کد خبر: ٢٠٩٣٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/21-٠١:٠٥

شهردار خرمشهر از آغاز روند آماده سازی المان های شهدا برای نصب در ورودی های این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش آبادان خبر، منصور علوانی شهردار خرمشهر گفت: بحث شهدا و ترویج فرهنگ شهادت مسئله مهم و اساسی و وظیفه همه است شهرداری خرمشهر هم در همین راستا کارهای خوبی انجام داده که زیباسازی گلزار شهدا اولین و کوچکترین کار در حق شهدا است اما شهرداری خرمشهر طراحی المان هایی را نیز در سطح شهر شروع کرده و در ورودی های خرمشهر هم قرار است المان هایی با همکاری بنیاد شهید آماده و نصب شوند.

او از بهسازی مزار شهدا در دیگر آرامستان های شهر هم خبر داد و افزود: بهسازی مزار شهدا در سایر گلزارها همچون بهسازی مزار شهدا در آرامستان باغ رضوان که ظرف چند روز آینده آماده می شود از دیگر اقدامات است و به نوعی تلفیق هنر با فرهنگ شهادت و ایثار محسوب می شود.

شهردار خرمشهر نوسازی بیلبوردهای معرفی شهدا به صورت دوره ای با هماهنگی بنیاد شهید و حفظ آثار را نمونه دیگر از اقدامات این چنینی دانست.

علوانی در ادامه به اقدامات شهرداری خرمشهر برای حمایت از هنرمندان و صنعتگران تولید کننده صنایع دستی اشاره کرد و گفت: شهرداری همه تمام تلاش خود را کرد تا زمینه مناسبی برای فعالیت هنرمندان ایجاد شود و در دوره قبل نیز اولین پارک به نام صنایع دستی در خرمشهر نامگذاری شد تا کانونی برای فعالیت صنایع دستی شکل بگیرد و هنرمندانی نیز چندین نمایشگاه در آن محل برگزار کردند.

او ادامه داد: هنرمندان خرمشهری در تمام مدت کنار شهرداری بودند در زیباسازی گلزار شهدا همه افراد انجام دهنده کار بومی خرمشهر بودند و در چندین مورد نیز از هنرمندان برای فعالیت های اجتماعی درخواست شد و هنرمندان کنار شهرداری حضور داشتند که نمونه آن نقاشی دیوارهای پارک بانوان بدون چشم داشت بود.

شهردار خرمشهر با بیان اینکه همه وظیفه دارند که هنرمندان را حمایت کرده و عرصه را برای فعالیت آنها فراهم کنند، افزود: امید است بازارچه ای مخصوص هنرمندان در خرمشهر دایر شود چرا که در این شهر هنرمند خوب کم نیست و چندین هنرمند خوب و صاحب سبک در خرمشهر وجود دارند که توان آنها مغفول مانده است.

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: