کد خبر: ٣٠٢١١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/10/10-١٥:٠١

دراین خبر وب گردی با "طرزتهیه بیف کوردن بلو" اشنا می شویم.

 

آبادان نیوز _ تازه های وب گردی را اینجا بخوانید.

 

البته بیف‌ کوردن بلو با اینکه معمولا جز لیست غذاهای فست‌فودی رستوران‌هاست ولی درست کردن آن نه سریع است و نه خیلی راحت و بی‌دردسر!

مواد لازم برای ۵ نفر

۱ کیلو گوشت فیله گوساله
۳۰۰ گرم پنیر پیتزا رنده‌شده
۲۰۰ گرم ورق ژامبون
۲۵۰ گرم قارچ
۲ عدد فلفل دلمه‌ای
۳ ق س روغن
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

۱. گوشت را با چاقوی تیز ورقه ورقه به اندازه کف دست ببرید. هر ورقه گوشت را روی سطح تخته آشپزخانه گذاشته و با بیفتک‌کوب آنقدر بکوبید تا نازک شود. فلفل دلمه‌ای و قارچ را ریز خرد کنید و در تابه مقداری روغن ریخته و آنها را تفت دهید تا نیم‌پز و سبک شوند.

نکته: دقت کنید قسمت‌های نازک گوشت در موقع کوبیدن پاره نشود. گوشت باید یک تکه و بدون سوراخ باشد.

۲. همه گوشت‌ها را که کوبیدید نوبت درست کردن آنهاست. هر ورق را روی یک بشقاب گذاشته، کمی فلفل سیاه روی گوشت بپاشید. ورق ژامبون را روی گوشت پهن کنید و یک قاشق از قارچ و فلفل دلمه‌ای نیم‌پزشده را روی ژامبون بریزید.

۳. حالا نوبت پنیر پیتزای رنده شده است که روی ژامبون ریخته شود. لایه آخر ورقه‌ای دیگر از گوشت کوبیده‌شده است. گوشت را روی مواد گذاشته، لبه‌های گوشت را کمی با بیفتک‌کوب بکوبید تا به هم بچسبند. برای اطمینان از به هم چسبیدن ورقه‌ها ی دیگر می‌توانید دور تا دور گوشت را با نخ و سوزن بدوزید.

۴. همه گوشت‌های ورقه و کوبیده‌شده را به همین ترتیب آماده کرده و در ظرفی بگذارید و در آن را ببندید. بهتر است بیف‌کوردن بلوهای آماده‌شده به مدت ۲ ساعت در یخچال بمانند تا خوب مزه‌دار شوند و مواد به خورد هم بروند.

۵. در یک تابه چدنی مقدار کمی روغن ریخته، روی حرارت ملایم بگذارید. هر کدام از بیف‌ها را در تابه قرار داده و سرخ کنید. وقتی یک طرف آنها سرخ شد برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. فقط یادتان نرود در موقع سرو، نخ‌های دور گوشت‌ها را باز کنید./ اخبار وب گردی

منبع: همشهری

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: