کد خبر: ٢٠٣٤٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/24-٢٠:٢٢

داود مختاریانی

 

آبادان خبر _ ظاهراً رؤسای فدراسیون‌های المپیکی در حال اجرای سیاست واحد و تعریف شده‌ای هستند که اعلام ‌کنند در مسابقات هیچ قولی برای کسب مدال نمی‌دهند.
منطق هم حکم می‌کند نباید در ورزش امکان پیش بینی نتیجه وجود داشته باشد چون اگر چنین امری مقدور بود، دیگر هیچ هیجانی در رویدادهای ورزشی که نقطه قوت و دلیل جذابیت آنهاست وجود نداشت. قول حضور قدرتمند در مسابقات مهمی مانند المپیک از طرف رؤسای فدراسیون‌های ورزشی حاکی از آمادگی مجموعه و اطمینان از تلاش و کسب نتیجه قابل دفاع ورزشکاران در مسابقات است.

مسلماً از رشته‌هایی مانند قایقرانی، دوچرخه سواری و تنیس روی میز نمی‌توان انتظار کسب مدال داشت، ولی حضور موفق در المپیک که نشاندهنده رشد آن رشته ورزشی باشد خواسته معقولی است.

در المپیک گذشته هیچکس از رشته شمشیربازی توقع کسب مدال نداشت، ولی درخشش در آن مسابقات نشان داد که این رشته رشد قابل توجهی داشته است و با اینکه مدالی کسب نکرد، ولی جزو رشته‌های موفق در المپیک محسوب شد.

یکی از دلایلی که باعث تعجب شده، این است که در مسابقات المپیک گذشته اکثر رؤسای فدراسیون‌ قول کسب مدال می‌دادند و این چرخش ناگهانی باید دلیل خاصی داشته باشد.

با این روشی که فدراسیون‌ها در پیش گرفته‌اند، بازی دو سر برد را شروع کرده‌اند. اگر در المپیک نتیجه مطلوب کسب نشود، خیالشان راحت است که از قبل این موضوع را اعلام کرده بودند و اگر هم موفقیتی کسب شود که چه بهتر.

در این بین فدراسیون‌هایی مانند کشتی و کاراته که امید به کسب مدالشان بیشتر از سایر رشته‌هاست جلوتر از بقیه اعلام کردند که قول مدال نمی‌دهند و دلیل اصلی آن را عدم دریافت بودجه کافی دانستند.

این در حالی است که همه این فدراسیون‌ها تا همین چند هفته پیش با تمام توان در مسابقات انتخابی شرکت و اتفاقاً هزینه زیادی کردند تا بتوانند سهمیه المپیک را کسب کنند؛ حال چرا بعد از صرف هزینه زیاد برای کسب سهمیه المپیک و در زمان اندکی که به مسابقات المپیک مانده است قول کسب مدال نمی‌دهند؟

همانطور که قول کسب مدال در ورزش غیر منطقی است و در ورزش نمی‌توان نتیجه را پیش بینی کرد، قول نگرفتن مدال هم غیرمنطقی است و انگیزه درخشش ورزشکاران حاضر در مسابقات را به شدت کاهش خواهد داد.

ورزش دوستان توقع کسب مدال در بیشتر رشته‌های ورزشی را ندارند، ولی حتماً توقع درخشش و مبارزه با تمام توان را از ورزشکاران خواهند داشت.

 

فدراسیون المپیک،المپیک،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:اطلاعات 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: