صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در دیدار با حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی دستاوردهای این مجموعه در عرصه‌های مختلف فناوری، پزشکی، صنعتی و...مهم خواند و گفت: جهاد دانشگاهی نشان دهنده ظرفیت های است که در کشور وجود دارد و باید از این ظرفیت ها به بهترین شکل بهره مند شویم.

 

به گزارش آبادان خبر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، استاندار خوزستان در این نشست اظهار داشت: کسب دانش تولید دو نوع مته حفاری پیشرفته و ساخت آن‌ها توسط جهاد دانشگاهی نشانگر پیشرفت قابل توجهی است که امروز نیز شاهد رونمایی این دو نوع مته حفاری بودیم.

وی افزود: اگر به ظرفیت‌ها اجازه رشد و شکوفایی دهیم، این ظرفیت‌ها می‌توانند ما را به قله‌های پیشرفت و توسعه برساند.

وی عنوان کرد: ورود جهاد دانشگاهی به این نوع فناوری‌ها که در سطح دنیا از جمله فناوری‌های سطح بالا به شمار می‌رود بیانگر توانمندی این مجموعه است.

استاندار خوزستان ادامه داد: اینکه جهاد دانشگاهی در بخش صنعت توانسته از مرحله آزمایشگاهی فراتر برود و تولیدات خود را به مرحله صنعتی شدن برساند باعث رشد و توسعه صنعتی کشور خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تولید بذر به منظور بی‌نیازی از واردات در این زمینه افزود: اگر بتوانیم فناوری‌های تولید بذر را توسعه دهیم قطعا شرایط بسیار مطلوبی را در حوزه کشاورزی کشور خواهیم داشت.

خلیلیان ورود به عرصه فناوری‌های اصلاح‌نژادی را بسیار مهم دانست و برآن تاکید کرد.

وی گفت: یک جامعه را نمی‌توان با روش‌های سنتی اداره کرد و باید فناوری را وارد بخش تولید کنیم و در تولید جهش ایجاد کنیم. در این زمینه جهاد دانشگاهی به خوبی ورود کرده است و پیوند بسیار خوبی میان دانشگاه و جامعه ایجاد کرده است.

وی رسالت جهاد دانشگاهی را تبیین خودباور دانست و گفت: خوشبختانه جهاد دانشگاهی فضایی در کشور ایجاد کرده که موجب بروز خود باوری شده است.

 

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان نیوز،آبادان خبر 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: