پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > مرکز درمان سرطان در آبادان راه اندازی می شود


کد خبر: ٤٠٧٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/02/09-١١:٥٢

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان: در بیمارستان طالقانی برای سالجاری تصمیم داریم تا کلنگ احداث مرکز تیپ یک و دو تشخیص و درمان بیماران سرطانی را به زمین بزنیم.

 

 

 

 

 

 


آبادان نیوز:عبدالله خوان زاده  اظهار کرد: از پانزدهم اردیبهشت ماه ۹۳ طرح تحول نظام سلامت در اقدامی بی سابقه در طول تاریخ سلامت نظام جمهوری اسلامی کلید خورد و به تبع آن بیماربه آن حقوقی که سالهای سال وعده داده شده بود رسید.

وی افزود: در همین راستا توانستیم در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان که بالغ بر ۱۰۰ تخت و ۷۵۰ هزار جمعیت را تحت پوشش داریم خدمات مرتبط با حوزه سلامت را ارائه و در بحث نیروی تخصصی در سالهای ۹۳ و ۹۴ بالغ بر ۷۰ متخصص را وارد منطقه کنیم که بسیاری از آنان مشغول خدمتند.

به گزارش آبادان نیوز:به نفل از مهر،معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: یک دندانپزشک ترمیمی و متخصص و در کلیه بخشها از جمله جراحی مغز و اعصاب، جراحی عمومی، داخلی و سایر رشته ها نیز سال گذشته چهار فوق تخصص را وارد منطقه کردیم از جمله فوق تخصص خون که به صورت پاره وقت مشغول خدمت است و از مهر ماه امسال نیز فوق تخصص خون و سرطان بالغین به صورت تمام وقت خدمات ارائه می دهد، فوق تخصص رماتیسم و بیماریهای مفاصل، فوق تخصص گوارش بالغین (در مراکز درمانی شهرستان آبادان به طور تمام وقت در خدمت مردم است) و فوق تخصص گوارش اطفال که به زودی به جمع دیگر پزشکان فوق تخصص افزوده می شود.

خوان زاده اضافه کرد: امسال نیز با توجه به اینکه در اکثر رشته های فوق تخصصی از جمله اطفال، بالغین به طور حتم درخواست نیرو خواهیم داشت اما فوق تخصص غدد و بیماریهای متابولیسم جزو برنامه ها خواهد بود، فوق تخصص بیماریهای نوزادان نیز که از سال گذشته آبان ماه مشغول به کار شده است.

به گفته معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان، یکی از مشکلات ما در طرح تحول نظام سلامت بحث کمبود فضاهای درمانیست که با توجه به اقدامات انجام شده درصددیم تا ۲۲۰ تخت در خرمشهر (شهید موسوی) و۲۰۰ تخت در بیمارستان آیت الله طالقانی تحت عنوان بخشهای متمم را بیفزاییم.

راه اندازی پلی کلینیک های تخصصی دولتی

وی با بیان اینکه توسعه اورژانسها که در شهرستان شادگان به مرحله بهره برداری رسیده و در خرمشهر و آبادان نیز کلید توسعه اورژانس آغاز شده است افزود: به دنبال آن هستیم پلی کلینیک ها با تجهیزات کامل و با تعرفه دولتی و در تمامی رشته های تخصصی را در این دو شهر احداث کنیم، همچنین در تمامی شهرستانهای تابعه و ابلاغیه وزارتخانه با همان تیپ نقشه اعلام شده پلی کلینیک های تخصصی دولتی را راه اندازی کنیم.

خوان زاده خاطرنشان کرد: از نظر ان.آی.سی.یو (بخش مراقبتهای ویژه نوزادان) نیز برای راه اندازی ۲۴ بخش در طالقانی، شش خرمشهر و شش تا هم در شادگان موافق شده و تجهیزاتش را وزارت خانه می دهد،  فضاهای مورد نیاز آن ظرف یک تا دو ماه آینده آماده بهره برداری خواهند بود و برای آی.سی.یو بالغان نیز سه تخت به سرجمع به تختهای دانشکده افزوده می شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در بیمارستان طالقانی برای سالجاری تصمیم داریم تا کلنگ احداث مرکز تیپ یک و دو تشخیص و درمان بیماران سرطانی را بزنیم که ابلاغیه آن از سوی وزارتخانه آمده زمین آن هم مشخص شده و به زودی به همت هیئت رئیسه و رئیس دانشکده علوم پزشکی کلنگ آن به زمین زده خواهد شد.

وی ادامه داد: با استقرار سامانه اورژانس در سال گذشته در بیمارستانهای ما بسیاری از این مشکلات به حداقل رسید اما در حال حاضر معتقدیم که تریاژهای بیمارستانهای تابعه تمامی استانداردهای لازم را ندارند و لذا هماهنگیهای لازم را انجام دادیم تا پایان اردیبهشت ماه جاری ما تمامی بیمارستانهایمان به این سامانه و با بالاترین استانداردهای رایج کشوری برسد.

خوان زاده اضافه کرد: اتفاق دیگری که در حوزه دانشکده علوم پزشکی رخ داده ارتقای درجه اعتباربخشی بیمارستانهای تابعه به درجه یک بوده است، بیمارستانی داشتیم که بیش از ۲۰ سال همچنان درجه دو بود که خوشبختانه با مدیریت، تمامی استانداردهای لازم کشوری در آن پیاده شد و تمامی بیمارستانهای تابعه دانشکده به درجه یک ارتقاء یافتند.

وی اظهار کرد: سال گذشته هفت میلیارد تومان تجهیزات وارد بیمارستانها و مراکز درمانی ما شد از جمله دستگاه سونوگرافی پیشرفته، تجهیزات اتاق عملی که در اختیار تمامی بیمارستانها قرار گرفت، دستگاههای رادیولوژی دیجیتال که در اختیار تمامی بیمارستانها قرار گرفت، دو بیمارستان طالقانی و شهید بهشتی ما به مرحله بهره برداری رسیدند و سایر بیمارستانها دستگاهها را تحویل گرفته اما هنوز به بهره برداری نرسانده اند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: امسال درصددیم تا یک دستگاه ام.آر.آی در بیمارستانی طالقانی، دو دستگاه سی.تی.اسکن در بیمارستان شهید بهشتی و معرفی زاده شادگان راه اندازی کنیم، همچنین تهیه یک دستگاه پرتوتابی بیماران سرطانی در بیمارستان طالقانی در دستور کار است که با متخصص مربوطه نیز عقد قرارداد انجام شده و دستگاه به زودی بر اساس تیپ و مشخصات لازم خریداری می شود. همچنین نصب و راه اندازی یک دستگاه سنگ شکن جهت بیماران کلیوی در بیمارستان طالقانی جزو برنامه های آتی دانشکده است.

خوان زاده با بیان اینکه سامانه ۱۵۹۰ که متولی رسیدگی به شکایات واصله از بابت بیمارستانهاست به تمامی شکایات رسیدگی می کند گفت: سامانه ۱۶۹۰ نیز متولی رسیدگی به شکایات از پزشکان خصوصی است که سال گذشته مواردی دریافت پول زیر میزی داشتیم که به تمامی آنها رسیدگی شد و پزشکان خاطی جریمه و تذکر جدی گرفتند. در همین راستا ۱۱ مورد تعطیلی موقت مطب داشتیم که ۹ مورد آن تعطیلی موقت بوده و دو مطب را به طور دائمی تعطیل کردیم.

مطالبات پرسنل در حوزه درمان

وی با بیان اینکه در مطالبات پرسنل جزو دو دانشگاه برتر هستیم افزود: اعتباراتی که در طرح تحول سلامت از سوی وزارتخانه ابلاغ و به بیمارستان های ما اعطا شد بالغ بر ۲۳۱ میلیارد ریال بوده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین عنوان کرد: در شاخص کاهش سزارین نیز سال گذشته با پنج درصد کاهش از ۳۷ به ۳۲ درصد رسیدیم که رقم خوبی در سطح کل کشور است.

خوان زاده گفت: در حال حاضر درصد اشغال تخت در بیمارستانهای ما حدود ۷۲ درصد است، در حوزه فوریتها نیز ما در سال ۹۳ توانستیم ۱۲ آمبولانس را برای ترانسپورت بیماران اضافه کنیم و در سال ۹۴ برای افزایش به ۳۰ آمبولانس پیگیر کار بوده که به زودی محقق می شود.

وی ادامه داد: ماموریتهای دریافتی ماهانه آمبولانسهای ما نیز بین یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ مورد در سه سال گذشته بوده و رقم اجمالی آن بالغ بر ۱۸ هزار ماموریت در سال گذشته داشته ایم.

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،خبر  آبادان،آبادان،آبادان نیوز،نیوز آبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: