کد خبر: ٢٧٦٠١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/07-١٤:٥٧

مدیر میراث فرهنگی آبادان: دخل و تصرف در منازل «بریم» و «بوارده» بدون اطلاع و هماهنگی مورد تایید میراث فرهنگی و مجموعه نفت نیست.

 

آبادان نیوزشمس‌ الدین نور بخش‌ غفاری، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آبادان در این باره گفت: برخی از ساکنان منازل مناطق «بریم» و «بوارده» بدون اطلاع و هماهنگی در این منازل دخل و تصرف می‌کنند و این امر مورد تایید میراث فرهنگی و مجموعه نفت نیست.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

او اظهار کرد: با همراهی کارشناسان میراث فرهنگی و مجموعه نفت منازلی که تخلیه می‌شوند از نو بازدید خواهند شد و در صورت مشاهده دخل و تصرف به لحاظ اجرایی و حقوقی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

نور بخش غفاری با اشاره به همکاری میراث فرهنگی و مجموعه پالایشگاه نفت آبادان برای سامان‌دهی منطقه بریم و بوارده گفت: فاز اول طرح ساماندهی و نگهداری منطقه بریم و بوارده تصویب شده و ساماندهی در بخشی از منطقه بوارده در حال انجام است.

رئیس میراث فرهنگی آبادان ادامه داد: در آینده نزدیک مرحله دوم سامان‌دهی بافت تاریخی بریم و بوارده که به معنی اجرا کردن کلی این طرح است انجام خواهد شد.

او با اشاره به وضعیت ثبت ملی منطقه بریم و بوارده گفت: اینکه تمامی و پلاک به پلاک این آثار را ثبت ملی کنیم معقول نیست و درست این است که طرح سامان‌دهی این بافت تاریخی را تعیین و اجرا کنیم.

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

غفاری خاطرنشان کرد: مجموعه پالایشگاه نفت آبادان برای بازدید، کارشناسی و اقدامات لازم با اداره میراث فرهنگی تعاون و همراهی لازم را انجام و در مورد آثار مجموعه نفت اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی گفت: بیش از ۵۴ اثر و می‌توان گفت نیمی از آثار تاریخی ثبت شده در آبادان آثاری هستند که با مجموعه وزارت نفت مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط هستند. یعنی میراث در ثبت ملی آثار شاخص عملکرد خوبی داشته است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: