پست الکترونیک شنبه ٠٨ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > عمومی شدن واکسیناسیون در جنوب غرب خوزستان تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نیست


قربانی گفت: به علت محدودیت موجودی واکسن در جنوب غرب خوزستان امکان واکسیناسیون عمومی در هیچ یک از شهرهای منطقه فراهم نیست.

 

به گزارش آبادان خبر؛ ساسان قربانی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: برای عمومی کردن واکسیناسیون باید موجودی واکسن ۴۰ تا ۵۰ هزار دوز در منطقه جنوب غرب خوزستان باشد چراکه میانگین مصرف روزانه در شرایط عادی ۵ هزار دوز بود این رقم در حال حاضر کل موجودی واکسن است و با این میزان واکسن نمی‌توان برای عمومی کردن واکسیناسیون برنامه ریزی کرد.

او وضعیت موجودی واکسن در جنوب غرب خوزستان را چندان مطلوب ندانست و اظهار کرد: وضعیت واکسن خیلی خوب نیست و دیروز ۶ هزار دوز واکسن وجود داشت و امروز ۱۲ هزار واکسن سینوفارم و یک هزار واکسن برکت به دانشگاه آبادان تخصیص داده شد که در لحظه توزیع شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان این که اکنون در مراکز تجمیعی هر دو نوبت واکسن برکت و تنها یک نوبت از واکسن سینوفارم تزریق می‌شود، افزود: در شرایط فعلی تنها مرحله دوم واکسن سینوفارم و نوبت اول این واکسن به مادران باردار تزریق می‌شود و امکان تزریق مرحله‌ی اول این واکسن به مراجعه کنندگان وجود ندارد.

قربانی بر تاثیرگذاری واکسینه شدن در کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا تاکید کرد و گفت: بنا به تجربه گذشته، در موج‌های گذشته میزان مرگ و میر میان گروه سنی ۶۰ سال به بالا با وجود قوی بودن نوع دلتا بیشتر از موج فعلی بود و این نشان می‌دهد اگر واکسن نتوانسته از ۱۰۰ درصد بیماری جلوگیری کند، اما تا ۹۹ درصد از شدت مرگ و میر آن کاسته است.

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،خوزستان،کرونا
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: