پست الکترونیک پنج شنبه ٠٦ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > طرح تحول نظام سلامت داروهای بیماران تالاسمی را مشمول هزینه کرد


رئیس بیمارستان شفا اهواز: با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیماران زیرگروه تالاسمی از گروه بندی بیماران خاص جدا شده و آمپول و قرص های بیماران تالاسمی نیز مشمول هزینه شد.

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز: بیژن کیخایی در جشن روز جهانی بیماران تالاسمی خوزستان در تالار امام خمینی (ره) مجموعه فجر اهواز اظهار کرد: در اردیبهشت ماه که مصادف با ماه می میلادی است مناسبت های بسیار مهمی از جمله روز ماما، کارگر، معلم، تالاسمی و از همه مهمتر مبعث پیامبر اکرم (ص) را داشتیم.

به گزارش آبادان نیوز:وی افزود: بیماران تالاسمی نیازمند محبت های همه هستند که برگزاری چنین جشن هایی بخشی از این محبت و توجه است. اهمیت دادن به بیماران، پیشگیری، کمک و مساعدت به آنها نیز بخش دیگر محبت و توجه برای بیماران تالاسمی است.

رئیس بیمارستان شفا اهواز تصریح کرد: با تلاش های بسیار یک هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی ماژور را به ۲۵۰ مورد کاهش دادیم. متأسفانه خوزستان در کنار استان های فارس، زاهدان و هرمزگان سهم مهمی از این ۲۵۰ نفر دارد.

کیخایی عنوان کرد: تولد نوزاد تالاسمی گناه نابخشودنی است که هنوز هم با وجود آزمایش های بسیار و داشتن دستور سقط جنین باز وجود دارد و آن را مشاهده می کنیم.

وی خبر داد: مادری از شهرستان شوش تاکنون سه فرزند تالاسمی مینور (خفیف) را به دنیا آورده که اگر همینطور پیش برود نامش در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت خواهد رسید.

رئیس بیمارستان شفا اهواز بیان کرد: متأسفانه انتقال خون در زمینه بیماران زیرگروه تالاسمی همکاری لازم را ندارد و همچنین در دریافت گروه های خونی فرعی مشکلاتی داریم.

بیژن کیخایی با انتقاد از طرح تحول نظام سلامت گفت: طرح تحول نظام سلامت خوب بود و کمک شایانی هم برای مردم داشت ولی متأسفانه این طرح بیماران دیگر را بالا و بیماران خاص را پایین آورد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیماران زیرگروه تالاسمی از گروه بندی بیماران خاص جدا شده و آمپول و قرص های بیماران تالاسمی نیز مشمول هزینه شد، یعنی این کمکی بود که وزارت بهداشت به بیماران تالاسمی کرد.

 در این مراسم از چهار مدال آور ورزشی که بیمار تالاسمی بودند با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد. همچنین از بیش از ۴۰ بیمار تالاسمی که میزان آهن آنها کمتر از یک هزار و ۵۰۰ بود نیز با اهدای هدایی تجلیل و تقدیر شد.

 

 

 

اخبار آبادان،خبراهواز،آبادان،آبادان نیوز،نیوزآبادان

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: