کد خبر: ٢٧٦٣١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/09-١٨:٥٢

سرپرست گروه تواشیح ریحانة النبی آبادان:

به گروه های تواشیح بانوان بها دهند

سرپرست گروه مدیحه‌ سرایی ریحانة النبی آبادان با اشاره به وجود استعداد های تواشیح در خوزستان گفت: لازم است استادان به این موضوع و به ویژه گرو‌ه‌های بانوان بها بدهند.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از ایکنا، گروه مدیحه‌ سرایی و‌ همخوانی «ریحانة النبی» آبادان، یکی از گروه‌های خوزستانی راه‌یافته به مسابقات سراسری اوقاف در رشته نغمات دینی در بخش بانوان است. اعضای این گروه بانوان ۱۹ تا ۳۰ سال هستند که ۵ سال از آغاز فعالیت آنها در گروه همخوانی  می‌گذرد.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

عاطفه خطاریان‏، سرپرست گروه مدیحه‌ سرایی و همخوانی «ریحانة‌ النبی‏» گفت: این گروه از سال‌ها قبل در زمینه تولید محتوا فعالیت دارد. ریحانةالنبی تنها گروهی بود که در مسابقات سال ۹۷ اوقاف شرکت کرد.

وی با اشاره با مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف که هشتم شهریور در اهواز برگزار شد، افزود: امسال حس روحیه جمعی قرآنی خوبی بین بانوان شکل گرفته و شاهد حضور موفق آنها در مرحله کشوری باشیم.

خطاریان ادامه داد: شهرستان آبادان دو گروه تواشیح بین‌المللی قوی در بخش آقایان دارد که هر دو رتبه اول کشوری را به دست آورده‌اند‏، یکی گروه باقرالعلوم و دیگری گروه مصباح‌الهدی است و همین باعث شده تجربه‌های خوبی در اختیار ما قرار گیرد.

سرپرست گروه همخوانی ریحانة‌ النبی ادامه داد: در اجرای مرحله استانی گروه مصباح‌الهدی تجربیات خود را در اختیار ما قرار دادند. آهنگسازی کار تواشیح متعلق به گروه مصباح است که ۶ سال پیش آن را اجرا کردند. شعر اثر نیز از احمد شوقی و ناصر دغاغله‏ است. آهنگساز نیز ناصر دغاغله از چهره‌های فعال استان در زمینه تواشیح است.

وی با بیان اینکه در شهرستان آبادان کمبود مربی نداریم و مربیان وقت زیادی برای آموزش اختصاص می‌دهند، تصریح کرد: بیشتر آقایان در حیطه تواشیح کار کرده‌اند و خانم‌ها کمتر در تدریس تواشیح مسلط هستند. بانوانی هم که می‌توانند تدریس کنند مشغله زیادی دارند.

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

خطاریان با بیان اینکه خوزستان استعداد زیادی در حوزه تواشیح دارد، گفت: لازم است استادان به این موضوع و به ویژه گرو‌ه‌های بانوان بها بدهند، اگر خانم‌ها به این عرصه ورود کنند‏، زمینه حضور آنها در فعالیت قرآنی بیشتر می‌شود. در روزهای گذشته به دعوت صدا و سیمای آبادان در سیما اجرا داشتیم. گروه ریحانه النبی این قابلیت را دارد که در صداوسیمای مرکز نیز آثار مذهبی خود را اجرا کند.

این فعال قرآنی با بیان اینکه اخیراً فعالیت‌های قرآنی مشترکی بین ایران و کشور عراق انجام می‌شود، گفت: گروه تواشیح ریحانة‌ النبی و سایر گروه‌های خوزستانی با تسلطی که به زبان عربی دارند به راحتی توانایی اجرای برنامه را در محافل قرآنی عراق دارند. باید از این گروه‌ها حمایت شوند تا بیشتر در محافل قرآنی دیده بشوند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: