کد خبر: ٢٨١٢١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/09/25-٢٠:٣٢

امام جمعه آبادان: حوزه و دانشگاه درکنار یکدیگر استقلال کشور را تضمین می‌کنند.

 

آبادان نیوز _ حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه شهرستان آبادان ظهر امروز (جمعه ۲۵ آذر ماه) در آئین عبادی سیاسی خطبه‌های این هفته نماز جمعه آبادان که در مصلای ثامن الائمه این شهر برگزار شد، با اشاره به مسئله حجاب و اتفاقا اخیر در کشور، اظهار کرد: در فتنه اخیر به منظور حجاب برپا شد شاهد تحرک دشمن در دانشگاه ها بودیم و تعداد کمی از دانشجونماها به این فتنه دامن زدند.

خطیب جمعه آبادان در بخشی از سخنان خود خواستار مقابله با پدیده کشف حجاب شد و افزود: این روزها در بازارها، مراکز درمانی و تجمعات پدیده کشف حجاب مشاهده می‌شود که باعث ناراحتی امت حزب الله، خانواده شهدا و ایثارگران شده و خواستار برچیده شدن این پدیده هستند.

وی با تاکید بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: نباید بگذاریم خون شهدا پایمال شود.

حجت الاسلام غبیشاوی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش برای جدایی حوزه و دانشگاه در دوران سلطنت پهلوی نیز اشاره کرد و یاد آور شد: تلاش زیادی در زمان شاه برای جدایی حوزه و دانشگاه و بدبین کردن این ۲ از یکدیگر شد.

او بیان کرد: در آن زمان شخصیت‌هایی مانند شهیدان مطهری، بهشتی و مفتح با حضور در دانشگاه‌ها پل ارتباطی بین دانشگاه و حوزه بودند و دانشجویان را از نقشه شوم دشمن آگاه می‌کردند.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه دشمن می‌داند اگر حوزه و دانشگاه کنار یکدیگر باشند استقلال کشور تضمین و پیشرف حاصل می‌شود، تاکید کرد: دشمن با آگاهی از این موضوع سعی دارد نقشه‌های خود را در دانشگاه‌ها پیاده کند.

غبیشاوی گفت: دشمنان سعی کردند چهره دیگری از دانشگاه‌های کشور را منعکس کنند که با ارزش‌های انقلاب اسلامی تقابل دارد، در صورتی که این امر صحت ندارد. 

حجت الاسلام غبیشاوی هدف قرار دادن مستمر دانشگاه ها توسط دشمن را برای رسیدن به اهداف و نقشه‌های شوم دانست و یاد آور شد: بنابراین دانشجویان باید علاوه بر هوشیاری به جهاد تبیین بپردازند، از این رو رسالت دانشگاه و دانشجو سنگین و مهم است./ آبادان خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: