کد خبر: ٣٠٢٦٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/10/16-١٧:٢٠

بهمئی: رسانه‌ها نقش موثری در ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات دارند.

 

آبادان نیوز _ رییس سازمان بسیج رسانه خوزستان درنشستی که امروز(۱۶ دی ماه) پیرامون حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو در اهواز برگزار شد، با تسلیت حادثه تروریستی کرمان، اظهارکرد: در بحث انتخابات مهم‌ترین نقش را رسانه‌ها و صدا و سیما ایفا می‌کنند؛ رسانه‌ها باید مردم را مجاب کنند که انتخابات پیش رو یک انتخابات در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سجاد بهمئی بااشاره به چهار راهبرد اساسی که از سوی مقام معظم رهبری برای انتخابات پیش رو بیان شده است، گفت: راهبردهای مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت، چهار راهبردی هستند که مقام معظم رهبری مدنظر داشتند. امروز عملی کردن راهبرد مشارکت وظیفه اصلی رسانه‌ها است و رسانه ها در این زمینه می‌توانند با آگاهی‌بخشی قوی، اعتمادسازی و ایجاد رضایت‌مندی قدم‌های مؤثری در بحث روایت بردارند و بهترین و اولین روایتگر باشند. وظیفه رسانه‌ها این است که در شرایط فعلی که جریان‌های رسانه‌ای معاند و مخالف اقدام به ناامیدسازی می‌کنند تا مشارکت حداکثری را پایین بیاورند، اجازه کارشکنی را ندهند.

رییس بسیج رسانه خوزستان بیان کرد: امروز دشمن اختلالی در دستور محاسباتی ما است و مهم‌ترین ترفندی که دشمن در حوزه اختلال محاسباتی ما انجام می‌دهد استفاده از بحث ظرفیت رسانه است. در بحث انتخابات چند اصل است که باید از آن ها پیروی کنیم و یکی از اصول بسیار مهم، اصل وحدت و مشارکت حداکثری است. در حوزه انتخابات اگر قرار است این اصل عملیاتی شود و تمام مردم را پای صندوق‌های رأی بیاوریم باید به تبیین واقعیت‌ها پرداخته شود. در حوزه رسانه و در بحث مشارکت حداکثری قطعاً باید در این زمینه توانمند باشیم.

بهمئی خاطرنشان کرد: این انتخابات حامل حیات نظام است و امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بر پشتوانه مردم است و باید از این ظرفیت و نیز کلیدواژه‌های مقام معظم رهبری برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی استفاده کنیم زیرا همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز در دیدار با مردم خوزستان و کرمان فرمودند راه‌حل حل مشکلات کشور حضور حداکثری در انتخابات است.

او ادامه داد: همچنین همه از جمله علما، اساتید و نخبگان باید اقدام به دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات کنند و در این زمینه رسانه‌ها و صدا و سیما باید از ظرفیت خود برای مشارکت حداکثری استفاده کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان گفت: همچنین رسانه‌ها باید با توجه به وظیفه خود آنچه در بحث اصلح‌گزینی وجود دارد را به مردم گوشزد و اعلام کنند. دشمن در تلاش است که از تمام ظرفیت خود برای ایجاد خلل در بحث نظام جمهوری اسلامی استفاده کند و نگذارد مجلس انقلابی تشکیل شود که ان شاءالله با تلاش شما اصحاب رسانه ناکام خواهند ماند.

بهمئی بیان کرد: امروز پیوند بین رسانه‌ها و صدا و سیما و نیز پیوند بین بسیج رسانه و خانه مطبوعات و تشکیل یک مثلث قوی در بحث کمک به حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار تأثیرگذار است تا در نهایت بتوانیم رهنمودها و راهبردهای مدنظر مقام معظم رهبری در بحث مشارکت حداکثری را عملی کنیم. حوزه رسانه، خانه مطبوعات، صدا و سیما و سازمان بسیج رسانه ما باید خانه امید و امیدآفرینی باشد./ اخبار خوزستان

 

کانون بسیج رسانه شهرستان آبادان

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: