کد خبر: ٢٠٩٩٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/23-١٥:٢٥

اشرفی گفت: برای جلوگیری از تکرار حوادث اخیر و تلف شدن دام‌ها در نزدیکی پتروشیمی مسجد سلیمان از مراجع قضایی خواستیم تا این فعالیت این محل فعلا متوقف شود.

 

به گزارش آبادان خبر، محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: به دنبال تخلیه پساب آلوده از سوی پتروشیمی مسجدسلیمان به محیط اطراف، از این واحد صنعتی به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی شکایت و پرونده تشکیل شد.

او افزود: این واحد صنعتی فاقد پروانه بهره برداری محیط زیستی است و تصفیه خانه این شرکت گنجایش حجمی پساب خروجی را ندارد، علاوه بر آن راه اندازی واحد RO (بازچرخانی آب) برای واحد کولینگ با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و حوضچه تبخیر در حال احداث الزامی است.

اشرفی ادامه داد: برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، تکمیل و در مدار قرار دادن سیستم‌های کنترل آلودگی فاضلاب صنعتی اقدامی ضروریست، بنابراین برای تسریع در انجام این موارد از مراجع قضایی خواستار توقف فعالیت این واحد صنعتی تا تکمیل احداث تصفیه خانه صنعتی شده‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با تاکید بر احداث حوضچه تبخیر برای دفع اصولی پساب در این پتروشیمی، گفت: این پروژه تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل و راه اندازی این واحد برای جلوگیری از انتشار آلودگی شرکت بسیار ضروری است.

اخیرا تلف شدن ۵۰ راس دام پیرامون پتروشیمی مسجد سلیمان و به دلیل آشامیدن احشام از رودخانه‌ای در نزدیکی این محل موجب جنجال گسترده‌ای شد و دامداران دلیل آن را تخلیه پساب‌های این پتروشیمی در آب دانستند که از پساب‌های تخلیه شده در محیط نمونه برداری و در آزمایشگاه اداره کل محیط زیست استان آنالیز شد و آلودگی پساب محرز شده است.

اخیرا نیز دست به دست شدن تصاویری از اتلاف ۱۲۰ راس دام در نزدیکی پتروشیمی مسجد سلیمان موجب بالا گرفتن انتقادات از این شرکت شده است که علت مرگ این دام‌ها از سوی دامپزشکی شهرستان مسجدسلیمان در حال بررسی است.

آبادان خبر،آبادان نیوز،خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،پتروشیمی
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: