کد خبر: ٣٠٤٨٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/11/13-١٢:٠٣

خانچی: ۱هزار و ۵۲۳پروژه در سطح استان خوزستان در دهه فجر افتتاح می‌شود.

 

آبادان نیوز _معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان درنشست خبری استاندار خوزستان که امروز (۱۱ بهمن‌ماه) برگزار شد، با اشاره به پروژه‌های آماده افتتاح در دهه فجر اظهار کرد: یک هزار و ۵۲۳ پروژه در سطح استان خوزستان در دهه فجر افتتاح می‌شود. از این تعداد، ۵۸۸ پروژه در بخش دهیاری‌ها و ۲۲۱ پروژه در بخش شهرداری‌ها است.

محمد خانچی افزود: با هدف پایدارسازی شبکه برق، پروژه‌هایی با اعتبار ۳ هزار و ۵۰۰ میلیازد تومان آماده افتتاح هستند.

معاون استاندار خوزستان بااشاره به افتتاح دو پروژه آبرسانی در دهه فجر گفت: پروژه آبرسانی تصفیه‌خانه اندیمشک و پروژه توسعه و تکمیل تصفیه‌خانه دارخوین نیز افتتاح می‌شوند. در بخش فاضلاب نیز بخشی از طرح جامع فاضلاب اهواز در حال بهره‌برداری است؛ در این پروژه، فاضلاب ورودی به رودخانه کارون جمع‌آوری می‌شود.

خانچی افزود: در حوزه راه‌سازی نیز توجه ویژه‌ای شده و جزو اولویت‌ها است. به این منظور ۲۵ کیلومتر راه در سطح استان خوزستان آماده بهره‌برداری است و عملیات اجرایی باند دوم جاده اهواز - خرمشهر نیز آغاز می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان عنوان کرد: در حوزه مدرسه‌سازی نیز ۱۵۱ کلاس در قالب ۶۴ مدرسه در سطح استان خوزستان با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

خانچی با اشاره به پروژه‌های بهداشت و درمان نیز گفت: در این حوزه، بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی نوید بندر ماهشهر با اعتبار ۶۴۰ میلیارد تومانی آماده افتتاح است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در پایان یادآور شد: میادین نفتی سپهر - جفیر و سهراب نیز با اعتبار ۶۲۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند.

محمد راضی‌جلالی معاون اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت: پروژه‌هایی که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی هستند. در بخش کشاورزی با توجه به اینکه در استان خوزستان با موازنه منفی تولید مرغ روبه‌رو هستیم، افتتاح تعداد زیادی مرغداری در برنامه قرار دارد.

وی با اشاره به افتتاح چند پروژه صنعتی، ادامه داد: فاز توسعه آهن اسفنجی در فولاد خوزستان با اشتغال ۷۰۰ نفر افتتاح می‌شود. با توجه به اینکه در فولاد نیز درگیر خام‌فروشی هستیم راه‌اندازی این پروژه با حجم ۲ هزار تن ظرفیت تولید می‌تواند زنجیره تولید و اشتغال را تکمیل کند.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به افتتاح فاز دوم کارخانه فولاد جهان آرا نیز بیان کرد: فاز دوم این کارخانه با ظرفیت تولید یک هزار و ۲۰۰ تن و با ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آماده افتتاح است.

راضی جلالی عنوان کرد: فولاد شادگان نیز با ظرفیت اشتغال ۴۰۰ نفر با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان و ظرفیت ۸۰۰ هزار تن تولید، یک مجموعه قوی فولادی است. شادگان از نظر بیکاری جزو شهرستان‌های با درصد بیکاری بالا است که این اشتغال‌زایی می‌توان بخشی از مشکل حل کند. همچنین فولاد آتیه خاورمیانه با اشتغال یک هزار نفر و ظرفیت ۶۰۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومان آماده افتتاح است. البته یکی از چالش‌های فولاد، مساله تامین آب است.

وی با اشاره به اهمیت پروژه‌های صنعت چوب گفت: پروژه کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب در استان خوزستان آماده افتتاح است. این بخش به عنوان مجموعه دانش بنیان با ظرفیت تولید خوب، اشتغال بسیار خوبی ایجاد کرده است؛ این صنعت سبز در شهرستان شوش برای بیش از ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است. پروژه نوین چوب تخته فشرده خاورمیانه نیز با اشتغال‌زایی برای ۱۷۵ نفر آغاز به کار خواهد کرد.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: واحد شیمیایی پارافرمالدهید و استالدهید به عنوان واحد میان دستی در بندر ماهشهر با ظرفیت ۱۵۰ نفر اشتغال افتتاح می‌شود. پروژه تولید هیدروژن و مونوکسیدکربن نیز با ایجاد اشتغال برای ۲۵۰ نفر و با ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با ظرفیت تولید ۴۳ هزار تن به عنوان یک واحد میان دستی فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: پروژه تولید پلی آلومینیوم کلراید نیز با ظرفیت تولید ۲۷ هزار تن و اشتغال ۵۳ نفر افتتاح می‌شود. یکی از بزرگترین واحدهای استحصال نمک به نام شرکت نگین املاح دریایی خوزستان با تولید ۸۰ هزار تن نیز در ماهشهر با ظرفیت یک و نیم میلیون تن افتتاح خواهد شد که مشتری این پروژه، واحدهای پتروشیمی این شرکت هستند./ اخبار خوزستان

منبع: ایسنا

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: