کد خبر: ٢٨٨٠٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/12/04-١٤:٢٤

در این بسته خبری به تشریح آخرین اخبار تیم فولاد خوزستان می‌پردازیم./ ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز _ آخرین‌های فولاد خوزستان را اینجا بخوانید:

 

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2022 امروز برگزار شد تا تیم‌ها رقبای خود را بشناسند.

تیم فولاد خوزستان تنها نماینده کشورمان در قرعه کشی به الهلال عربستان قهرمان آسیا رسید. تیم‌های الدحیل قطر و الشباب عربستان هم در این مرحله رقیب هم شدند.

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار فولاد با الهلال پنجشنبه ساعت 21:30 به وقت تهران در ورزشگاه الجنوب برگزار می شود.

دیدار الدحیل قطر با الشباب عربستان ساعت 18:30 به وقت تهران در ورزشگاه الثمامه دوحه برگزار می شود./ اخبار خوزستان


جنجالی ترین استعفای سال ؛ نکونام چرا از فولاد رفت؟

ترک اردوی فولاد از سوی جواد نکونام غیرقابل پیش‌بینی‌ترین اتفاقی بود که می‌شد در فردای بازی پر سر و صدای لیورپول – رئال در آنفیلد انتظار داشت.

در حالی که طرفداران فوتبال هنوز در حال هضم نتیجه شگفت‌انگیز مسابقه لیگ قهرمانان اروپا در شب گذشته بودند، خبری شوک‌آور که از هتل محل اقامت فولاد به بعضی از رسانه‌ها درز کرده بود، کنجکاوی‌ها را برانگیخت: آیا واقعا جواد نکونام اردوی فولاد را ترک کرده است؟

این تصمیم انتحاری از سوی کاپیتان تیم ملی، دو روز پس از استعفایش در پایان مسابقه الفیصلی رنگ واقعیت به خود گرفت. در حالی که در تمام اوقات بعد از این استعفای شفاهی، انتظار می‌رفت فضا بین طرفین با توجه به حضور فولاد در لیگ قهرمانان آسیا و بازی با الهلال، رنگ و بویی دوستانه به خود بگیرد، اما حرف نکونام دو تا نشد و او روی تصمیم استعفایش ماند.

نکونام حالا برای بار دوم از فولاد جدا شده است. مرتبه اول در پایان یک مقطع یک فصل و نیمه همکاری و در شرایطی که حمیدرضا گرشاسبی مدیر عامل باشگاه بود و فولاد جام حذفی را فتح کرده بود و حالا در دوره مدیریت حمیدرضا رادکیا که جایگزین گرشاسبی‌ای شده که در این فصل سعی کرده بود حمایت کاملی از سرمربی‌اش به عمل بیاورد تا فولاد در این فصل نتیجه خوبی در لیگ قهرمانان آسیا بگیرد.

اما بعد از عبور از اولین مسابقه لیگ قهرمانان در قطر، نکونام به تصمیمی که از قبل گرفته بود، پایبند ماند و صبح امروز با یک پرواز مستقیم به ایران بازگشت. آن هم در شرایطی که در اولین واکنش، این اقدام او عملی غیرحرفه‌ای در ترک تیم در یک تورنمنت حساس تحلیل می‌شد. نکونام اما برای پافشاری روی این تصمیم، دلایل خاص خود را دارد.

جالب است بدانید که شب گذشته افراد بسیاری با وی در این زمینه صحبت کردند و سعی کردند که او را از تصمیم خود منصرف کنند، اما نکو که به شدت از شرایط باشگاه در یکی، دو ماه گذشته ناراضی است، در نهایت تصمیم خود را علنی کرد؛ تصمیمی که ممکن است بهای سنگینی هم برای او داشته باشد و او با به جان خریدن همه این مسائل در آستانه حساس‌ترین بازی زندگی حرفه‌ای خود در دوران مربیگری‌ دست به این اقدام زده است.

نکونام سپس امروز صبح با انتشار یک بیانیه مهربانانه و صحبت به بازیکنان و هواداران فولاد، سعی کرد شرایط را کمی تلطیف کند و بیش از این به جو پیش آمده دامن نزند؛ جوی که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در قطر، تنها مختص این تیم ایرانی است و الا سه تیم دیگر حاضر در مرحله نیمه نهایی غرب آسیا، در سکوت و با تمرکز کار خود را برای پیروزی در دو مسابقه سرنوشت‌ساز فردا انجام می‌دهند.

جالب است بدانید که بعد از انتشار خبر استعفای جواد نکونام، بسیاری این موضوع را به حضور احتمالی او در تیم ملی ربط دادند، اما با وجود شانسی که نکونام به صورت بالقوه برای این پست دارد، بعید است که چنین اتفاقی رخ بدهد و این مسئله عامل جدایی‌اش بوده باشد، چرا که نکونام هر چقدر هم حساب‌گر باشد، از چنین مسیری به تیم ملی ملی نخواهد رفت، چون در آن صورت فرصت را برای قضاوت‌های تند باز خواهد کرد.

مسلما او به واسطه اختلافات شدید و مسائل حل نشدنی فی ما بین و مطرح شدن برخی اظهارنظرها و شاید دریده شدن پرده بین خودش و مدیران باشگاه، این تصمیم را نهایی کرده و با وجود جلسه‌ای که شب گذشته در غیاب مدیر عامل و با مدیران عالی رتبه باشگاه و کارخانه انجام شد، در نهایت قانع نشد که به صندلی خودش در فولاد برگردد و چوب را فعلا به دست حمید رجبی داد تا او در مسابقه بسیار حساس الهلال، تیم را هدایت کند.

مسئله‌ای که بین نکونام و فولاد پیش آمده، در شرایطی به رازگشایی کامل خواهد رسید که طرفین به صورت دقیق از آنچه که بین‌شان گذشته، پرده بردارند. البته مشخص است که هیچکدام این کار را نخواهند کرد و احتمالا فولاد شروع جدید خود در فوتبال ایران را که احتمالا در لیگ برتر خواهد بود، با یک مربی تازه آغاز خواهد کرد؛ مربی‌ای که شاید یک اسم بزرگ ایرانی باشد و شاید هم فولادی‌ها به سمت انتخاب یک چهره خارجی بروند.

البته در حال حاضر بیش از هر چیز، به فردی احتیاج است که فضای آرامی را در این باشگاه پرستاره حاکم کند. مربی‌ای که بعد از دوره یک ماهه پرتنش فولاد، بتواند یک جبهه متحد برای باشگاهی ایجاد کند که هنوز شانس صعود در لیگ و فتح جام حذفی را در ادامه مسابقات دارد.

در این شرایط اگرچه کمتر کسی برای فولاد در دیدار مقابل الهلال پرستاره شانسی قائل است، اما شاید شاگردان سابق نکونام، غیرممکن را در این بازی ممکن کنند که در این صورت، اتفاق جالبی در فوتبال ایران رخ خواهد داد./ اخبار خوزستان


واکنش عجیب نکونام به بیانیه فولادی ها!+ سند

جواد نکونام پس از استعفا از باشگاه فولاد پیام اینستاگرامی را منتشر کرد.در این پیام سرمربی مستعفی قرمزهای اهوازی توضیحاتی را در خصوص تصمیم جدیدش به هواداران، بازیکنان و ... داشت.

پیام جدید جواد نکونام را می توانید در زیر مشاهده کنید: 

 

photo_2023-02-22_13-12-20


حضور سرپرست مدیر عاملی فولاد در تمرین این تیم

در شرایطی که دیدار حساس فولاد و الهلال تحت تأثیر جدایی جواد نکونام از این تیم قرار گرفته است، بازیکنان این تیم آخرین جلسه تمرینی خود پیش از جدال سرنوشت‌ساز برابر مدافع عنوان قهرمانی آسیا را برگزار کردند.

در حاشیه تمرین این تیم در دوحه قطر، حمیدرضا رادکیا سرپرست مدیر عاملی باشگاه فولاد خوزستان نیز حضور یافت و با بازیکنان این تیم به دیدار و گفت‌وگو پرداخت.

پس از جدایی حمیدرضا گرشاسبی از فولاد، اختلافاتی میان نکونام و مدیران این باشگاه به وجود آمد که پادرمیانی‌ها و جلسات متعدد برای حل این موضوع بی‌نتیجه بود و سرانجام سرمربی جوان خوزستانی‌ها دوحه را به مقصد تهران ترک کرد و امروز نیز به صورت رسمی با استعفای او موافقت شد.

در حال حاضر، حمیدرضا رجبی به عنوان سرمربی موقت هدایت فولاد را برعهده گرفته و باید دید پس از بازگشت تیم از قطر، چه کسی به عنوان سرمربی جدید نماینده خوزستان انتخاب خواهد شد./ اخبار خوزستان


بازیکنی که باعث اختلاف نکونام با فولاد و استعفا شد

جواد نکونام در اقدامی عجیب بعد از پیروزی برابر الفیصلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا از سمتش استعفا کرد و مدیران فولاد خوزستان برخلاف واکنش اولیه، سرانجام با انتشار یک بیانیه با این موضوع موافقت کردند.

به این ترتیب فولاد ایران امشب بدون سرمربی به مصاف تیم اول قاره آسیا و نایب قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌ها می‌رود!

اما چرا نکونام در حساس ترین برهه فصل اقدام به استعفا کرد؟ این موضوعی است که دلایل مختلفی داشته اما ظاهرا دلیل اصلی آن به یک اتفاق در نقل و انتقالات نیم فصل برمی گردد.

ظاهرا سرمربی فولاد قصد داشت با خارج کردن نام موسی کولیبالی از لیست، یک مهاجم جذب کند اما مدیران فولاد حاضر نشدند زیر بار خسارت 50 هزار دلاری بروند و به همین دلیل هم این بازیکن ماندگار شد.

این موضوعی است که باعث شده بعد از مصدومیت مجید علیاری و علی قربانی، فولاد مهاجم تخصصی نداشته باشد و شاگردان جواد نکونام در این پست با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

به همین دلیل هم جواد نکونام اعتقاد دارد مدیران فولاد با یک تصمیم باعث شده اند این تیم در خط حمله تقویت نشود و در بخش تهاجمی با مشکل روبرو شود./ اخبار خوزستان


رجبی سرمربی فولاد خوزستان شد
جانشین جواد نکونام در نیمکت فولاد خوزستان حمید رجبی شد. مربی جوانی که پیش از این به عنوان دستیار در کنار نکونام کار می‌کرد.
 
با توجه به فشردگی مسابقات و زمان کم، هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان در انتخاب جانشین نکونام دچار مشکل زمان بود. با توجه به شناخت خوب حمید رجبی از بازیکنان و همچنین مدت زمانی که در کنار تیم بود باشگاه فولاد تصمیم به انتخاب این مربی گرفت.
 
وی قرار است در بازی فولاد با الهلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا که روز پنجشنبه برگزار می‌شود نقش سرمربی را ایفا کند.
 
سخنگوی باشگاه فولاد خوزستان از سرمربیگری موقت حمید رجبی در فولاد خبر داد. مرادی همچنین تاکید کرده تا رسانه‌ها و مردم دعای خوب خودشان را بدرقه راه نماینده کشورمان کنند تا در مقابل الهلال بازی خوبی داشته باشند.
 
نکونام پیش از این از فولاد استعفا داده و شبانه اردوی فولاد و هتل محل اقامت خود را نیز در قطر ترک کرده بود. در نهایت هیئت مدیره فولاد با برگزاری نشست اضطراری با استعفای نکونام موافقت کرد./ اخبار خوزستان

رجبی: الهلال بازی سختی پیش رو دارد
سرمربی جدید تیم فوتبال فولاد خوزستان در آستانه دیدار دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، گفت: تیم برای بازی با الهلال کاملا آماده است.

حمیدرضا رجبی که پس از جدایی ناگهانی جواد نکونام این سمت را بر عهده گرفته است، عنوان کرد: من باید از زحماتی که نکونام در مدت ۴ سال در تیم فولاد کشیده است تشکر کنم. با این زحمات فولاد اکنون توانسته یکی از ۴ تیم برتر غرب آسیا شود. امیدواریم که او بار دیگر به تیم برگردد، زیرا نکونام یک مربی حرفه‌ای است.

رجبی افزود: من با اطمینان می‌گویم که تیم فولاد آماده حضور در دیدار یک چهارم نهایی است. بازی با الهلال بازی بسیار سختی برای ما خواهد بود، زیرا برابر پرافتخارترین تیم باشگاهی آسیا بازی می‌کنیم که قهرمان دوره قبل است و اخیرا توانسته در جام باشگاه‌های جهان هم نایب قهرمان شود. اما فراموش نکنید ما این فصل در لیگ قهرمانان آسیا شکست نخورده ایم و هر تیمی باید بداند که وقتی به مصاف فولاد می‌رود، بازی سختی پیش رو دارد. من از بازیکنانم به خاطر تلاش و عزمی که نشان می‌دهند و تمرکز روی این بازی تشکر می‌کنم./ اخبار خوزستان


فولاد مقابل الهلال شگفتی‌سازی می‌کند؟

تیم فوتبال فولاد ایران با برد مقابل الفیصلی در یک هشتم نهایی به بازی با الهلال قهرمان آسیا رسیده است، بازی که فولادی ها انگار تاوان برد را دادند و پس از آن روزهای پرماجرایی را در دوحه قطر در حال سپری کردن هستند؛ جواد نکونام که پس از بازی با الفیصلی استعفا داد، به تهران بازگشت تا فولاد در یک بازی حساس و مهم در تاریخ آسیایی این باشگاه با شرایط عجیبی با الهلال دیدار کند.

الهلال پرافتخارترین تیم عربستان و نایب قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها است که پیش از این نیز در سال ۲۱۰۵ نیز با فولاد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا  دیدار داشته است و حاصل آن تقابل، تساوی در دور رفت و شکست ۲ بر صفر در دور برگشت بود.

اگر چه حالا فولاد به عنوان نماینده ایران نسبت به سال ۲۰۱۵ با حضورهای بعدی خود در آسیا، باتجربه تر شده است اما بضاعت فعلی دو تیم از هیچ جنبه ای قابل قیاس نیست؛ حریف عربستانی فولاد در حالی امروز پا به میدان بازی با نماینده ایران می گذارد که از بازیکنان خارجی مطرح و تاثیرگذاری چون آندره کاریو، جانگ هیون‌سو و گوستاوو کوئیار بهره می برد. این تیم در مجموع ۷ بازیکن خارجی دارد که در آسیا می تواند از ۴ بازیکن استفاده کند. ضمن این که جدا از بازیکنان با کیفیت الهلال، این تیم بر خلاف فولادی ها در آرامش کامل و بدون حاشیه خود را برای این بازی حساس آماده کرده اند، در حالی که نماینده ایران روزهای عجیبی داشته است.

البته فولادی ها به گفته سرمربی و کاپیتان این تیم برای این مصاف نابرابر آماده هستند؛ ساسان انصاری پیش از بازی عنوان کرد "همه بازیکنان فولاد به دنبال رقم زدن اتفاق خوب و بزرگی هستند و می‌دانیم که شاید شرایط با توجه به تجربه بین‌المللی که الهلال نابرابر باشد ولی مطمئنا بازی خوبی از فولاد خواهید دید." رجبی سرمربی موقت فولاد هم گفته است" بازیکنان ما انگیزه خیلی زیادی برای این مسابقه دارند و فولاد واقعا حریف سرسختی برای همه تیم‌ها است و فکر می‌کنم هر تیمی مقابل ما بازی دارد، کار برایش سخت می‌شود."

حالا باید منتظر ماند و دید فولادی که تا این جا دست به تاریح سازی زده است و توانسته خود را به جمع هشت تیم برتر آسیا برساند، با شکست الهلال می تواند هم به تاریخ سازی خود ادامه دهد و هم شگفتی سازی کند یا باید دوحه قطر را به مقصد ایران ترک کند.

فولاد و الهلال از ساعت ۲۱:۳۰ امشب به وقت ایران در ورزشگاه الجنوب با هم دیدار می کنند./ اخبار خوزستان


گاف دوباره AFC در معرفی تیم فولاد خوزستان

4 تیم راه یافته به دو نیم نهایی غرب آسیا مشخص شدند و باید امشب به مصاف هم بروند.

به گزارش طرفداری، الشباب عربستان امشب از ساعت 18:30 به مصاف الدحیل می رود و فولاد خوزستان به عنوان نماینده ایران از ساعت 21:30 با الهلال بازی دارد.

AFC به بهانه این چهار دیدار، پوستری طراحی کرده اما در این تصویر وریا غفوری به عنوان بازیکن فولاد دیده می شود. وریا غفوری در نیم فصل نخست لیگ برتر از فولاد جدا شد و در حال حاضر بازیکن آزاد است.

پیش از این هم کنفدراسیون فوتبال آسیا در معرفی فولاد برای بازی با الفیصلی از تصویر وریا غفوری استفاده کرده بود./ اخبار خوزستان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: