کد خبر: ٢٩١٦٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/05/26-١٩:٤٦

دبیر کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد؛

افزایش تردد شبانه زائرین اربعین

غلامعلی: تردد شبانه زائران اربعین حسینی بیشتر می‌شود.

 

آبادان نیوز _ دبیر کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین امروز (پنجشنبه 26مردادماه) درجمع خبرنگاران، اظهار کرد: کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین تقریبا بعد از پایان اربعین سال گذشته، اقدامات خود را برای هماهنگی مراسم اربعین ۱۴۰۲ انجام داد. در گام اول به بررسی و آسیب شناسی در خصوص اقدامات و نیز مسائل و مشکلات سال گذشته که زائران با آن مواجه بودند، پرداختیم.

حجت‌ الله غلامعلی ادامه داد: خدا را شکر برنامه عملیاتی خوبی برای اربعین امسال تدوین شد؛ به طور مثال اعتبارات به صورت چند برابری تقویت شد. در حوزه هماهنگی بین بخشی نیز دستگاه های اجرایی در بخش توسعه زیرساخت ها خیلی خوب پای کار آمدند. ضمن این که تغییرات در مسیرهای استان های هدف، خدمات رفاهی، امدادی، درمانی و بهداشتی نیز محسوس است.

دبیر کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین کشور گفت: همچنین ۲۶ بازدید میدانی از پایانه های مرزی در حوزه غرب کشور، هم مرز با کشور عراق صورت گرفته است. بر مبنای این بازدیدها با حضور دستگاه ملی تصمیمات خوبی گرفته شد و خدا را شکر تا حد قابل قبولی این تصمیمات نیز اجرایی شده است. امیدواریم با تداوم این روند به حد مطلوبی از خدمات برای زائران برسیم.

غلامعلی بابیان این که پیش بینی تردد حدود ۴ میلیون زائر را داریم، افزود: در همین راستا افزایش پایانه های مرزی مدنظر قرار گرفت. همچنین برخی از پایانه های مرزی ۲۴ ساعته شده اند که با طرف عراقی هم هماهنگ شده است و این نیز در رفع مشکلات زائران موثر است. توسعه گیت های ورودی و خروجی را هم داشتیم زیرا یکی از مشکلات سال گذشته، نبود تناسب بین گیت های ورودی و خروجی بود که با همکاری مشترک بین کشورهای ایران و عراق، توسعه خوبی در گیت ها داشتیم که از توقف و ماندگاری زائران در پایانه های مرزی کم می کند.

او عنوان کرد: باتوجه به این موضوعات فکر می کنیم مشکلات مان نسبت به اربعین سال گذشته کمتر است. البته باید این را هم مدنظر داشت هر چه پیش می رویم وضعیت گرمای هوای ممکن است کار را کمی سخت کند. البته مدل تردد زائران نیز تغییراتی دارد و شاید تردد شبانه زائران بیشتر شود.

دبیر کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین همچنین گفت: از پایانه مرزی چذابه هم بازید داشتیم که اقدامات خوبی از جمله در حوزه راه و خدمات رفاهی و بهداشتی انجام شده و فقط بخشی از کارها مانده است که دوستان تعهد کردند طی ۴۸ ساعت آینده انجام شود تا از اول ماه صفر شرایط لازم را برای تردد زائران داشته باشیم./ اخبار اربعین

 

کانون بسیج رسانه شهرستان آبادان

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: