کد خبر: ٢١٩٦٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/05/14-٠١:٥٨

✍️ محمود تیلا

 

آبادان خبر _ با شروع بکار ششمین دوره شورای اسلامی شهر آبادان، اکنون بیم‌ها و امیدهایی مطرح است. 

بیم از اینکه وضع از اینکه هست، بدتر شود، و امید به اینکه اوضاع و احوال شهر و شهرداری از این که هست بهتر شود.

شهرداری به عنوان مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نهاد شهری، نقش مهمی در زندگی روزمره شهروندان دارد. این تأثیرگذاری توسط نیروهای صف و ستاد در شهرداری صورت می‌پذیرد.
در واقع انتخاب شهردار برای شهر از سوی شورای شهر و در ادامه آن تعیین مدیران با انگیزه برای معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق از سوی شهردار و همچنین رضایتمندی کارکنان شهرداری از تصمیمات مدیران شهری که مستقیماً در زندگی و معیشت ایشان مؤثر است، فاکتورهای اصلی مدیریت شهری و رضایتمندی شهروندان از این مجموعه است.

در این راستا اطلاع درست از نیازها و نظرات شهروندان و کارکنان‌ شهرداری نقشی مهم در تحقق این مهم دارد.

کارکنان شهرداری به صورت مشخص و دسته‌بندی شده پنج اولویت احصا شده دارند که عبارتند از:
۱- جلوگیری از ورود مدیران وارداتی به شهرداری
۲- تعیین تکلیف قرارداد نیروهای فعلی و جلوگیری از استخدام‌های بی‌رویه تا رسیدن به ظرفیت مطلوب نیروی انسانی
۳- ارتقاء سطح رفاهی و معیشتی کارکنان‌ (از جمله تعیین تکلیف، ساماندهی و حل مشکلات تعاونی‌های مسکن، بیمه تکمیلی و خدمات مطلوب‌تر درمانی، صندوق ذخیره کارکنان، تعاونی مصرف و...)
۴- عدالت سازمانی به معنای واقعی در کلیه امور
۵- ایجاد «اتاق گفتمان»‌ و فضای باز گفتگو، آزادی بیان برای کارکنان، کارشناسان مدیریت شهری و رسانه‌‌ها در نقد مصوبات شورا و تصمیمات مدیریت شهری.

با عنایت به اینکه اولین وظیفه مهم شورای جدید انتخاب شهردار به عنوان فردی که قرار است سکان هدایت یک شهر را طی چهار سال در اختیار گرفته و آینده آن را رقم بزند
ابتدا لازم است همه دلسوزان و صاحب‌نظران با معرفی شاخص‌ها و بیان انتظاراتی که وجود دارد، شورای شهر را در انجام این مهم یاری رسانند. چرا که غفلت در این انتخاب، زیان غیرقابل جبرانی را بر پیکره شهر و شهرداری وارد خواهد کرد. در نتیجه اهمیت انتخاب شهردار مطلوب توسط منتخبین شورا ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

اولین گام برای رسیدن به وضعیت مطلوب، شفافیت در انتخاب شهرداری با سابقه، متخصص، متعهد و دارای شناخت کافی از مدیریت شهری و کارکنان شهرداری و مورد پذیرش بدنه شهرداری است.

خانواده بزرگ کارکنان در این خصوص نیز در کنار اعضای شورای ششم قرار دارد و تلاش می‌کند تا به بهتر شدن اوضاع شهر و بهبود وضعیت کارکنان شهرداری کمک کند تا بیم‌ها به امید تبدیل شود.

انتظار می‌رود فعالان دلسوز فضای مجازی هم ملاک‌ها و شاخص‌های انتخاب شهردار در قرن جدید را به شکلی منطقی بررسی و تحلیل کنند تا شورای جدید در فضایی آرام و بدور از هیجانات، انتخابی درست داشته باشند.

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: