کد خبر: ٢٩٦١٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/07/13-١١:٣٩

استاندار خوزستان برلزوم اجرای قوانین حمایتی از دانش‌بنیان‌ها در این استان تاکید کرد.

 

آبادان نیوز _ علی اکبر حسینی محراب درحاشیه نشست فعالین اقتصادی حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان که امروز (۱۲ مهرماه) با حضور جمعی از نمایندگان این شرکت‌ها و مدیران ذیربط برگزار شد، توضیح داد: در این جلسه مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌هایی همچون بیمه، بانک‌ها و همکاری با صنایع مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار خوزستان افزود: بنا شد صنایع بزرگ استان خوزستان از جمله نفت، حفاری، پتروشیمی، نیشکر، فولاد و ... همکاری و همراهی بیشتری با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند؛ این جوانان فعال و نخبه امکانات خوبی ایجاد کرده‌اند و بعضا بازارهای منطقه را پوشش داده و مشتریانی جذب کرده‌اند و بنا شد تولیدات این شرکت‌ها در داخل بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.

حسینی محراب گفت: در قوانین بالادستی تسهیلات و امتیازات خوبی از جمله در زمینه معافیت‌ها برای دانش‌بینان‌ها پیش‌بینی شده است و به بیمه و امور مالیات توصیه شد این قوانین اجرایی شوند.

عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان بااشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان  برای پروژه‌های بزرگ استان خوزستان مطالعه و کار تحقیقاتی می‌کنند، عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف ما، در زمینه برندسازی در سطح کشور و منطقه است. یکی از راه‌های مواجهه با این نقطه ضعف، خوشه‌های صنعتی و تشکیل شورای حقوقی و داوری است تا تولیدات دانش‌بنیان تحت یک برند یا نام تجاری عرضه شود و در صورت این کار یکی از مشکلات این حوزه رفع می‌شود.

حسینی محراب تصریح کرد: در خوزستان ۱۴۰ شرکت دانش بنیان داریم و طبعا باید ین تعدادا بیشتر شود؛ دولت هم در زمینه تسهیلات و هم در زمینه اختصاص زمین برای پارک علم و فناوری و همچنین از طریق معافیت‌های مختلف از این بخش حمایت می‌کند و تلاش می‌کنیم از طریق این حمایت‌ها تعداد این شرکت‌ها در استان خوزستان را افزایش دهیم./ اخبار خوزستان

منبع: ایسنا

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: