کد خبر: ٢٨٩٩٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/03/20-١٢:١٦

اخبار منطقه آزاد اروند

آخرین‌ های منطقه آزاد اروند

در‌این بسته‌‌خبری آخرین اخبار منطقه آزاد اروند تشریح می شوند./ ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز _ اخبار منطقه آزاد اروند را باما دنبال کنید:

 

زارعی: صنایع آبادان و خرمشهر مشوق تولید دریافت می‌کنند

علی زارعی امروز (شنبه 20 خرداد‌ماه) درنشست با مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان اظهارکرد: همه مشوق‌هایی که برای تداوم فعالیت واحدهای موجود و آغاز فعالیت واحدهای تولیدی جدید مورد نیاز است، توسط سازمان منطقه آزاد اروند در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل منطقه سازمان منطقه آزاد اروند بااشاره به موضوع تهاتر زمین‌ میان سازمان منطقه آزاداروند و شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان افزود: زمان‌بندی اجرای پروژه‌های سایت صنعتی منطقه آزاد اروند باید بر اساس برنامه انجام و تقسیم‌بندی مناسبی برای این امر در نظر گرفته شود.

زارعی گفت: تعاملات خوبی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و هماهنگی جهت تهیه بسته‌های سرمایه گذاری در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی مطرح است و در آینده این موارد پیگیری خواهد شد.

اختصاص بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به شرکت‌های فعال در آبادان و خرمشهر

روح‌الله خزایی، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست با اشاره به موضوع راه‌اندازی واحدهای راکد که سال گذشته در محدوده جغرافیایی منطقه آزاداروند به چرخه تولید بازگشته‌اند گفت: در سال جاری پروژه‌هایی در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند کلید خواهد خورد و سایر طرح‌هایی که از سال‌های گذشته در دست اجرا بود نیز، به سرانجام رسیده یا می‌رسد.

معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند بیان کرد: شرکت‌های تولیدی و صنعتی منطقه آزاد اروند برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده و بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال تاکنون به این امر تخصیص یافته است.

سیدمحمد مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: تیم مدیریتی فعلی سازمان منطقه آزاد اروند نگاه توسعه‌ای دارند و در زمینه شهرک‌های صنعتی نیز تاکنون به دنبال رفع مشکلات بوده‌اند که با همکاری صمیمی و اثربخش این سازمان و شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان شاهد رفع مشکلات صنایع در شهرهای آبادان و خرمشهر خواهیم بود.

وی افزود: عملیاتی شدن تفاهمنامه سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، افزایش برق، فعالسازی واحدهای راکد و ارائه تسهیلات موارد مورد تاکید است که انتظار داریم محقق شوند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است./ خبر منطقه آزاد اروند


حمایت منطقه آزاد اروند از عرضه محصولات منطقه در نمایشگاه‌های دائمی کشور

محمد ناظمی، مدیر توسعه نواحی صنعتی منطقه آزاد اروند، در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳، بیان کرد: این سازمان در راستای وظایف ذاتی خود در حوزه تجارت و صنعت، سعی دارد تا برای حمایت از بخش تولید و حمایت از سرمایه‌گذار، در نمایشگاه‌هایی که منجر به بازخوردهای مثبت با محوریت تثبیت آورده و انتفاع تولیدکننده و منطقه در بازار داخلی و خارجی، شرکت کند.

وی افزود: بر همین اساس با استقرار چند واحد تولیدی از سایت صنعتی منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ و ارائه تولیدات صادرات محور این شرکت‌ها، کمک شایانی به معرفی محصولات تولیدی منطقه به بازار هدف صورت خواهد گرفت.

مدیر توسعه نواحی صنعتی منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: در این رویداد اقتصادی بزرگ کشور، طبق روال سال‌های گذشته این اتفاق رخ داده و سازمان منطقه آزاد اروند ایحاد غرفه برای ۹ واحد صنعتی منتخب را در این نمایشگاه عهده دار شده است.

ناظمی خاطرنشان کرد: در ۵۶ بسته سرمایه‌گذاری که سازمان منطقه آزاد اروند تبیین کرده است، بالغ بر ۳۵ بسته در حوزه صنایع است و تمام مناسبات و استانداردهای مورد نظر تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران لحاظ شده، جانمایی لازم نیز صورت پذیرفته و بسته‌ها به‌صورت آماده و بی‌نام در اختیار متقاضیان و سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در آینده این روال ادامه خواهد یافت و حمایت‌هایی که سازمان منطقه آزاد اروند از واححدهای صنعتی صورت داده، به‌طور مستمر تداوم خواهد یافت.

مدیر توسعه نواحی صنعتی منطقه آزاد اروند، یادآور شد: در این نمایشگاه، شرکت‌های تولیدی فعال در سایت صنعتی آبادان و خرمشهر، به معرفی محصولات خود برای بازدید کنندگان پرداخته و برای ارائه دستاوردها و توانمندی‌های خود در بازار هدف داخلی و خارجی، بستر لازم را فراهم می‌کنند.

براساس این گزارش، شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان اروند(فناپ پرداخت) تولید کننده دستگاه‌های خدمات بانکی، شرکت شمس جاوید اروند، تولید کننده محصولات پلیمری-شیمیایی، پیشگام صنعت شمس اروند، شرکت پترو صنعت پارسیان خزر تولید کنده انواع فیلترهای صنعتی، شرکت تعاونی ساقه زرین اروند، فرآوری و بسته‌بندی خرما، شرکت تورسا صنعت ورزش اروند، تولید کننده البسه ورزشی، شرکت سانا پاک رخ اروند، تولید کننده مواد شوینده و بهداشتی، شرکت آریا تابان اروند، تولید کننده، فرآوری و بسته‌بندی خرما، از جمله شرکت‌هایی هستند که در این نمایشگاه به عرضه توانمندی‌ها و تولیدات خود پرداخته‌اند./ اخبار منطقه آزاد اروند


برگزاری مسابقات قرآن کریم مدهامتان در منطقه آزاد اروند

شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم مدهامتان در ۲بخش ویژه اعضا و کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار می شود.

داوطلبان بخش ویژه اعضا در این دوره از مسابقات در رشته های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جز سی، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی معارف اهل بیت (ع) با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین بخش ویژه کانونی شامل طرح مسجد پایگاه قرآن، طرح تلاوت نور و تولیدات هنری به اجرا در می آید.

علاقمندان می‌توانند تا سی ام اردیبهشت ماه جهت ثبت نام و ارسال آثار و همچنین کسب اطلاعات بیشتر به سامانه بچه های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir مراجعه نمایند.

 

مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز می‌توانند با مراجعه به بخش فعالیت های من در سامانه بچه های مسجد نمایندگان خود را در رشته های یاد شده معرفی کنند./ خبر منطقه آزاد اروند


صادرات 600میلیون دلاری کالا از مرز شلمچه

روح‌ الله خزایی، معاون سرمایه‌ گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از صادرات ۶۰۰میلیون دلار کالا از طریق مرز شلمچه در سال گذشته خبر داد که ۱۹۳ میلیون دلار آن، سهمتولیدات منطقه آزاد اروند بوده است.

خزایی پیرامون حضور منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ به‌عنوان مهمترین رویداد اقتصادی کشور، بیان کرد: پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران کار خود را آغاز کرد که در این رویداد، برای نخستین مناطق آزاد کشور در یک سالن اختصاصی به عرضه تولیدات خود پرداخته‌اند.

او بابیان اینکه یکی از مهمترین اهداف مناطق آزاد کشور صادرات است، افزود: منطقه آزاد اروند با ۹ تولید‌کننده منتخب در این نمایشگاه شرکت کرده که تولیدات صادرات محور خود را در کنار محصولات ۵۵ کشور دیگر، در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

معاون سرمایه‌ گذاری منطقه آزاد اروند تصریح کرد: یکی از شاخص‌های این نمایشگاه، موضوع رونمایی از بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد کشور است که ۳۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود و سهم منطقه آزاد اروند در تبیین این بسترهای مهیای سرمایه‌گذاری، ۵۷ بسته در بخش‌های کشاورزی، صنعت، صنایع مادر پتروشیمی، بازرگانی، گردشگری و شیلات است.

خزایی بااشاره به تداوم فعالیت این نمایشگاه تا روز چهارشنبه هفته جاری، ادامه داد: منطقه آزاد اروند یک شاهراه‌ صادراتی در مرز شلمچه را در اختیار دارد که بیشترین میزان صدور کالا را در میان مناطق آزاد به‌خود تخصیص داده است، بر همین اساس سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیون دلار کالا از مرز شلمچه به کشور عراق صادر شده که بالغ بر ۱۹۳ میلیون دلار از این حجم صادرات، سهم تولیدات منطقه آزاد اروند بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه سعی داریم با عقد تفاهم‌نامه‌هایی با تجار و بازرگانان، افزایش چشمگیری در امر صدور تولیدات منطقه به عراق و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته باشیم تا بر اساس آورده‌های این حیطه، رونق منطقه آزاد اروند نیز در بخش‌های مختلف تحقق یابد./ اخبار منطقه آزاد اروند


سیدی: راه‌ اندازی گذر گردشگری در منطقه آزاد اروند

محمد سیدی، مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از راه‌اندازی گذر گردشگری (پارک خلیج فارس) به مساحت ۲۰ هکتار خبر داد.

سیدی در گفت‌وگویی بابیان اینکه پروژه پارک خلیج فارس با هدف فراهم کردن محیطی زیبا و ارایه خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان و گردشگران راه‌اندازی می‌شود اظهار کرد: پروژه پارک خلیج فارس بر اساس پیشنهاد مدیریت توسعه گردشگری و میراث فرهنگی و مصوبه هیات مدیره مبنی بر ساخت و راه‌اندازی گذر گردشگری به تصویب رسید.

او بابیان اینکه کلیات طرح بخش‌های متعددی دارد توضیح داد: راه‌اندازی غرفه‌ها و سرمایه‌گذاری با هدف استراحت و رفاه هر چه بیشتر مهمانان و گردشگران خواهد بود.

رییس توسعه گردشگری منطقه آزاد اروند ادامه داد: گذر گردشگری شامل مسیر سبز، پیست دوچرخه‌سواری، پارکینگ، غرفه‌های صنایع دستی و هنری، غذاهای بومی و محلی، غرفه‌های بازی کودکان و سرگرمی و... خواهد بود./ خبر منطقه آزاد اروند


حضور هنرمندان اروندی در نمایشگاه صنایع دستی

سیدمحمد سیدی، مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند بااشاره به حضور موثر هنرمندان عرصه صنایع دستی منطقه در نمایشگاه های برگزار شده جهت معرفی محصولات خود، اظهار داشت: ۳۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی به صورت غیر حضوری و ۱۲ نفر حضوری در هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و اقوام ایرانی که از ۱۱ اردیبهشت ماه تا ۱۵ در استان اصفهان در حال برگزاری است، شرکت کردند.

سیدی تصریح‌کرد: هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و اقوام ایرانی با رویکرد معرفی توانمندی‌های هنرمندان ایرانی در حوزه صنایع دستی و همچنین محصولات سوغات اقوام ایرانی از ساعت ۱۵الی ۲۱ میزیان علاقه‌مندان به صنایع دستی، کارهای هنری و سوغات خواهد بود.

مسئول توسعه گردشگری منطقه آزاد اروند ضمن بیان این مهم که از شروع سال جاری تا کنون ۵ نمایشگاه جهت حمایت از کارآفرینان صنایع دستی در منطقه آزاد اروند برگزار شده است، افزود: هنرمندان صنایع دستی با برپایی غرفه منطقه آزاد اروند در هفدهمین نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و اقوام ایرانی توانسته اند محصولات و دست سازه های خود در شته های مختلفی نظیر چرم دوزی، عروسک های سنتی، کیف های حصیری تلفیقی، نقطه کوبی، حصیر بافی، گلیم و تابلو فرش، محصولات چوبی، نقاشی روی پارچه و…را ارائه و معرفی کنند./ اخبار منطقه آزاد اروند


زارعی: جدیت منطقه آزاد اروند برای تسریع در راه‌ اندازی «گلکسی سنتر»

علی زارعی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل، به همراه مدیران سازمان منطقه آزاد اروند در معیت پیمانکار پروژه احداث مرکز تفریحی «گلکسی سنتر»، از روند اجرای این طرح تجاری-گردشگری در منطقه، بازدید عمل آوردند.

دراین بازدید، از روند پیشرفت پروژه اطلاع حاصل شد و موانعی که از سرعت احداث این طرح گردشگری کاسته بود، مورد بررسی قرار گرفت.

رییس سازمان منطقه آزاد اروند دردیدار با پیمانکار این پروژه، ضمن اطلاع از جزئیات، مراحل کار و زمان مورد نیاز برای بهره‌برداری از این طرح، آن را به عنوان یک پروژه مهم و راهبردی در اعتلای سطح رفاه و امکانات تفریحی شهروندان اروندنشین و ارتقای شاخص جذب گردشگر در منطقه آزاد اروند، قلمداد کرد.

زارعی از جدیت سازمان منطقه آزاد اروند برای پایان یافتن این پروژه که بیش از ۱۵ سال راکد مانده بود، خبر داد و گفت: با مشاهده اهتمامی که در پیمانکار این طرح مشاهده شد، در صورت لزوم مشوق‌هایی برای مجری این طرح در نظر گرفته خواهد شد تا روند احداث و بهره‌برداری از «گلکسی سنتر» سرعت بیشتری به‌خود گیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: معاونین عمران و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند موظف شدند تا زمینه‌ لازم برای اتمام این پروژه را در اختیار شرکت مجری قرار دهند./ خبر منطقه آزاد اروند


تخصیص 875میلیون به دانش آموزان مدارس مناطق کم‌برخوردار اروند

ضیاء جعفری، مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارها سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اعلام این خبر، افزود: درراستای حمایت و جلوگیری از ترک تحصیل احتمالی دانش آموزان مناطق محروم و کمتر برخوردار منطقه، سازمان منطقه آزاد اروند نسبت به مشارکت در پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب این دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اقدام نموده است.

او در خصوص میزان پرداختی این کمک‌هزینه، یادآور شد: بدین منظور مبلغ ۴۳۰ میلیون تومان جهت ایاب و ذهاب ۵۸۷ دانش آموز کمتر برخوردار روستاهای آبادان که شامل روستاهای رمیله، حیر، تنگه ۱، تنگه ۳، فیاضیه، طره بخاخ ی شود، اختصاص پیدا کرد.

جعفری ادامه داد: همچنین مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان جهت ۳۵۰ دانش آموز کمتر برخوردار روستاهای غرب کارون و مبلغ ۱۰۵ میلیون تومان جهت۸۷ دانش آموز مدرسه خیریه «حسان» خرمشهر که شامل دانش آموزان یتیم، بی سرپرست و بد سرپرست می شود پرداخت گردید و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز جهت ۵۰۰ دانش آموز مدارس استثنائی منطقه تأمین و پرداخت گردید.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارها منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: این اقدام درراستای برقراری عدالت آموزشی در منطقه و جلوگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از ترک تحصیل دانش آموزان انجام گردید./ اخبار منطقه آزاد اروند


طمیمیان: پیگیری طرح‌های اولویت دار پتروشیمی آبادان

قدرت‌الله طمیمیان، دبیر کمیته نفت، گاز و پتروشیمی سازمان منطقه آزاد اروند از نشست اعضای این کمیته و مدیرعامل پتروشیمی آبادان با هدف بررسی و پیگیری پروژه های اولویت دار این پتروشیمی، خبر داد.

طمیمیان ضمن اعلام این خبر، اضافه کرد: در نشست با مدیرعامل پتروشیمی آبادان، تسهیل و حمایت در روند اجرای پروژه های قابل پیگیری این پتروشیمی، مورد ارزیابی قرار گرفت.

او ادامه داد: وظیفه داریم با توجه به ظرفیت نیروی کار شاغل در پروژه های رو به اتمام منطقه، برنامه های دیگری نظیر ۴ طرح توسعه پیشنهادی پتروشیمی آبادان و ساخت پالایشگاه خوزستان را با هم افزایی و جدیت تا حصول نتیجه پیگیری و به مرحله اجرا برسانیم.

دبیر کمیته نفت، گاز منطقه آزاد اروند طرح تشکیل کارگروه مشترک کمیته نفت، گاز و پتروشیمی سازمان منطقه آزاد اروند و پتروشیمی آبادان را یکی از دستاوردهای این نشست عنوان کرد و افزود: مجاورت پالایشگاه و پتروشیمی آبادان یک ظرفیت بزرگ برای منطقه است که می بایست توجه ویژه ای به آن شود و بتوانیم با ایجاد طرح های توسعه و راه اندازی واحدهای جدید در اشتغالزایی افراد بومی بیش از پیش نقش آفرینی کنیم.

این مقام مسئول بااشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی این واحد مسئولیت نظارت ، پیگیری و اقدام در مورد این بخش اقتصادی و کلیه ارتباطات با شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی دولتی و خصوصی برای رسیدن به زمینه های همکاری، ایجاد تسهیلات و کمک به توسعه آنها است، اظهار داشت: رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز اهمیت این موضوع را به درستی می داند و تأکید بر پیگیری وظایف این کمیته تا رسیدن به هدف نهایی را دارد./ خبر منطقه آزاد اروند


مشاور رئیس جمهور: میزبانی مناطق آزاد از 2 جشن بهاره

حجت‌ الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور که بصورت ویدئو کنفرانسی با مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد و اعضای ستاد سفرهای نورورزی مناطق سخن می گفت اضافه کرد: از این ظرفیت بسیار ناب باید حداکثر استفاده در جهت خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی مناطق استفاده کرد.

عبدالملکی بابیان اینکه ظرفیت همزمانی این دو عید و جشن می تواند باعث شادی و رفاه حداکثری مسافران نوروزی مناطق شود، گفت: وظیفه ما به عنوان خدمتگزاران مردم و مسافران نوروزی اینست که با بسیج همه امکانات منطقه از جمله امکانات ادارات و بخش خصوصی به بهتر شدن زمان سپری شده مسافران در ایام ماندگاری در مناطق کمک کنیم.

مشاور رییس جمهور تصریح کرد: کم کردن محدودیت ها و ضابطه های غیر ضروری برای مسافران نیز باید به جدیت دنبال شود تا مسافر با روحیه ای شاد و مفرح سفر خود را بگذراند و با خاطری خوش از سفر به موطن خود بازگردد.

او باتاکید براینکه برپایی سفره های افطار در مناطق از مواردی است که گردشگران را با فرهنگ غنی مردم بومی آشناتر می کند گفت: بهار امسال فرصت مناسبی است برای برگزاری جشنواره های ملی مذهبی و شادی بخش برای گردشگران و مردم بومی است بنابراین همه امکانات مناطق باید در جهت برپایی جشن های رمضان و عید سعید نوروز با برپایی ایستگاه های صلواتی،  زیباسازی، تزئین کردن، چراغانی کردن، گلکاری و اطعام افطار بسیج شود.

عبدالملکی از مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد خواست از امکانات مدارس و ادارات و پارک ها در جهت اسکان و پارکینگ مردم مسافر استفاده کنند و گفت: ساعات کاری مراکز تفریحی و گردشگری و مراکز خدمات رسانی هر چه نیاز است افزایش یابد.

وی افزود: دستگاه های مسئول در مناطق در این ایام آماده باش باشند و بر قیمت های اجناس و خدمات به مردم نظارت جدی داشته باشند.

دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد همچنین تاکید کرد: ستادهای سفرهای نورزوی امسال نباید با پایان تعطیلات نوروز تعطیل شوند زیرا در پایان ماه مبارک رمضان در اوایل اردیبهشت با افزایش سفرهای مردم به مناطق آزاد مجدد مواجه خواهیم بود بنابراین باید این ستادها باید تا پایان تعطیلات عید فطر آمادگی داشته باشند.

دراین جلسه مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد هفت گانه نیز از آخرین تمهیدات و پیش بینی های ستادهای سفرهای نوروزی در مناطق خود گزارش ارائه دادند./ اخبار منطقه آزاد اروند

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: