کد خبر: ٢٧٦٣٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/10-١٠:٣٦

تئاتر نمایشی «شیخ» تولید شده و به زودی روی صحنه می رود.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از شبستان، نمایش «شیخ» جدیدترین اثر نمایشی عبدالرضا سواعدی به همراه عوامل خود در تالار زنده یاد حاتمی نژاد مرکز فرهنگی هنری شهید آوینی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان برای حضور در جشنواره ها و اجرای عمومی تولید شد و به زودی روی صحنه می رود.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

این اثر نمایشی بدین شرح که شیخ حنظل بزرگ طایفه، نامه ای از سوی شیخ خزعل دریافت می کند که مفاد آن همکاری با خزعل برای منافع بیگانگان و مبارزه با مردم است، شیخ ثروت و قدرت خود را به دو دختر خود می سپارد اما دختر کوچک نمی پذیرد و شیخ او را طرد می کند.

در ادامه نیز شیخ حنظل به جنگ با شیخ خزعل می شتابد اما در محاصره انگلیسی ها در می آید و توسط دوست خود عاصی نجات پیدا می کند، او در بازگشت در می یابد که دختر بزرگش به او خیانت کرده و قصد همکاری با خزعل را دارد و مردم به کمک شیخ می آیند و خانه شیخ را دوباره پس می گیرند.

عبدالرضا سواعدی درباره جدیرترین اثر نمایشی خود اظهار کرد: این داستان در دوران تسلط شیخ خزعل از ایادی انگلیس و قدرت گرفتن رضا قلدر در مقام وزیر جنگ احمد شاه قاجار اتفاق می افتد.

نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی افزود: به تصویر کشیدن دوران مهم و حیاتی معاصر خوزستان می تواند راهگشای اعتلای هنر نمایش و ایجاد ارتباط با مخاطب باشد.

وی با بیان اینکه باید در این دوران حساس به تاریخ و مردم این خطه زرخیز توجه و اهتمام بیشتری داشت تصریح کرد: تاریخ و اتفاقات مهم خوزستان می تواند ایده ها و طرح های خوبی برای هنر تئاتر و نویسندگان بومی و جوان این استان باشد.

سواعدی با اعلام اسامی بازیگران نمایش شیخ اضافه کرد: بازیگرانی همچون مهدی گازری (شیخ)، رزا ایرانمنش (ازها)، مهدی شاغولی (صبیح)، مهدی گرنافی (علوان)، امید وفادار (عاصی) داود رجبی زاده (حمراوی)، فاطمه کلامی (ایما) در این اثر نمایشی ایفا نقش می کنند.

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

وی به دیگر عوامل پشت صحنه این اثر نمایشی اشاره کرد و ادامه داد: مرضیه محمدی (منشی صحنه)، حمید سواعدی (افکتور)، احمد مزرعاوی (نور)، زینب صاحبدل (طراح بروشور و پوستر) و عبدالرضا سواعدی (طراح صحنه و لباس و نویسنده و کارگران) هستند.

نویسنده و کارگردان اثر نمایشی شیخ یاد آور شد: مدت زمان نمایش شیخ ۷۰ دقیقه است که به همت واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان تولید شده است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: