پست الکترونیک جمعه ٠٧ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > خانم ۴۷ ساله آبادانی با تلاش اورژانس ۱۱۵ به زندگی بازگشت


کد خبر: ٢٢٣١١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/04-٠٠:٣٦

کارشناسان اورژانس ۱۱۵ پایگاه منیوحی آبادان با اقدام درمانی سریع جان خانم ۴۷ ساله را از مرگ حتمی نجات دادند.

 

به گزارش آبادان خبر و به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آبادان ،دکتر سیدنادر نقیبی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار داشت ؛ طی تماس تلفنی حوالی ساعت 13:35 روز چهارشنبه 3 شهریور ماه گزارشی از کاهش سطح هوشیاری خانم ۴۷ ساله در دهستان منیوحی به مرکز پیام اورژانس آبادان مخابره شد بلافاصله کارشناسان مرکز پیام نزدیکترین پایگاه اورژانس ۱۱۵ را به محل حادثه اعزام کرد.

وی افزود: کارشناسان فوریت های پزشکی پس رسیدن به محل و حضور بربالین بیمار و کنترل علائم حیاتی اقدامات اولیه درمانی را برای مددجو انجام می دهند.

دکتر نقیبی ادامه داد :بیمار پس از انتقال به آمبولانس در حین انتقال در کابین عقب دچار ایست قلبی _تنفسی می شود، تکنسین اورژانس بدون فوت وقت عملیات احیا قلبی_تنفسی را بر روی بیمار انجام و پس از چند دقیقه تلاش علائم حیاتی بیمار برقرار و مدد جو به زندگی دوباره باز می گردد.

ایشان اصافه کرد :پایش علائم حیاتی و حمایت های تنفسی تا رسیدن به بیمارستان توسط کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی ادامه یافت و بیمار جهت دریافت خدمات پیشرفته پزشکی به بیمارستان حضرت زینب تحویل داده شد.

دکتر نقیبی با بیان اینکه ۷۰درصد ایست های قلبی درخارج از بیمارستان و در خانه رخ می دهد تصریح کرد: این مسئله نشان دهنده ی آن است که نجات بخش ترین افراد برای بیمار، افراد حاضر در خانه یا به عبارتی نزدیکان بیمار هستند که با یادگیری یک اقدام ساده (شروع به موقع ماساژ قلبی) می توانند شانس بقای یک بیمار ایست قلبی را تا ۲ الی۳ برابر افزایش دهند.

گفتنی است پرسنل فوریت های پزشکی در این ماموریت موفق آقایان ولید محمد نژادیان و عماد محیسن بودند .

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: