کد خبر: ٢٠٧٠٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/08-١١:٤٠

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - تماشای فوتبال حق همه علاقه‌مندان به این ورزش است. در تمام دنیا هواداری فوتبال یکی از تفریحات فردی و حتی خانوادگی است.

برای گذراندن تعطیلات آخر هفته افراد مختلف برنامه‌های متفاوتی دارند. عده‌ای کوهنوردی می‌کنند، بعضی به سینما می‌روند و تعدادی هم برای دیدن مسابقات ورزشی به ورزشگاه می‌روند.

حضور هوادار در اماکن ورزشی بخش مهم فرهنگی ورزش است. تشویق‌ها، هیجان‌ و تخلیه روحی و روانی هواداران در فضایی سالم و عاری از هرگونه زشتی باید انجام شود تا بتوانیم مدعی داشتن فرهنگ در ورزش باشیم.

اکنون چند سالی است که مسابقات تیم پرسپولیس در اصفهان با چالش‌هایی مواجه شده است. این چالش‌ها نه از طرف تیم‌های اصفهانی و هواداران واقعی آنها بلکه توسط تعداد کمی تماشاگرنما ایجاد شده است که در مواردی منجر به مجروح شدن افراد شده و کار به بستری شدن در بیمارستان کشیده است. از طرفی به کار بردن الفاظ و رفتارهای نا شایست در هنگام برگزاری مسابقه کلا روی واژه فرهنگ در این اماکن خط کشیده و محلی برای قدرتنمایی تماشاگرنماها شده است.

معمولاً بعد از مسابقه اکثر رسانه‌ها در مورد ضایع شدن حق بازیکنان و کادر فنی تیم میهمان صحبت می‌کنند و معتقدند این فضا در اصفهان به ضرر این تیم‌ است ولی در واقع بیشتر از تیم میهمان، ضرر اصلی متوجه هوادار با فرهنگ اصفهانی است که قصد دارد از تشویق تیم مورد علاقه خود بدون دلهره و احساس نا امنی از وقوع حادثه و درگیری لذت ببرد.چرا باید معدود تماشاگرنما چنان فضای رعب و وحشتی در ورزشگاه به وجود آورند که هوادار واقعی تیم ترجیح دهد قید حضور در کنار زمین مسابقه را بزند و از تلویزیون مسابقه را تماشا کند؟ تکرار حوادث اصفهان بیشتر از همه، حق هواداران تیم‌های اصفهانی را که دوست دارند هیجان تماشای فوتبال را از نزدیک تجربه کنند، ضایع می‌کند.

برخورد قاطع با کسانی که اخیراً حتی پا را از ورزشگاه فراتر گذاشته و نا امنی را به خیابان‌های شهر کشانده‌اند لازم و ضروری است، زیرا تیم‌های اصفهانی حتماً نیازمند حضور تماشاگر فهیم و آگاه در ورزشگاه هستند و از دست دادن امتیاز میزبانی به فوتبال اصفهان و باشگا‌ه‌های ریشه‌دار این شهر لطمه خواهد زد.

 

پرسپولیس،اصفهان،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:اطلاعات 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: