کد خبر: ٢٠٥٥٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/01-١١:٥٤

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، حال و هوای ورزش کشور علیرغم نزدیک شدن به مسابقات المپیک شور و حال المپیکی ندارد و ورزشکاران رشته‌های مختلف در حال برگزاری اردوهای نامنظم و تقریباً بی‌برنامه هستند.
سطح کیفی و وضع برگزاری اردوها، به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی رضایت‌بخش نیست و برای ورزشکاران جذابیتی ندارد.

این مشکل نه فقط برای ورزشکاران کاروان المپیک ما، بلکه برای ورزشکاران اکثر کشورهای دنیا وجود دارد و قابل پیش‌بینی است که المپیک توکیو از هیجان و شور و حال همیشگی بی‌بهره باشد.

مدیریت قوی و هوشمند یعنی تصمیم گیری در شرایط خاص. اکنون شیوع ویروس کرونا و مشکلات برگزاری اردوهای ورزشی از یک طرف و نرخ بالای ارز برای اعزام کاروان المپیک به مسابقات از طرف دیگر شرایط خاصی را به وجود آورده است که برای تصمیم گیری درست نیاز به مدیریت هوشمند دارد.

به همه این موارد، عدم اقبال اکثر مردم ژاپن برای میزبانی مسابقات المپیک و مشخص نبودن برگزاری این مسابقات تا همین امروز را هم باید اضافه کرد.

شکی نیست رکوردهای المپیک توکیو به دلیل نا آماده بودن اکثر ورزشکاران دنیا کمتر از دوره‌های قبل خواهد بود.

در گذشته قبل از حضور در المپیک مسئولان ورزش در پاسخ به این سئوال که چرا بعضی از رشته‌هایی که امید مدال ندارند در مسابقات شرکت می‌کنند می‌گفتند: «این ورزشکاران برای کسب تجربه در میدان بزرگی مثل المپیک حضور دارند و در المپیک بعدی حتماً خود را به سکو خواهند رساند».

شاید لازم باشد مسئولان ورزش در یک تصمیم هوشمندانه، کمیت را فدای کیفیت کنند و اقدام به اعزام کاروانی کنند که با کمترین تعداد ورزشکار و همراه، بیشترین مدال را کسب کند.

در عوض هزینه صرفه‌جویی شده از این حرکت را در ترمیم زیرساخت‌های رشته‌های مختلف ورزشی تزریق کنند.

اکنون رشته‌هایی مانند شمشیربازی، شنا، تنیس روی میز و دو و میدانی و ... پتانسیل کسب مدال در المپیک آینده را دارند. البته در صورتی که زیرساخت‌های فرسوده این رشته‌ها ترمیم و برای اردوهای با کیفیت در این رشته‌ها هزینه شود.

حضور رشته‌هایی مانند کشتی، کاراته ، تکواندو سایر ورزش‌های مدال آور هم می‌تواند در مسابقات این دوره برای کشور کسب افتخار کمک کند و هزینه اعزام سایر سایر رشته‌ها صرف تقویت و بازسازی تجهیزات آنها شود.

صرفه‌جویی مالی ناشی از اجرای این سیاست، حتماً کمک بزرگی برای احیای رشته‌های امیدوار به کسب مدال در دوره‌های بعدی المپیک خواهد بود.

 

ویروس کرونا،المپیک،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:اطلاعات

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: