کد خبر: ٢٠٧٥١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/10-١١:٢٩

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - بعد از گذشت بالغ بر یک سال از ممنوع شدن حضور هواداران برای تماشای مسابقات ورزشی، در فینال لیگ قهرمانان اروپا که بین تیم‌های چلسی و منچستر سیتی برگزار شد بالاخره هواداران توانستند با استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه از نزدیک شاهد هنرنمایی بازیکنان تیم محبوب خود باشند.
حضوری که همواره یکی از ارکان اصلی جذابیت مسابقات ورزشی بوده و هزینه‌های گزافی برای پر شدن جایگاه‌های ورزشگاه می‌شود.

حتی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بابت تشویق هوادار برای حضور در ورزشگاه اقدام به قرعه کشی هدایای مانند خودرو در بین تماشاگران می‌کنند.

از سال‌های دور فوتبال کشور ما همواره پر مخاطب بوده و هواداران بسیاری را به خود جذب کرده و در مسابقات مهم، در تابستان و زمستان معمولا ظرفیت ورزشگاه تکمیل است.

اتفاقی که بدون هزینه و بدون پخش کردن هدایا در بین تماشاگران می‌افتد و کاملاً از روی علاقه است.

در مدتی که به دلیل شیوع کرونا حضور هواداران ور ورزشگاه تعطیل شده بود، فرصت مغتنمی بود تا فکری به حال موضوع فرهنگ سازی در فضای ورزشگاه شود.

فضایی که باید عاری از خشونت و الفاظ ناشایست باشد. در اکثر رشته‌های ورزشی چنین فضایی وجود دارد و علاقه‌مندان با خیال راحت و بدون نگرانی از احتمال بروز ناهنجاری‌ها به تماشای مسابقه می‌پردازند ولی در فوتبال گاهی اتفاقاتی می‌افتد که با روح ورزش در تضاد است و باعث دلسردی و دوری هواداران واقعی از ورزشگاه می‌شود.

بعد از مسابقه چلسی و منچستر سیتی و با اینکه مسابقه بسیار حساس بود، باخت تیم منچستر سیتی باعث نشد که هواداران به دلیل ناراحتی به سرمربی، بازیکنان و حتی هواداران تیم حریف حمله کنند و به باد ناسزا بگیرند.

بعد از سوت پایان مسابقه، تماشاگران تیم برنده شادمانی کردند و هواداران تیم بازنده ماتم زده و ناراحت به زمین مسابقه خیره شده بودند.

این ماجرا فقط چند دقیقه طول کشید و بعد از آن هواداران هر دو تیم شروع به تشویق تیم مورد علاقه خود کردند و با این‌کار به بازیکنان تیم خود این پیام را دادند که ما قدردان زحمات شما در داخل زمین هستیم.

دوری هواداران از ورزشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا فرصت مغتنمی بود که کارشناسان و مدیران بخش فرهنگی ورزش، برای اصلاح فرهنگ هواداری گام‌های مثبتی بردارند تا بعد از رفع محدودیت‌ها هواداران تیم‌های ورزشی بدون نگرانی از ناهنجاری‌های گذشته بتوانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند.

باید منتظر بود و دید آیا چنین اقدامی صورت گرفته است یا خیر؟

 

لیگ قهرمانان اروپا،چلسی،منچستر سیتی،خلیج فارس،کرونا،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:اطلاعات 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: