پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > تمام بیمارستان‌های خوزستان فرسوده هستند


کد خبر: ٥٨٨٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/01/31-٠٩:٣٦

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز:

تمام بیمارستان‌های خوزستان فرسوده هستند

پرداخت هزینه‌های سلامت در بیمارستان‌های دولتی استان 31 درصد کاهش پیدا کرده، این در حالی است که تا سال 92 بیش از 60 درصد از هزینه‌های سلامت از جیب مردم پرداخت می‌شد.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: پرداخت هزینه‌های سلامت در بیمارستان‌های دولتی استان 31 درصد کاهش پیدا کرده، این در حالی است که تا سال 92 بیش از 60 درصد از هزینه‌های سلامت از جیب مردم پرداخت می‌شد.

به گزارش آبادان نیوز ،اسماعیل ایدنی  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در طرح تحول سلامت که دولت تدبیر و امید آن را ایجاد کرده سهم بیماران در مراجعه به بیمارستان‌های دولتی برای پرداخت هزینه‌ها باید در شهرهای بالای 20 هزار نفر 10 درصد و در روستاها کمتر از 5 درصد باشد.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت تا قبل شروع کار دولت تدبیر و امید ما با مشکلات عمده مواجه بودیم که در خوزستان در همه حوزه‌ها نمود داشته است و حوادثی که به دنبال بارندگی و ریزگردهای اخیر مثل قطعی آب و برق و تلفن رخ داد تصویری از استان را به ما نشان داد که در بحث زیرساخت‌ها چقدر دچار مشکل هستیم که البته این مشکلات در حوزه سلامت هم وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در مورد زیرساختهای حوزه سلامت استان اضافه کرد: با توجه به کمبود شدید فضای بیمارستانی و فرسودگی شدید مراکز بهداشتی در استان کارهای بی‌نظیری در این دولت انجام شده و در حال انجام است که از جمله آنها احداث 162 واحد مراکز بهداشتی و پزشکی است که منابع آن را دولت تأمین کرده و همچنین  تخصیص 100 میلیارد تومان برای ساخت و ترمیم مراکز بهداشتی شهر و روستا که تا 20 سال آینده دیگر مشکل فرسودگی در این مراکز را نخواهیم داشت.

ایدنی با بیان اینکه بعد از انقلاب در شهر اهواز کلنگ احداث هیچگونه بیمارستانی به زمین زده نشده و تمام بیمارستان‌های استان فرسوده هستند، گفت: در چهار سال اخیر احداث و ترمیم بیمارستان‌های اهواز را داشته‌ایم که از جمله آنها بیمارستان ویژه اطفال ابوذر، بیمارستان دشت آزادگان و بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز است که کار احداث و بهره‌برداری آنها رو به اتمام است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح تحول سلامت کار خوب دیگری که در استان اتفاق افتاده این است که با توجه به اینکه اهواز دومین شهر دارای بیشترین حاشیه‌نشین در کشور بعد از مشهد به شمار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی در این مناطق 191 پایگاه خدمات جامع سلامت احداث و ایجاد کرده که این مناطق زیر پوشش مراکز درمانی و سلامتی قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در پایان گفت: ما با کمبود نیروی انسانی در حوزه سلامت مواجه هستیم که تا الان تقریبا حدود 30 نفر سالیانه دانشجوی پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی پذیرش داریم. این افراد پس از پذیرش باید تعهد بدهند که تا 20 سال در مناطق و شهرهای محروم استان  فعالیت کنند تا بحث کمبود نیرو در استان را تأمین کنند.

اخبارخوزستان ،خوزستان ،خبرهای خوزستان ،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: