کد خبر: ٢٠٧٧١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/11-١٠:٥٨

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - رشته چوگان که ریشه در فرهنگ ما دارد، هم اکنون در جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است و حدود ۷۷ کشور جهان در این رشته فعالیت رسمی دارند.

فدراسیون چوگان کشورمان هم علیرغم مشکلات و حواشی چند سال گذشته در این فدراسیون، همچنان به تلاش و فعالیت خود ادامه داده است.

اخیراً «ابراهیم نوزایی» رئیس این فدراسیون از شهرداری‌ها برای واگذاری زمین جهت توسعه ورزش چوگان در شهرهای مختلف تقاضای کمک کرده است تا زیر ساخت‌های این رشته در سراسر کشور فراهم شود. مسلماً باید توسعه چوگان یکی از مهمترین وظایف و اهداف این فدراسیون باشد و دغدغه رئیس فدراسیون کاملا درست است ولی در صحبت‌های ایشان اثری از ارائه برنامه مدون برای توسعه چوگان دیده نمی‌شود.

روش منطقی برای توسعه این ورزش این است که فدراسیون ابتدا سر و سامانی به داشته‌های فعلی بدهد و سپس در پی توسعه آن باشد.

چوگان ورزش پر هزینه‌ای است و هیچکدام از وسایل مانند گوی، چوب و کلاه در داخل ساخته‌نمی‌شود و چوگان‌بازان هزینه زیادی را برای واردات این وسایل متحمل می‌شوند. ضمن اینکه نباید از هزینه قابل توجه نگهداری و پرورش اسب نیز غافل شد.

آیا به این نکته توجه شده است که حتی اگر شهرداری یکی از شهر‌های کشور، زمینی را به ورزش چوگان اختصاص دهد و هزینه ساخت مجموعه را نیز متقبل شود، چند ورزشکار علاقه‌مند توانایی تأمین هزینه‌های بالای این رشته را در آن منطقه خواهند داشت؟

آیا تعداد ورزشکاران برای تأمین هزینه‌های مجموعه کافی خواهد بود یا باید بعد از مدتی شاهد متروکه شدن مجموعه باشیم؟

در حال حاضر بهتر است با بالا بردن سطح امکانات موجود که خوشبختانه زیرساخت‌های قابل قبولی هم وجود دارد ، کسب نتیجه در مسابقات بین المللی ، تولید تجهیزات لازم در کشور و پایین آوردن هزینه این رشته به آن رونق داده شود.

مسلماً در صورت رونق این رشته، توسعه آن به مراتب سهل‌تر خواهد شد و شاهد رشد و ترقی در این رشته قدیمی و با نشاط خواهیم بود.

 

چوگان،فدراسیون چوگان،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:اطلاعات

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: