکزم از دست رفت و متاسفانه بازی را واگذار کردم و از دور رقابت ها کنار رفتم.

عسگری در پایان گفت: ما باید پایان امسال در رقابت های قهرمانی جهان شرکت کنیم و بازی های پاراآسیایی هم پیش رویمان قرار دارد. باید ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. به آینده امیدوار هستم.

*ششمی شجاعی در تفنگ بادی 10 متر R2 

فینال مسابقات تیراندازی ماده تفنگ بادی 10 متر R2 ایستاده بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو از ساعت 11 امروز (دوشنبه - به وقت محلی) در مرکز تیراندازی آساکا برگزار شد. 

رقیه شجاعی که با ۶۲۴.۱ امتیاز به فینال رسیده بود، برای دستیابی به مدال با هفت ورزشکار دیگر از چین (دو نفر)، اوکراین، کره جنوبی، سوئد، اسلواکی و هند رقابت کرد که در پایان با ۱۶۳.۰ امتیاز به عنوان ششمی دست یافت.

در این رقابت لخارا آوانی از هند با امتیاز ۲۴۹.۶ رکورد پارالمپیک را شکست و به مدال طلا رسید، کاپینگ ژانگ از چین با امتیاز ۲۴۸.۹ دوم شد و تیرانداز اوکراینی با امتیاز ۲۲۷.۵ به مدال برنز دست یافت.

گریه‌های شجاعی پس از ششمی در مسابقات تیراندازی 

 مسابقات تیراندازی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو امروز در مواد مختلف پیگیری شد که یکی از آن‌ها ماده تفنگ بادی ۱۰ متر R۲ ایستاده بود و نماینده کشورمان هم در این رقابت رقیه شجاعی.

شجاعی که پس از کسب ۶۲۴.۱ امتیاز و پنجمی در بین ۲۰ تیرانداز جواز حضور در فینال را کسب کرده بود، در فینال با امتیاز ۱۶۳.۰ ششم شد.

این بانوی تیرانداز کشورمان پس از ناکامی در کسب مدال در رقابت امروز با چشمانی گریان سالن برگزاری مسابقه فینال مرکز تیراندازی آساکا را ترک و از گفت‌وگو با خبرنگاران خودداری کرد.

امیری: توانایی شجاعی بیشتر از چیزی است که ارائه کرد 

حسین امیری پس از دستیابی رقیه شجاعی به عنوان ششمی ماده تفنگ بادی 10 متر R2 ایستاده بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو اظهار داشت: این اولین پارالمپیک رقیه شجاعی و اولین رقابت او در این سطح است. واقعاً رقابت در فینال برای او سنگین بود و نتوانست همه توانایی خود را نشان دهد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه توانایی شجاعی خیلی بالاتر از چیزی است که در مسابقات امروز ارائه کرد، افزود: او شانس مدال داشت، اما نتوانست موفق شود. در مسابقه امروز دیدید که قهرمان پارالمپیک چهارم شد. نمی‌گویم شانس دخیل است، اما فینال همین است و همه رقبا کار سختی دارند. 

سرمربی تیم پاراتیراندازی کشورمان در خاتمه تصریح کرد: برای موفقیت باید خیلی بیشتر از اینها در شرایط فینال کار شود و تیراندازان ما در مسابقات مختلف حضور پیدا کنند.

طلای ارزشمند خسروانی در مسابقات پرش طول برای ایران

در مسابقات پرش طول یک مدال طلای ارزشمند را برای کاروان پارالمپیکی ایران به دست آورد. مسابقات پرش طول بازی‌های پارالمپیک توکیو در کلاس T12 با حضور 10 ورزشکار از کشورهای آذربایجان، کوبا، سوئد،ازبکستان، آلمان، بلاروس و ایران برگزار شد.

در این مسابقات که به میزبانی ورزشگاه المپیک توکیو برگزار شد، توانست با ثبت رکورد 7 متر و 21 سانتی متر به مدال دست پیدا کند. او در پرش اول خود خطا کرد اما در پرش دوم با ثبت رکورد 7 متر و 21 سانتی متر هم رکورد شخصی اش را شکست و هم به مدال طلا دست پیدا کرد.   

ورزشکار کوبا ساوون پینه دا هم با ثبت 7 متر و 16 سانتی متر توانست به مدال نقره برسد. مدال برنز هم به سعید نجف زاده از آذربایجان رسید که 7 متر و 3 سانتی متر پرید.

 

پارالمپیک توکیو| طلای ارزشمند خسروانی در مسابقات پرش طول برای ایران/ رضی مدال برنز پاراوزنه برداری را بر گردن آویخت

 

خسروانی: می‌توانستم رکورد بهتری بزنم/ مدالم را تقدیم به مردم و مربی ام می‌کنم

امیر خسروانی ورزشکار پرش طول کلاس T12 کاروان ایران در پارالمپیک ٢٠٢٠ توکیو که با رکورد ٧.٢١ به مدال طلای این رقابت‌ها دست یافت گفت: می توانستم رکورد بهتری بزنم. متاسفانه ٢٠ روز قبل از پارالمپیک از ناحیه‌ی آشیل پا دچار مصدومیت شدم و آهو شد نتوانم رکورد بهتری ثبت کنم. پرش ٧.٢١ رکوردی نبود که دنبالش بودم. انشاالله در آینده تلاش میکنم که رکورد های بهتری ثبت کنم. 

خسروانی با بیان اینکه به کسب مدال طلا فکر می‌کرده است، افزود: هرچند در برآوردها مدال برنز را برایم پیش بینی کرده بودند اما من با تمرکز و تمرین ذهنی می‌دانستم میتوانم طلا بگیرم. رقیب اصلی من ورزشکار ازبک بود که نتوانست رکورد خودش را بزند. او در پنج مسابقه قبلی جدی ترین رقیبم بوده است. 

رضایی: رنگ مدال های توکیو بهتر از ریو خواهد بود

بهمن رضایی سرمربی تیم پارادوومیدانی ایران در پارالمپیک توکیو پس از طلای امیر خسروانی در پرتاب طول گفت: خسروانی در بهترین رکورد ٧.٩ پریده بود اما خدا را شکر امروز توانست ٧.٢١ بپرد و مدال خوشرنگ طلا را کسب کند. بدلیل اردوهای مکرر در کیش، گنبد و تهران شرایط بسیار خوبی داشت و توانست رکورد خودش را نیز بشکند. از این بابت خوشحالیم. 

وی با بیان اینکه خسروانی بهتر از جدول پیش بینی عمل کرد، افزود: ورزشکاران زیادی در دوومیدانی داریم و امید داریم که مدال‌های خوشرنگ بیشتری کسب کنیم. پیش‌بینی ۴ مدال را داشتیم اما قطعا با اینکه ورزشکاران دوومیدانی کمتری از ریو در این المپیک داریم اما رنگ مدال ما بهتر خواهد بود.

رضی به مدال برنز بسنده کرد 

روز آخر رقابت‌های پاراوزنه برداری با مسابقات دسته 107 کیلوگرم در سالن «اینترنشنال فروم» شهر توکیو در حال پیگیری است. سامان رضی نماینده ایران در این دسته باید با ورزشکارانی از مغولستان، مکزیک، آذربایجان، ازبکستان، عراق، گرجستان و آمریکا برای رسیدن به سکوی پارالمپیک رقابت کند.

سامان رضی با 35 سال سن یکی از امیدهای کسب مدال برای کاروان ایران در پارالمپیک توکیو به شمار می‌رود. او مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا و عنوان چهارم پارالمپیک 2016 ریو را در کارنامه دارد.

مسئولان کمیته ملی پارالمپیک این ملی‌پوش دسته 107 کیلوگرم را در ردیف ورزشکاران شانس کسب مدال طلا قرار داده بودند.

کادر فنی برای نخستین حرکت سامان رضی درخواست وزنه 231 کیلوگرم را دادند که رضی در مهار آن ناموفق بود. داوران این مسابقه به سامان رضی برای حرکت نخست 2 چراغ قرمز و یک چراغ سفید دادند. 

رضی در دومین حرکت وزنه 231 کیلوگرمی را به‌راحتی مهار کرد تا شانس خود را برای رسیدن به سکو افزایش دهد. ملی‌پوش دسته 107 کیلوگرم که با 231 کیلوگرم مدال برنزش قطعی شده بود پشت وزنه 233 کیلوگرم قرار گرفت اما در مهار آن ناموفق بود.

در این دسته «انخبایارین» ورزشکار مغولستانی با مهار وزنه 245 کیلوگرم رکورد این دسته را در بازی های پارالمپیک از آن خود کرد. رکورد جهانی این دسته با 247 کیلوگرم در اختیار این ورزشکار قرار دارد. «جان یی کی» از مالزی نیز با مهار وزنه 237 کیلوگرمی در جایگاه دوم قرار گرفت و به مدال نقره رسید.

عصر امروز نیز رقابت‌های پاراوزنه‌برداری در دسته 107+ کیلوگرم برگزار خواهد شد و منصور پورمیرزایی نماینده ایران در این وزن است.

 

پارالمپیک توکیو| طلای ارزشمند خسروانی در مسابقات پرش طول برای ایران/ رضی مدال برنز پاراوزنه برداری را بر گردن آویخت

رضی: هدفم کسب مدال نقره بود

سامان رضی پس از کسب مدال برنز پارالمپیک در رقابت‌های دسته 107 کیلوگرم وزنه‌برداری اظهار داشت: برای رسیدن به این مدال تلاش زیادی کردم اما به هدف موردنظر نرسیدم. برنامه‌ریزی من برای مدال نقره یا طلا بود اما متأسفانه شرایط به گونه دیگر رقم خورد. 

وی با اشاره به خطا در حرکت نخست گفت: وزنه 231 کیلوگرم سنگین نبود اما یک‌لحظه از کنترلم خارج شد و نتوانستم به‌درستی آن را مهار کنم و این موجب شد تا دچار عدم تمرکز شوم. در حرکت دوم این وزنه را به‌راحتی مهار و توانستم مدال برنزم را قطعی کنم.

 دارنده مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا این را هم عنوان کرد: رقیبانم قدرتمند بودند. ورزشکار مغولستانی هم رکورددار جهان و هم رکورددار پارالمپیک است. وزنه‌بردار مالزی هم خوب کار کرد و به مدال نقره رسید من برای موفقیت باید تلاشم را بیشتر کنم.

رضی در پایان با اشاره به ادامه فعالیت خود در رشته پاراوزنه‌برداری تصریح کرد: تمریناتم را دنبال می‌کنم تا بتوانم در بازی‌های پاراآسیایی عملکرد خیلی بهتری داشته باشم. 

رقابت‌های دسته 107 کیلوگرم پاراوزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک ظهر امروز در سالن «اینترنشنال فروم» توکیو برگزار شد و سامان رضی نماینده ایران در این دسته با مهار 231 کیلوگرم بعد از ورزشکاران مغولستان و مالزی به مدال برنز رسید.

تلاش بسکتبال با ویلچر ایران برای نهمی/ یک شکست دیگر این بار مقابل آلمان

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در پنجمین مسابقه خود هم شکست خورد تا شانس صعود به جمع هشت تیم برتر این مسابقات را از دست بدهد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در مسابقه آخر خود به مصاف تیم ملی آلمان رفت و برای اینکه بتواند شانس صعود خود را حفظ کند باید حریفش را شکست می‌داد، اما این کار مهم را نتوانست انجام بدهد و در نهایت ۵۶ بر ۵۳ شکست خورد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر در گروه B با تیم‌های آلمان، آمریکا، الجزایر، استرالیا و انگلیس همگروه بود که با ۴ شکست فقط توانست تیم الجزایر را شکست بدهد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر در اولین مسابقه با نتیجه ۸۱ بر ۳۹ مقابل استرالیا شکست خورد. در مسابقه دوم ۶۵ بر ۴۱ مقابل آمریکا مسابقه را باخت. سومین مسابقه هم با تیم بریتانیا بود که ۶۹ بر ۵۷ تیم ایران بازنده شد. در تنها مسابقه که تیم ایران برنده شد مقابل الجزایر بود که ۸۱ بر ۴۷ برنده شد و در گروه ۶ تیمی در رده پنجم قرار گرفت.

از هر گروه ۴ تیم راهی مرحله بعد می‌شدند که این فرصت را تیم ایران از دست داد. بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران باید با تیم پنجم گروه A یک مسابقه را برای رسیدن به عنوان نهمی برگزار کند.

صعود ایران به رده چهاردهم جدول توزیع مدال‌های پارالمپیک با طلای خسروانی:

 

پارالمپیک توکیو| طلای ارزشمند خسروانی در پرش طول و مدال برنز رضی در پاراوزنه‌برداری/ ناکامی‌های بسکتبال با ویلچر کامل شد

 

برنامه مسابقات باقیمانده روز ششم نمایندگان ایران به شرح زیر است (ساعت اعلام شده به وقت تهران است):

دوشنبه هشتم شهریور:

*تیراندازی با کمان:

محمدرضا زندی در W۱ انفرادی - مرحله یک هشتم نهایی از ساعت ۱۳:۵۱ با «جی لی» از چین - برگزاری مراحل یک‌چهارم نهایی تا فینال تا ساعت ۱۶:۱۵ بعدازظهر

*وزنه‌برداری:

منصور پورمیرزایی در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم - ساعت ۱۴

*دوومیدانی:

الناز دارابیان در پرتاب دیسک F۵۳ - ساعت ۱۴:۴۰
مهدی اولاد در پرتاب وزنه F۱۱ - ساعت ۱۵:۱۶
نورمحمد آرخی در پرتاب وزنه F۱۱ - ساعت ۱۵:۱۶

*والیبال نشسته:

ایران - برزیل در دومین بازی از گروه B - ساعت ۱۶ بعدازظهر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،ورزشی،خبر ورزشی،اخبار ورزشی،پارالمپیک توکیو

منبع : میزان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: